Central massif

01-02-2018 14:05 13 berichten
Iemand ervaring met het gebied Central massif, Frankrijk? Welke gebieden daar zijn aanraders?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo, ga jij er dan heen?
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens andersom.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Ja, waarschijnlijk wel. Een week in juni.
Ja ik zie het.
Of Centraal massief, of Massif central.
mlle schreef:
01-02-2018 14:14
Het is trouwens andersom.
:proud:
Ja, wat wil je weten? Er is zoveel moois! Richting de Cantal? Puy Marie en Puy de Dôme zijn mooi en makkelijk te bewandelen. Mooie boerengebieden, stoer landschap. Toerisme valt meestal nog wel mee. Veel bloemen en mooie koeien. Maar wat zoek je, wat heeft je interesse?
Alle reacties Link kopieren
Iets meer naar links ligt o.a de Correze. Een enorm groen gebied met prachtige meren en heel veel groen. De Dordogne loopt daar doorheen, je kan daar ook kanotochten maken.

Wat is je bedoeling? Een hotel, camping, huisje?
veensteker schreef:
01-02-2018 16:01
Iets meer naar links ligt o.a de Correze. Een enorm groen gebied met prachtige meren en heel veel groen. De Dordogne loopt daar doorheen, je kan daar ook kanotochten maken.

Wat is je bedoeling? Een hotel, camping, huisje?
Daar woont mijn vader, in de Corrèze. :) Inderdaad ook prachtig en je bent zo weer in het Massif Central. Maar rond Clermond is het ook mooi, of bij Ussel. Maar wat zou je willen doen? Daar valt of staat het nogal mee!
Uhmm.. ik denk gewoon wandelen, en mooie dingen zien. Zoals mooie natuur, kastelen, enz.
Wanneer wil je gaan. Wij hebben een paar keer op de camping gestaan in het noorde n van het Massif Central maar daar helaas alleen maar regen gehad. Tent maar opgebroken en verder richting zuiden gereden. Het kan er vrij slecht weer zijn maar ook heel mooi. Verder is onze ervaring dat het hele mooie natuur heeft, kastelen zijn er te vinden (in de Corrèze meer) en Clermond-F. is een hele leuke stad.
Als je richting de Cantal gaat, heb je wat eerder mooi weer, want da's aan de zuidkant. Niet heel toeristisch, wel heel mooi. Vooral in het voorjaar veel bloemen! En je kunt zowel flink hoog wandelen (rond de Puy Marie en de Puy de Dôme), maar ook gewoon door de heuvels. Ook geen dure streek.
In de Corrèze idd. veel kleinere kasteeltjes, aardige plaatsjes. En je zit ook zo in de Dordogne, als je dat zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf veel gekampeerd in de Correze maar ze hebben in Marcillac la Croisille ook huisjes staan met eigen sanitair en keukentje (in de grootste huisjes). Verder staan er om het meer ook veel zomerhuisjes te huur. Ze liggen niet direkt aan het meer maar in het bos vlak tegen het meer aan. Het is daar niet duur om te huren.

Er zijn veel kasteeltjes in de buurt en ook andere leuke plaatsjes om naar toe te gaan. Het is echt nog rustig en je hebt een prachtige natuur.

Waar woont je vader Hunniebunnie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven