Help ons kiezen!

17-01-2018 17:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik en mijn vriend (23 en 26 jaar) zijn druk op zoek naar een zomervakantie. Ons budget is maximaal €700,- per persoon, en we willen rond 12 augustus ongeveer 8 dagen weg. We hebben lang zitten zoeken en zijn nu tot twee bestemmingen gekomen:
- Kos-stad: 8 dagen in een appartement (logies);
- Rovinj (Kroatië): met de auto naartoe, 8 dagen in een 1 kamer appartement.

De kosten zijn vergelijkbaar. Heeft iemand ervaring met een van deze twee bestemmingen, of misschien allebei?

Wat wij leuk vinden tijdens onze vakantie:
- Gezellige terrasjes;
- Dingen in de omgeving zien;
- Niet de hele dag in de zon liggen;
- Levendige omgeving.

Wie kan ons helpen een keuze te maken? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan roadtrippen door kroatië. Erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
17-01-2018 18:02
Ik zou gaan roadtrippen door kroatië. Erg mooi!
Dankje voor de tip! Echter hebben we maar 8 dagen dus vind het dan jammer om elke dag in de auto te zitten. Dit is denk ik te kort om te roodtrippen. Wellicht iets voor over een paar jaar, wanneer we meer tijd hebben! :lol:
Ik denk dat Griekenland leuker is voor een jong stel. Wij gaan naar Rovinj, maar wel in een kindvriendelijk resort. Volgens mij houd je dan wel over van je budget als je daarvoor kiest, zeker als je met de auto gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kroatië is superleuk. Juist voor jong stel. Veel te doen en te zien
Alle dingen die je noemt vind je in Rovinj. Het is er prachtig. Maar 8 dagen zou ik persoonlijk te kort vinden. Het is best een eind rijden. Zou dan liever met het vliegtuig gaan.
Alle reacties Link kopieren
Moet je in die acht dagen ook nog heen en terug rijden naar Kroatië?

Dan zou ik naar Kos gaan.
Iemand die ik ken is vorig jaar zomer naar Kroatië geweest en dat was erg tegengevallen. Het was heel toeristisch en viel niet echt in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
17-01-2018 18:39
Moet je in die acht dagen ook nog heen en terug rijden naar Kroatië?

Dan zou ik naar Kos gaan.
+1.
Liever 2 uurtjes in het vliegtuig dan 1400(?) km rijden. En dat 2x.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
17-01-2018 18:39
Moet je in die acht dagen ook nog heen en terug rijden naar Kroatië?

Dan zou ik naar Kos gaan.
Nee we willen daar echt 8 dagen zijn. Voor de heen- en terug weg nemen een allebei een overnachting, lekker op ons gemakje!
Alle reacties Link kopieren
Kos stad is leuk voor jongeren(en ouderen :) ).
Zorg wel dat je in de buurt van het Lambi strand zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in beide steden geweest en vond het allebei een goede combi van een sfeervolle stad, bezienswaardigheden en zonbestemming hebben. Dus beide goede opties. Mijn persoonlijke voorkeur heeft Kos omdat de Griekse cultuur, gastvrijheid en het eten mij meer trekt dan het Kroatische. En als ik mag kiezen tussen 4u vliegen of 2 dagen auto is mijn keuze snel gemaakt ;)
Mijn tip is dat jullie buiten het zomerseizoen moeten gaan..

Of zijn jullie studenten? Dan Griekenland.
Alle reacties Link kopieren
Moet het persé een van die 2 landen zijn?
Bulgarije is ook hartstikke leuk!

Het is daar niet duur en het blik op de zwarte zee is geweldig.
En de balkan keuken is ook erg lekker! Maar je kunt natuurlijk ook wat anders eten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wij zijn vorige zomer naar Kos geweest.
Ik vind Kos, zowel het eiland als de stad, erg gemoedelijk.
Het oude centrumgedeelte doet romantisch aan en er zijn genoeg mooie terrasjes.
Kos is vrij klein en ik zou dan ook een auto huren om het eiland te verkennen en op zoek te gaan naar mooie baaitjes.
Naar mijn idee is er niet heel veel te doen maar ideaal voor een relax vakantie en wij zijn zelf met twee kleine kids niet in het uitgaansgedeelte geweest.
Het waaide wel best toen wij er waren dus op het strand een briesje. Succes met je keuze.
Alle reacties Link kopieren
In Kroatië wordt hoofdstad Zagreb vaak overgeslagen maar het is echt de moeite waard om daar eens heen te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven