Ik zou zo graag....

15-02-2018 23:22 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was ik bij mijn moeder en we hadden het over vakanties enzo. Dus ik gaf aan dat ik dit jaar graag een paar dagen op vakantie wil. Alleen heb ik het probleem dat ik weinig vriend(inn)en heb die ik mee zou kunnen vragen. Ook met mijn moeder kan ik niet weg, want die gaat al 2x weg dit jaar. Voor mij is het al zeker 4 jaar geleden dat ik met vakantie ben geweest. Toen was ik nog samen met mn ex. Nu zou ik ook alleen kunnen gaan, maar dat vind ik echt doodeng. En wat zou ik dan kunnen doen of waar heen. Ook moet het nog redelijk betaalbaar zijn. Heb geen groot budget.

Ik zat zelf te denken om met de trein naar london te gaan en daar 4 dagen vertoeven. Ook heb ik naar singlesreizen zitten kijken, maar dat is meteen een hele week. Dat vind ik dan weer te lang. Iemand tips waar ik nog niet aan gedacht heb? Het liefst wel in het buitenland, binnen Europa.
Kun je wel buiten de schoolvakanties weg? En wat is je budget? Scoor een goedkoop vliegticket naar iets in oost Europa (veel goedkoper dan Londen) en boek je hotel via booking.com.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je op die vakantie: cultuur, natuur, veel doen, niets doen.
En waarom geen hele week, trek er de eerste en de laatste dag af(reisdagen), en je houdt nog maar 5 dagen over.
Je kunt ook ergens een cursus gaan doen, schilderen yoga zeilen of koken, of wat ze maar verzinnen in het buitenland
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ken je niet iemand die je zou kunnen bezoeken?
Verder zou ik als je het zo eng vind buiten de schoolvakanties een pakketreis boeken naar griekenland ofzo
Of tijdig een treinkaartje naar londen of berlijn oid boeken, en dan vlakbij het station een hotel via booking.com.
Ik ben zelf verre van avontuurlijk of handig maar heb zo een leuk en goedkoop weekendje weg geboekt.
Stationsbuurten zijn meestal niet de veiligste buurten zeker niet voor een vrouw. Check op tripadvisor voor je een hotel boekt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-02-2018 23:25
Kun je wel buiten de schoolvakanties weg? En wat is je budget? Scoor een goedkoop vliegticket naar iets in oost Europa (veel goedkoper dan Londen) en boek je hotel via booking.com.
Ik kan buiten de schoolvakanties weg, en mijn budget is tot 500 euro incl alles. Dus ook eten en drinken. Of zeg ik nu iets heel raars?
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
15-02-2018 23:26
Wat wil je op die vakantie: cultuur, natuur, veel doen, niets doen.
En waarom geen hele week, trek er de eerste en de laatste dag af(reisdagen), en je houdt nog maar 5 dagen over.
Je kunt ook ergens een cursus gaan doen, schilderen yoga zeilen of koken, of wat ze maar verzinnen in het buitenland
Ik wil een stad verkennen en ontdekken. Niet perse de winkels maar bezienswaardigheden. Creatieve vakanties zie ik niet zo zitten aangezien ik verre van creatief ben
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-02-2018 23:30
Ken je niet iemand die je zou kunnen bezoeken?
Verder zou ik als je het zo eng vind buiten de schoolvakanties een pakketreis boeken naar griekenland ofzo
Of tijdig een treinkaartje naar londen of berlijn oid boeken, en dan vlakbij het station een hotel via booking.com.
Ik ben zelf verre van avontuurlijk of handig maar heb zo een leuk en goedkoop weekendje weg geboekt.
De enige die ik ken is mn broer, maar die woont in thailand en dat vind ik nog even iets te ver voor mijn eerste keer alleen weg. Heb ook nog nooit gevlogen dus als ik dat zou doen dan eerst "oefenen" binnen Europa
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
15-02-2018 23:38
Ik wil een stad verkennen en ontdekken. Niet perse de winkels maar bezienswaardigheden.
Barcelona
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vliegticket naar bijv Slovenie is niet duur. En als je dan buiten vakantieperiode gaat zou je volgens mij best binnen 500 euro kunnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
15-02-2018 23:41
Barcelona
of Valencia.
Ik voelde me in Valencia in elk geval veiliger toen ik daar eens met een vriendin was dan toen we in Barcelona waren.
Alle reacties Link kopieren
Oost Europa past zeker binnen jouw budget.

Ik ben laatst 4 dagen naar Krakau geweest, in Polen in mn eentje. Ik was ook buiten de schoolvakantie en heb nog geen 400 euro uitgegeven. Sliep wel in hostels waardoor ik wel wat makkelijker aanspraak had, maar ben toch veel alleen op pad geweest. Heb me geen moment onveilig gevoeld.

Praag en Boedapest schijnen ook hele leuke steden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Barcelona erg leuk :) Of parijs! Maar wil je echt op vakantie of een stedentrip? Antwerpen? En wat zou je allemaal willen doen en voor hoe lang?
Alle reacties Link kopieren
Een paar daagjes berlijn?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik vond de eerste keer alleen op vakantie ook doodeng maar het was ook zo'n overwinning voor mezelf. En nu vind ik het juist wel fijn. Niemand om rekening mee te houden en precies doen wat je zelf wilt.
Ik boek alles ook gewoon zelf, hotel bij booking.com, treinkaartjes en vliegtickets kun je ook makkelijk zelf regelen.

Neem bij hotels ook altijd een visite kaartje mee en ik zet wat belangrijke informatie zoals telefoonnummers op papier die ik altijd bij me heb. Mocht er dan iets gebeuren met mij of ik zit in nood dan kan ik iemand bellen.

Oja, ik doe ook altijd wat onderzoek en lees ook echt de reviews door. Mijn criteria zijn:
-dichtbij metro/bushalte (max 5-7 minuten lopen)
-betere buurt zodat ik savonds laat ook nog veilig over straat durf als vrouw alleen
-centraal gelegen
-gratis WiFi is fijn
-hotel moet minimaal een 6,5/7 scoren qua reviews
Alle reacties Link kopieren
Boedapest! Prachtig stad en helemaal niet duur.
Londen klinkt heel leuk. Gewoon doen. Zoek een leuk hotel en maak van te voren een plan van wat je allemaal wil doen en zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je er over nadenkt, gewoon doen! Ik heb een groot deel van de wereld alleen bereist. Uiteraard was die eerste keer super spannend.

Qua stadkeuze kies de stad waar je altijd al naartoe hebt gewild!

Als dit in jouw geval Londen is, gewoon doen. Kijk ook naar goedkope vluchten via easyJet en Ryanair. Kun je gelijk oefenen met vliegen zodat de stap om je broer in Thailand te bezoeken minder groot is.

Een hostel is vaak erg voordelig en je hebt snel aanspraak. Je kunt daar ook een 1 persoonskamer boeken of kies een meisjeskamer met maximaal 4 bedden.

Tips ter plaatse:
Google van te voren free walking tour. Erg leuke manier om een stad te zien. Komen vaak veel mensen op af en spreek daarna vaak af om met iemand een hapje te eten of naar een museum te gaan. Aan het einde van de tour geef je de gids een fooi.
Boek een excursie.
Neem een boek mee.
Struin lekker door de stad.
Sommige musea zijn op bepaalde dagen goedkoop of gratis.
Zodra je de stad hebt uitgezocht, vraag hier om tips voor die desbetreffende stad.

Maar vooral geniet, heel veel plezier en hou ons op de hoogte!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Op facebook heb je de pagina reisgenoot gezocht.. Misschien een aanrader?
alleen gaan is overigens niet eng. Ik ga altijd alleen. Slaap wel altijd in hostels en dan gaat mensen ontmoeten zo natuurlijk.
Boardbabe82 schreef:
16-02-2018 07:02
Wat leuk dat je er over nadenkt, gewoon doen! Ik heb een groot deel van de wereld alleen bereist. Uiteraard was die eerste keer super spannend.

Qua stadkeuze kies de stad waar je altijd al naartoe hebt gewild!

Als dit in jouw geval Londen is, gewoon doen. Kijk ook naar goedkope vluchten via easyJet en Ryanair. Kun je gelijk oefenen met vliegen zodat de stap om je broer in Thailand te bezoeken minder groot is.

Een hostel is vaak erg voordelig en je hebt snel aanspraak. Je kunt daar ook een 1 persoonskamer boeken of kies een meisjeskamer met maximaal 4 bedden.

Tips ter plaatse:
Google van te voren free walking tour. Erg leuke manier om een stad te zien. Komen vaak veel mensen op af en spreek daarna vaak af om met iemand een hapje te eten of naar een museum te gaan. Aan het einde van de tour geef je de gids een fooi.
Boek een excursie.
Neem een boek mee.
Struin lekker door de stad.
Sommige musea zijn op bepaalde dagen goedkoop of gratis.
Zodra je de stad hebt uitgezocht, vraag hier om tips voor die desbetreffende stad.

Maar vooral geniet, heel veel plezier en hou ons op de hoogte!
Ik zou met hostels wel oppassen dat je echt in een backpackers-hostel zit en niet in zo'n luxe hostel waar eigenlijk alleen maar weekendtrippers zitten. In die laatste heb je veel minder makkelijk aanspraak (logisch, als ik een weekendje met mijn beste vriendin weg ben, wil ik met haar bijpraten en niet met een vreemde uit stapelbed 3a) dan in de eerste. En in zulke hostels voelde ik mij veel eenzamer dan in een hotel, omdat je wel allemaal mensen om je heen hebt, maar met niemand contact hebt. Heel stom psychologisch, maar 't zal het contrast wel zijn. :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al wat zitten googlen voor 4 dagen weg naar London, in mei. Vliegticket rond 80 euro, maar moet even goed uitzoeken naar welk vliegveld zodat ik niet eerst half london doormeet om op mn bestemming te komen.
Verder googlend kwam ik voor bezienswaardigheden een soort combipas tegen waar je voor een gerduseerde prijs 3, 5 of 7 atracties kan bezoeken. Dat is wel iets om in de gaten te houden, zo kan ik dan per dag 2 dingen zien bijvoorbeeld.
Alleen hotel moet ik nog even bekijken, liefst natuurlijk niet te duur. Hostel zou idd ook een leuke optie zijn.
Ik begin zowaar enthousiast te worden om echt in mn eentje een paar dagen weg te gaan. Dank jullie voor de tips die ik tot nu toe heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Check skyscanner voor goedkope tickets. Ik ben laatst 3 dagen naar Edinburgh geweest. Retourticket kostte 25 euro. In dezelfde periode was er ook een retourticket voor 6 euro naar Roemenië.
Hostels trekken ook vaak luidruchtige stappers en zijn wellicht geen match met jou als jij juist voor de cultuur komt en s nachts wil uitrusten.
Alle reacties Link kopieren
London City is het meest centraal, maar daar vliegt denk ik geen budget op.

Gatwick vond ik ook fijn, dan met trein naar Londen. Heathrow is zo enorm.

Alle musea zijn gratis. Dus die pas heb je misschien niet nodig. Pas ook op om een 5 dagen alle zones ov pas te kopen. Kijk waar je heen wil en waar je hotel is. Vaak heb je aan 2 zones genoeg en die trek je zo uit de automaat.

500 euro vind ik zelf weinig voor 5 dagen londen, al staat de pond wel gunstig. Voor lunch kun je wel viel bij de supermarkt en boots etc kopen.
De hostel in Holland Park skippen. Verschrikkelijk! 18 op een kamer en veel herrie en druk.
London City en Heathrow zijn het makkelijkst, die hebben een directe verbinding met de underground maar zijn ook duurder. Stansted is ook een prima optie, dan kun je met de trein of National Express (bus) naar het centrum. Heb toen voor de bus gekozen want die had een opstap halte 10 minuten lopen vanaf m'n hotel, goedkoper en niet overstappen. Duurde wel wat langer maar goed zo zie je nog eens wat van Londen :)

Ik was vorig jaar voor 5 dagen Londen 700 euro kwijt incl. alles. Ontbijt was inbegrepen bij het hotel, en ik deed dan meestal of goed lunchen of goed avondeten. Er zijn genoeg ketens in Londen waar je goed en redelijk goedkoop kan eten. Zoals Wagamama, Wasabi en voor snacks ging ik naar de supermarkt. Had goedkoper gekund want mijn hotel in Paddington was niet de goedkoopste optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven