Tussenstop in Slovenië. Tips?

05-02-2018 10:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ik vroeg me af of er iemand is met de gouden tip.

In juli ga ik met mijn gezin op autoreis naar Kroatie (Trogir). Als tussenstop willen we 1 overnachting maken, het liefst in Slovenië. Ik denk dat er heel wat mensen zijn die ook deze reis gemaakt hebben, dus ben ik op zoek naar een goed en leuk, niet al te duur hotelletje voor een kort verblijf.

Ik heb uiteraard al rondgekeken op diverse bookingsites, maar ik kom vooral uit op toeristische plekken. Dit is uiteraard niet verkeerd, maar dan denk ik dat ik ga balen omdat het 'maar' voor één nachtje is haha.

Affijn, alvast bedankt.. en een fijne zonnige dag verder! :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net voor slovenie gestopt in Graz.
Jufahotel Graz
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je woont in Nederland maar Slovenië in 1 dag lijkt me heel lang. De tweede dag rijdt je dan maar 4 of 5 uur.
Ik zou eerder voor Oostenrijk gaan, ikzelf plan om deze zomer de overnachting in Salzburg te doen (op weg naar Istrië). Plakken we dan lekker een extra dagje Salzburg aan toe.
Ik zou ook niet in 1 dag naar Slovenië rijden, maar idd in Oostenrijk overnachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar Slovenie op vakantie en willen dit waaarschijnlijk in 1 keer rijden, maar misschien ook wel in 2 keer. Ik zou kijken naar je totale reistijd en iets meer dan helft rijden en dan overnachten. Dat is voor jullie eerder dan dat je in Slovenie bent?
Wij gaan dit jaar ook weer naar Slovenië en doen een overnachting net voorbij München in een gasthof.
Alle reacties Link kopieren
Zomerwarmte schreef:
05-02-2018 12:01
Wij gaan dit jaar ook weer naar Slovenië en doen een overnachting net voorbij München in een gasthof.
Mag ik vragen welke? Hoe lang zijn jullie onderweg en rijden jullie dat overdag? Last van files? Of van de baustelle's in Duitsland? Wordt voor ons de eerste keer zo'n eind rijden, vandaar dat ik het vraag.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
05-02-2018 10:50
Ik weet niet waar je woont in Nederland maar Slovenië in 1 dag lijkt me heel lang. De tweede dag rijdt je dan maar 4 of 5 uur.
Ik zou eerder voor Oostenrijk gaan, ikzelf plan om deze zomer de overnachting in Salzburg te doen (op weg naar Istrië). Plakken we dan lekker een extra dagje Salzburg aan toe.
We komen uit Zeeland. We vertrekken 's ochtends vroeg, rond 05.00 uur. En hopen tegen de avond in Slovenie te zijn. We zijn deze lange reizen gewend, dus zal voor ons wel te doen zijn.
Dit doen we bewust zodat we dus een hele dag/avond reizen, en dan 's avonds lekker kunnen douchen en slapen. En als we dan 's ochtends na het ontbijt vertrekken, zijn we rond de inchecktijd in Trogir. Mits er file is, wat ik niet hoop haha!

Extra dagje er aan vastplakken klinkt wel erg aantrekkelijk!
Wij slapen altijd bij Graz. Dat is lang zat rijden voor 1 dag. Houd er rekening mee dat als je pech hebt met files slovenie echt te ver weg is.
Alle reacties Link kopieren
vaaana_ schreef:
06-02-2018 08:41

Mits er file is, wat ik niet hoop haha!
Want als er geen file is ben je te vroeg?
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig te plannen vind ik, zo'n overnachting, je weet nooit hoe het onderweg gaat. Als jullie persé een overnachting willen zou ik gewoon kijken hoe ver je komt, en dan onderweg een hotel kiezen. Reizen jullie met kinderen dat je wil overnachten?
Ik maak sinds kind al de reis naar Kroatie en/of Servie elk jaar, en als ik bij Slovenie ben zou ik niet meer willen overnachten, dan ben je er al 'bijna', en zou ik liever doorrijden. Overnachten deden mijn ouders wel toen ik klein was en omdat ik lastig was in de auto :) dan overnachtten we altijd eind Duitsland/begin Oostenrijk.
Zelf overnachten we nooit meer en rijden in zo'n 16 uur naar Dalmatie.
glitglam schreef:
06-02-2018 09:26
Het is lastig te plannen vind ik, zo'n overnachting, je weet nooit hoe het onderweg gaat. Als jullie persé een overnachting willen zou ik gewoon kijken hoe ver je komt, en dan onderweg een hotel kiezen. Reizen jullie met kinderen dat je wil overnachten?
Ik maak sinds kind al de reis naar Kroatie en/of Servie elk jaar, en als ik bij Slovenie ben zou ik niet meer willen overnachten, dan ben je er al 'bijna', en zou ik liever doorrijden. Overnachten deden mijn ouders wel toen ik klein was en omdat ik lastig was in de auto :) dan overnachtten we altijd eind Duitsland/begin Oostenrijk.
Zelf overnachten we nooit meer en rijden in zo'n 16 uur naar Dalmatie.
Last minute een overnachting vinden in het hoogseizoen langs de snelweg kostte een vriendin vorig jaar 220 euro. Blij dat ik van tevoren geboekt had voor 65.
Alle reacties Link kopieren
Kashri schreef:
06-02-2018 12:32
Last minute een overnachting vinden in het hoogseizoen langs de snelweg kostte een vriendin vorig jaar 220 euro. Blij dat ik van tevoren geboekt had voor 65.
Oh dat is niet fijn nee. Maar mij lijkt het vervelend/lastig onderweg rekening te moeten houden met je reservering..
Oh wij vinden het wel best. Hoort bij de vakantie. Als we op tijd zijn gaan we lekker uitgebreid eten en wandelen. Als we laat zijn blijven we in het hotel.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten erover te denken om snachts aan te rijden, dan de files te vermijden. Op de terug weg zullen we sowieso het grootste deel van Duitsland in de nacht rijden. Maar heen zijn we nog over aan het denken. We vertrekken trouwens door de week, dus wel meer werkverkeer ook.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo'n haast? De vakantie begint toch zodra je de deur achter je dichttrekt?

Lekker op je gemak rijden, hotelletje boeken. 's Avonds lekker eten en dan s ochtends uitgerust weer verder.
Wij plannen altijd een hotelovernachting op 2/3 van de reis. Heerlijk, dagje eerder weg en op je gemakje op reis. Lekker eten, goed slapen en de volgende dag kom je uitgerust aan bij je bestemming. Ik zou niet anders willen.
Omgeving Bled is prachtig, echt een aanrader!
Trogir is echt wel heel ver. Wij gaan naar Rovinj en ik wil overnachten bij Salzburg (dan is de verdeling 1000/400). Bij jullie reisafstand zou ik er ook eerder 2 x 850 van maken, maar eigenlijk vind ik het te ver voor in twee dagen.
Ik boek een hotel altijd bij Booking.com. Leuke hotels, maar wel dichtbij de juiste snelweg, en vaak met een tuin of iets in de omgeving, zodat je de paar uurtjes dat je er bent nog wat leuks hebt. We hebben ook wel eens in een Etap gezeten, midden op een meubelboulevard naast de Burger King. Dat vind ik dan toch minder.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je naar Rovinj gaat dan rij je volgens mij ook anders dan wanneer je naar het zuiden gaat. Tenminste wij zijn via Graz gereden naar Dalmatie. Dan steek je slovenie over daar waar het het smalste is.

als je naar Istrie gaat rij je denk ik via de Karawankentunnel toch?
bieslookje schreef:
05-02-2018 21:10
Mag ik vragen welke? Hoe lang zijn jullie onderweg en rijden jullie dat overdag? Last van files? Of van de baustelle's in Duitsland? Wordt voor ons de eerste keer zo'n eind rijden, vandaar dat ik het vraag.
Gasthof Kramerwirt in Irschenberg.
Wij rijden idd overdag en vertrekken op tijd (rond half 6 a 6 uur). Vorig jaar waren er erg veel weg werkzaamheden in Duitsland. Paar keer kort in de file gestaan, voor de rest konden we redelijk doorrijden. We kwamen rond het avondeten aan.
Wij rijden met bagagewagen en kunnen daardoor ook niet harder dan 80 a 90km per uur.

Terugweg duurde wel erg lang.. heeeeel veel files.
Dus het liefst wil ik dit jaar de terugweg ook een overnachting maar mijn man rijdt liever in 1 keer..
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
05-02-2018 10:50
Ik weet niet waar je woont in Nederland maar Slovenië in 1 dag lijkt me heel lang. De tweede dag rijdt je dan maar 4 of 5 uur.
Ik zou eerder voor Oostenrijk gaan, ikzelf plan om deze zomer de overnachting in Salzburg te doen (op weg naar Istrië). Plakken we dan lekker een extra dagje Salzburg aan toe.
Ik weet niet op welke dag je in Istrie aankomt, maar als dat zaterdag is, zou ik echt in Oostenrijk nog even de Tauerntunnel door rijden en dan gaan overnachten. Dat gaat je uren schelen. Op zaterdagen in het hoogseizoen werken ze in die tunnel met Blockabfertigung. Dan word je middels stoplichten in blokken van een aantal auto's verdeeld en die mogen dan steeds met een groep naar binnen, dit om te voorkomen, dat je in de tunnel stil komt te staan. Je hebt dan ook nog wel de Karawankentunnel tussen Oostenrijk en Slovenie, die is ook erg druk, maar als je weer vroeg vertrekt van je logeeradres ben je dat misschien net voor, omdat de meesten inderdaad bij Salzburg of München al overnachten.
Alle reacties Link kopieren
Makkelijk: Hoofdstad Ljubljana is een enorme aanrader. Maar als je maar één dag hebt en niet een stad in wil met de auto: het meer bij Bled. Prachtig meer, prachtig kasteel, superlatieven tekort. Als je wakker wordt en uit het raam kijkt tijdens je ontbijt over het meer daar.... je wil niet meer weg.

Voor goedkope accommodatie: gewoon booking.com. Er zijn heel veel keurige pensions en zowel eten als verblijf is daar niet duur en van goede kwaliteit.
lattemachiato schreef:
08-02-2018 11:34
Ik weet niet op welke dag je in Istrie aankomt, maar als dat zaterdag is, zou ik echt in Oostenrijk nog even de Tauerntunnel door rijden en dan gaan overnachten. Dat gaat je uren schelen. Op zaterdagen in het hoogseizoen werken ze in die tunnel met Blockabfertigung. Dan word je middels stoplichten in blokken van een aantal auto's verdeeld en die mogen dan steeds met een groep naar binnen, dit om te voorkomen, dat je in de tunnel stil komt te staan. Je hebt dan ook nog wel de Karawankentunnel tussen Oostenrijk en Slovenie, die is ook erg druk, maar als je weer vroeg vertrekt van je logeeradres ben je dat misschien net voor, omdat de meesten inderdaad bij Salzburg of München al overnachten.
Hoe ver is die Karawankentunnel vanaf Salzburg? Heeft het zin om bijv om 7 uur te vertrekken (op donderdag)?
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
08-02-2018 11:34
Ik weet niet op welke dag je in Istrie aankomt, maar als dat zaterdag is, zou ik echt in Oostenrijk nog even de Tauerntunnel door rijden en dan gaan overnachten. Dat gaat je uren schelen. Op zaterdagen in het hoogseizoen werken ze in die tunnel met Blockabfertigung. Dan word je middels stoplichten in blokken van een aantal auto's verdeeld en die mogen dan steeds met een groep naar binnen, dit om te voorkomen, dat je in de tunnel stil komt te staan. Je hebt dan ook nog wel de Karawankentunnel tussen Oostenrijk en Slovenie, die is ook erg druk, maar als je weer vroeg vertrekt van je logeeradres ben je dat misschien net voor, omdat de meesten inderdaad bij Salzburg of München al overnachten.
Goed om te weten, wij rijden er op zondag, net voor het hoogseizoen (24/6), is het dan te doen?
De terugweg rijden we vanaf Bled (wel op een zaterdag) dus dan zullen we er vroeg genoeg bij zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven