Budget vakantie met mijn vriend

13-02-2018 11:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen graag in de zomer op vakantie. We dachten aan Spanje, Italië of zelfs Frankrijk. We willen ooit nog naar landen zoals Australië en Canada maar dat ligt zwaar buiten ons budget nu. We willen graag naar een betaalbare plek maar we weten niet goed waarheen. We willen niet naar super toeristische plekken maar liever een B&B ergens met wat mooie natuur. Dit lijkt ons mooier en ook voordeliger omdat het niet zo toeristische is. Het probleem is dat wij het erg lastig vinden om dit soort plekken te zoeken aangezien vaak alleen de toeristische, bekende plekken naar boven komen in zoekresultaten. Hebben jullie (uit ervaring bv) wat opties? Alvast bedankt!! :bye: :bye: :bye: :bye:
Hebben jullie de beschikking over een auto? Wat is je budget voor het vervoer, en voor de overnachting?
Alle reacties Link kopieren
Vergis je niet in B&B, klinkt goedkoop maar is het vaak niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Allereerst zou ik dan niet in de zomer gaan, maar buiten het hoogseizoen. Dat scheelt al enorm op de prijzen van vliegtickets en hotels. Ga in mei/juni buiten de geeikte schoolvakanties of juist in september.
Een Grieks eiland ofzo is best goedkoop, ook is uit eten daar 'n stuk goedkoper dan in Frankrijk. En een auto via Sunnycars is ook voordelig.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie budget en hoe willen jullie reizen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ditisitalie.nl/vakantie-en- ... or-italie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/549166/ ... -in-italie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet om het een of ander, maar wij reizen goedkoper 3 weken door Azie dan 2 weken vakantie in Europa
Zeker als je een beetje buiten het hoogseizoen kan reizen

Maar binnen Europa dacht ik dat Kroatie wel een beetje betaalbaar was
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
13-02-2018 11:22
Niet om het een of ander, maar wij reizen goedkoper 3 weken door Azie dan 2 weken vakantie in Europa
Zeker als je een beetje buiten het hoogseizoen kan reizen
Dit ook idd. Voor 450 euro kun je al naar Bangkok vliegen en je verblijf kun je zo goedkoop of duur maken als je wil.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op booking.com, airbnb en wimdu allerlei appartementen, B&B etc vinden die niet aan de grote ketens en massa toerisme verbonden zijn.

Indien je 'iets anders' wil en rustiger kijk dan eens op bestemmingen als Formentera (klein eiland onder Ibiza) waar je accommodaties hebt op stille plekken en je kunt op de fiets het eiland rond. Ook Sardinië is niet heel erg ontdekt en heeft allerlei eco-accommodaties. Je hebt dan wel een auto nodig. Menorca is ook niet heel toeristisch. De grote reisbureaus bieden vooral pakketreizen aan in massa hotels. Via los boeken kun je dit omzeilen maar dat betekent wel dat je alles van vliegticket, accommodatie tot transfer/huurauto zelf moet regelen.

Voor minder drukte en goedkoop sowieso niet in het hoog seizoen gaan maar wel in het voorseizoen april/mei of na augustus.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-02-2018 11:28
14.58% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-02-2018 11:24
Dit ook idd. Voor 450 euro kun je al naar Bangkok vliegen en je verblijf kun je zo goedkoop of duur maken als je wil.
Wij gaan dit jaar in juli op huwelijksreis
Wij vliegen nu voor het zelfde geld naar Sicilië als waar we in maart vorig jaar voor naar Maleisië vlogen (deed wel een beetje zeer eerlijk gezegd)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
13-02-2018 11:27
Wij gaan dit jaar in juli op huwelijksreis
Wij vliegen nu voor het zelfde geld naar Sicilië als waar we in maart vorig jaar voor naar Maleisië vlogen (deed wel een beetje zeer eerlijk gezegd)
Kan ik me voorstellen. Overigens Sicilie in juli? Is dat niet veel te heet? Heb altijd gehoord dat Sicilie op z'n moois is in het voorjaar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-02-2018 11:28
Kan ik me voorstellen. Overigens Sicilie in juli? Is dat niet veel te heet? Heb altijd gehoord dat Sicilie op z'n moois is in het voorjaar.
I know, maar we trouwen in de zomer en niet in het voorjaar :rofl:


Voordeel is dat het een eiland is, en dus altijd wel wat wind
Hitte vinden we niet zo heel erg, hoe her hoe beter bijna
Maar het plekje wat we gevonden hebben is te mooi om te laten liggen als huwelijksreis


Maar zeker volgend jaar weer low budget naar het Azie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Andalusie is spotgoedkoop. Kijk in de omgeving Tarifa, Vejer, Jerez en Cadiz voor een huisje op AirBnB (of via een andere website, homeaway bijvoorbeeld). Vooral iets uit de kust ben je weinig kwijt. Via Ryanair zijn vaak goedkope vliegtickets te vinden (als je flexibel met data bent). Een auto huren is ook spotgoedkoop. Tussen de €50 En €100 per week. Uit eten gaan met flink wat drank is vaak minder dan €10 p.p. en met ee huisje/appartement kun je makkelijk zelf koken. Er is daar ook genoeg in de omgeving te doen.
Alle reacties Link kopieren
TO, wees eens iets concreter: wat is het budget ongeveer, hoe lang willen jullie weg en ben je flexibel qua periode of zit je vast aan bepaalde data.

Als het echt low-budget moet zijn, zou ik zoeken naar een accommodatie met (eigen) kookgelegenheid. Dan hoef je niet voor elke hap op een terras te gaan zitten, dat scheelt vaak enorm in het budget.
Toen ik studeerde leende we een autootje van moeders, gooiden een tent en 2 fijne stoeltjes achterin en reden op de bonnefooi naar de Ardennen of verder naar bijvoorbeeld Normandie.

Met de kaart op schoot zocht ik dan lukraak een stadje of juist iets op het platteland bij een riviertje en daar zochten we ook weer op de bonnefooi een camping. Ook een keer B&B's gedaan in Zuid Frankrijk. Met een boekje waar dan telefoonnummers in stonden of van foldertjes van de plaatselijke VVV. Buiten het hoogseizoen hoefde je dat niet vooraf te boeken en we bekeken dan ter plekke of we de volgende dag door wilden of dan we lekker iets langer bleven.

Was hartstikke leuk altijd!

In dit internet tijdperk is het natuurlijk allemaal nog veel makkelijker. Jouw probleem is vooral nu dat de keuze te groot is.

Gewoon knoop door hakken, dus. Land/regio bepalen waar je naar toe wil, even googlen voor camping of Airbnb en mailen of ze plek hebben en ter plekke gewoon alles gaan ontdekken.
En qua plek: Ik vind Normandie erg mooi. Goed, je bent niet zeker van mooi weer maar het is er (daarom) wel prachtig groen met mooie vakwerkboerderijen etc. Ik vind Honfleur een mooi kustplaatsje, ongeveer 6 uur rijden vanaf Utrecht. Komen wel toeristen maar was altijd meer terrasjes en gallerie's toerisme dan Mc Donald volk.

Van daaruit zijn de kustplaatsen Trouville en Deauville ook mooi. Het binnenland in, naar de Ourthe is ook top. Daar kun je kajakken en er wordt geklommen en er zijn lieve echt Franse dorpjes.

Regent het, dan pak je de auto en rijd je naar de Provence en ga je in een B&B op een wijngaard zitten op zo'n 20 km van de kust en dagtripjes maken naar st Tropez en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-02-2018 11:13
Een Grieks eiland ofzo is best goedkoop, ook is uit eten daar 'n stuk goedkoper dan in Frankrijk.
Dit inderdaad. Vriend en ik zijn zo eens 8 dagen op vakantie geweest voor 200 euro per persoon. Dat was inclusief retourvlucht, transfer en hotel. Kijk eens bij Corendon.
Frankrijk is buiten de toeristenfuiken ook niet duur hoor. Franse werknemers krijgen vaak maaltijdchecks voor de lunch van zo'n 12,50 en in veel dorpjes biedt het locale restaurant daarvoor een heel uitstekende 3 gangen maaltijd met 1/4 karafje wijn erbij en koffie na.

Eet je s'avonds lekker baguette met kaasjes uit de supermarkt (of boerenmarkt) op de camping of op het terras van je B&B.
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel fijne reacties! Top! Om de bovenstaande vragen te beantwoorden:
- Wij beschikken niet over een eigen auto
- Een budget vinden wij erg lastig om te noemen, ik denk rond de 500 euro pp max
- Helaas kunnen wij niet buiten de schoolvakanties. We studeren nog en hebben helaas geen periode waarin we alle twee lessen en tentamens kunnen missen.

Helpt dit een beetje? :)
Alle reacties Link kopieren
Veraviva schreef:
13-02-2018 16:36
Wat een boel fijne reacties! Top! Om de bovenstaande vragen te beantwoorden:
- Wij beschikken niet over een eigen auto
- Een budget vinden wij erg lastig om te noemen, ik denk rond de 500 euro pp max
- Helaas kunnen wij niet buiten de schoolvakanties. We studeren nog en hebben helaas geen periode waarin we alle twee lessen en tentamens kunnen missen.

Helpt dit een beetje? :)
In het hoogseizoen dus en hoe lang wil je? 500 euro voor alles, of alleen vervoer en overnachtingen? Als je daar ook nog van moet eten, extra verzekering etc. dan vrees ik dat je een tentje op moet zetten bij je ouders in de tuin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.d-reizen.nl/zonvakantie/vaka ... -500-euro/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je graag een B&B wil; hoe wil je daar dan komen; openbaar vervoer?
Al gekeken hoe duur de trein naar - zeg even midden - Frankrijk is, of wat een vliegticket in juli kost?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.travelta.nl/vakanties?d=201807&pr=200
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven