Praktische tips Thailand

14-02-2018 11:36 51 berichten
Ik ga binnenkort 15 dagen rondreizen in Thailand. Het is een georganiseerde reis, dus ik hoef me over de reis zelf niet druk te maken. Een bewuste keuze, want ik ben dramatisch slecht in navigeren. Het zou jammer genoeg niet goedkomen in mijn eentje, of nouja, met heel veel hulp vragen aan andere mensen en een engeltje op mijn schouder komt het uiteindelijk meestal wel goed met het vinden van de weg, maar het zou voor mij zeker niet relaxed zijn. :nut:

Dit is de eerste keer dat ik überhaupt een rondreis ga maken. Daardoor ben ik bang dat ik handige/belangrijke dingen over het hoofd zie. Natuurlijk heb ik al veel op internet gelezen, maar die info is logischerwijs algemeen. Wie heeft er persoonlijke tips?

Ps: een visum is niet nodig voor 15 dagen, toch? (Even dubbel checken, sorry hoor.. :proud: ) En wat betreft geld: ik las ergens dat €500 contant meenemen om het in Thailand om te wisselen het voordeligst is. Maar het lijkt mij niet prettig om met een ‘groot’ geld bedrag in mijn koffer/rugzak rond te reizen. Hoe deden jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Een visum heb je niet nodig.
Persoonlijk neem ik nooit zoveel contant geld mee op vakantie. Je kunt daar overal pinnen. Lees je even in over pinapparaten die vaak moeilijk doen. Ik geloof dat een blauwe altijd veilig is.

Eet lekker (en goedkoop) bij die tentjes die aan de weg staan. Als daar veel mensen eten is er een goed verloop in het eten en dan kun je er heerlijk eten tussen de locals.

Heb je een goede backpack? Ik had 14kg mee voor 2 weken. Dat is echt prima te doen. Je kunt ook overal wel je kleding laten wassen voor weinig.

Ik heb de reis gemaakt met Riksja travel, perfect geregeld. Maar thailand is zo goed te bereizen dat ik het de volgende keer zelf ga uitstippelen.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
pinnen kan vrijwel overal maar cash meenemen en daar wisselen is het voordeligste.

Visum regelen is inderdaad niet nodig, alles richt zich bij aankomst in Thailand wat dat betreft.

alvast 1 tip: 7elevens zijn geweldig!! Die vind je op ieder straathoek en je kan daar alles kopen, van wereldstekkers ( niet op Schiphol kopen dus, hier zijn ze veeeeeeel goedkoper) tot tandpasta, zonnebrand, bier en tosti`s.

Oh ja: in de koeling bij de 7eleven hebben ze koele natte wegwerphandoekjes, heeeerlijk als je bezweet bent!
Ik pinde gewoon in Thailand zelf.

Tips Thailand heeft goede tips hiervoor, want de ene bank rekent meer voor de wisselkoers dan de andere.

Verder: relax and enjoy. Thailand is een super makkelijk land dus maak je daar van te voren geen zorgen om. Zeker met een georganiseerde reis niet.


Tip; koop geen deet in NL. Bij de 7/11 (supermarkt Thailand zit zowat in elke straat) verkopen ze “skeleton” voor 50 baht (€1.20) en werkt veeeeeeeel beter dan de dure Nederlandse deet
Oooooh de tosti’s van 7/11.... prima start van de dag. Nu heb ik daar zo’n zin in.

En neem ook zeker de Thai pancake, met banaan :heart: deze koop je gewoon op straat

En idd niet teveel kleding mee. Had zelf 9 kilo voor 18 dagen mee (ging met 15 kilo terug :-D ) kon overal voor paar euro alles laten wassen. 3 uur later had je dan schone, gestreken kleren 👌🏻😁
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
14-02-2018 11:48
Ik pinde gewoon in Thailand zelf.


Tip; koop geen deet in NL. Bij de 7/11 (supermarkt Thailand zit zowat in elke straat) verkopen ze “skeleton” voor 50 baht (€1.20) en werkt veeeeeeeel beter dan de dure Nederlandse deet
is dat zo`n doorzichtig flesje met roze dop die heerlijk ruikt naar wasverzachter? Die koop ik daar altijd, heerlijk spul.
Alle reacties Link kopieren
Relax! Thailand is echt heel makkelijk reizen! Komt goed, zeker als het georganiseerd is.

Wij kopen op het vliegveld altijd een simkaart met databundel zodat we onderweg makkelijker dingen kunnen regelen. Dan heb je ook geen WiFi nodig. Maar aangezien accommodatie en excursies waarschijnlijk allemaal al geregeld zijn, kan je het ook lekker laten.
Wij hadden de groene variant, rook niet naar wasverzachter (stuk minder aangenaam :lol: ) maar 0 muggenbeten gehad.
Tijdens de jungletocht waren onze medereizigers met NLse Deet helemaal lek gestoken
Bedankt voor de tips! Zo leuk! Ik word er helemaal blij van. Kan niet wachten. :heart:
Gewoon pinnen op t vliegveld en daarna bij atms.
Met welke organisatie reis je?
Alle reacties Link kopieren
Met een georganiseerde reis hoef je je helemaal niet druk te maken om waar te pinnen. Meestal nemen ze je voordat je überhaupt nog bij het hotel bent naar een veilige pinautomaat en adviseren ze je in de bus al hoeveel je ongeveer bij moet hebben. Tenminste zo is het bij mij altijd wel gegaan. Zorg dat je altijd wel wat bij hebt zoals o.r.s, laxeermiddelen en diarreemiddelen. Altijd vervelend als dat op gaat spelen. Zelf word ik soms nogal snel flauw dus ik heb voor mezelf wat dextro bij.
Muggenzalf is altijd het beste om in het land zelf te halen.
Voor de rest gewoon lekker genieten!
https://www.amazon.com/Rough-Guide-Firs ... 1848364741

Ik zou deze ergens op de kop tikken. Ik heb die van Latijns-Amerika gekocht voordat ik daarheen ging en heb er veel aan gehad. Heel veel praktische tips.

Thailand is heel makkelijk. Ik zou niet te veel deet meenemen maar daar Off kopen. Fijn spul, sprayt lekker makkelijk. Ik zou ook geen shampoo etc meenemen. Ik zou naar de 7-11 gaan en dat daar kopen. Ze hebben daar perfecte flesjes voor twee weken. Loop je niet voor niets met zware flessen te sjouwen.

Sowieso is de 7-11 een life-saver. Ik ging er ook wel gewoon eens naar binnen om even af te koelen: lang leve airco.

Ik zou ook geen 500 euro meenemen, maar 100 euro aan Baht en de rest daar pinnen.

En niet in scams trappen als "die bezienswaardigheid waar je nu heen wilt, is gesloten, kom maar met mij mee, ik weet iets anders leuks". Dan ga je namelijk gezellig winkelen bij een van zijn of haar vrienden. En bezienswaardigheden zijn niet zo snel dicht in Thailand.

Oh en neem schoenen mee die je makkelijk aan- en uit doet. Liefst zonder te bukken. Want dat moet echt overal. Dus in-en uitstappers en slippers enzo zijn echt aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
14-02-2018 11:48
.


Tip; koop geen deet in NL. Bij de 7/11 (supermarkt Thailand zit zowat in elke straat) verkopen ze “skeleton” voor 50 baht (€1.20) en werkt veeeeeeeel beter dan de dure Nederlandse deet
Ik denk dat je Sketolene bedoelt. Alleen in de gele variant zit deet, de groene is deetloos.
Alle reacties Link kopieren
De 7 eleven is echt geweldig, die tosti’s zijn daar idd heel lekker!
Aanrader is tiger balsem, helpt super goed tegen bijv muggenbeten.
Qua geld, ik neem altijd cash mee, is voordeliger. Je betaalt anders per keer best veel geld, 5 euro aan Thaise bank en ook nog aan NL bank. Tm 500 euro is bij mij ook gewoon verzekerd.
mayou schreef:
14-02-2018 13:57
Ik denk dat je Sketolene bedoelt. Alleen in de gele variant zit deet, de groene is deetloos.
Ja dat idd. Wij hadden de groene, snapte niet veel van de verpakking en dus van het verschil. Maar de groene hielp ook erg goed 8-) ondanks er blijkbaar geen deet in zit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Thailand is zo leuk!

Luchtige kleding, niet te strak. Het is daar echt heel warm.
Bij het bezoeken van tempels moet je je schouders en knieën bedekken. Dus een paar bloesjes en een rok/jurkje/korte broek over de knie.

Geen (bad)handdoeken meenemen. Hotels hebben handdoeken en voor op het strand koop je voor een paar euro een sarong.

Overal kun je prima op straat eten.

Ik heb vaak gepind met mijn creditcard, want met mijn pinpas lukte het niet overal. Maar als je met reisleiding bent weten zij de weg wel.

Installeer een app als secret album op je telefoon om achter een extra pincode foto's te bewaren van belangrijke documenten mocht je ze kwijtraken.

Factor 50plus en dan nog opletten dat je niet verbrand! Helemaal op het strand.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wisselen bij superrich op vliegveld levert meeste op. Beste koers. En anders pinnen WITHOUT CONVERSION kiezen

Bezoek www.tipsthailand.nl. Super website. Ik heb wel reisgidsje in pdf formaat . Als je die wil even pb sturen .

Jeuk bultje ? Haal potje witte tijgerbalsem bij 7/11. Werkt super
Alle reacties Link kopieren
Swiss schreef:
14-02-2018 22:03

Installeer een app als secret album op je telefoon om achter een extra pincode foto's te bewaren van belangrijke documenten mocht je ze kwijtraken.
Van dit soort tips snap ik nooit de meerwaarde. Waarom moet dat in een secret album achter een extra pincode? Kan toch ook gewoon in een cloud of email oid
mayou schreef:
14-02-2018 13:57
Ik denk dat je Sketolene bedoelt. Alleen in de gele variant zit deet, de groene is deetloos.
.
Er is ook een paarse met (lager %) DEET.

Die doorzichtige roze met bloemetjesgeur is Soffell.
mayou schreef:
15-02-2018 03:10
Van dit soort tips snap ik nooit de meerwaarde. Waarom moet dat in een secret album achter een extra pincode? Kan toch ook gewoon in een cloud of email oid
Ja precies, ik heb alles in m'n gmail staan.
Alle reacties Link kopieren
Als je georganiseerd gaat hoef je je eigenlijk nergens druk over te maken. Zij zullen je alles wel vertellen.
Denk inderdaad aan een bedekkende kleding voor de tempels. Knieën en schouders bedekt. Ik had gewoon altijd een sjaal in mijn rugzak. En begin van de vakantie voor iedereen zo'n vreselijk foute olifantenbroek (dunne broek met elastiek in det taille en olifantenprint) gekocht, die kun je ook heel klein maken en altijd bij je houden in je rugzak, je kunt hem door het elastiek ook makkelijk en snel over je eigen kleiding aan trekken. Als je tempel bezoekt moet je ook schoenen uit.
Neem creme's etc. van huis mee, ze hebben daar dezelfde merken als hier (Nivea etc), maar er zitten altijd witmakers in, omdat de Thai een witte huid willen.
Trap niet in de "Hello my friend" man. Dat is de vriendelijke uitstekend Engels sprekende man, die je spontaan op straat aan spreekt, meestal een soort uniform-achtige kleding, die bij de overheid werkt en een geweldige aanbieding voor je heeft. Nu loop je dat risico minder bij een georganiseerde reis natuurlijk.
Als je je kleding wilt laten wassen, doe dat niet in het hotel, dat is heel duur. In de straatjes in de stad zie je overal bordjes 'Laundry", daar rekenen ze per kilo. Voor een paar centen is alles weer gewassen en zelfs gestreken.
Zorg dat je bij vertrek op tijd op het vliegveld bent. Wij stonden 2 uur bij de douane te wachten. De roltrap werd stil gezet. Je gaat met de roltrap naar beneden, maar de mensen konden niet meer weg bij aankomst beneden, omdat de hele ruimte vol stond. Uiteindelijk kwam er een mannetje aan met een bordje met ons vluchtnummer en moesten we uit de rij naar een ander loket. Maar de halve rij was voor onze vlucht (was een A380, grootste vliegtuig), dus dat schoot nog niet veel op. Toen we er eindelijk door waren werden we gemaand te rennen, dus we hebben de hele terminal door gerend, geen fijn begin van je reis. We hadden nog willen ontbijten op het vliegveld en het toilet konden we ook niet meer langs.
Erizon schreef:
15-02-2018 08:25
.
Er is ook een paarse met (lager %) DEET.

Die doorzichtige roze met bloemetjesgeur is Soffell.
Werkt dat goed? Zodra ik daarover las, dacht ik: dat wil ik! :cheer2:
Bedankt allemaal voor jullie tips en ervaringen! Wordt zeer gewaardeerd. Ik ben een lijstje aan het maken. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit daar aan een man gevraagd welke after shave hij op had want hij rook zo onwijs lekker. Dat bleek de gele Sketolene te zijn 😂😂😂 We zijn ondertussen getrouwd en hij pest me er nog steeds af en toe mee.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
15-02-2018 08:25
.
Er is ook een paarse met (lager %) DEET.

Die doorzichtige roze met bloemetjesgeur is Soffell.
oh ja! Soffell, die ruikt heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven