Aziatisch land (bv Maleisië)

18-02-2018 11:13 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
We zouden dit of volgend jaar graag eens wat verder weg trekken.
Voor we kinderen hadden zijn we twee keer in Thailand geweest.
Welke andere landen zijn nog goed te doen met intussen twee kinderen (met beiden Ass maar houden beiden zeer van reizen en avontuur) Had mijn oog op. Maleisië of Vietnam laten vallen maar weet niet hoe veilig en vlot die landen bereisbaar zijn met kinderen.
We zouden in augustus gaan en hebben 2,5 week misschien drie.
Heel erg lang in een auto of bus zitten trekken onze kids niet.
Dus het zou met redelijke tussenstappen moeten kunnen.
Ik. Zou heeeel graag nog eens snorkelen en tropische vissen zien. .
Kan je in Maleisië bv makkelijk zelf met de auto rijden?
Hoe zit het tegenwoordig met lange afstansvluchten en comfort. Hebben die wat entertainment? Opladers voor bv tablet?
Wat is echt leuk voor kinderen in die regio?
Heb gezien dat bv Maleisië veel eilanden heeft doe je dat met boot (huurwagen erop) of vlucht?

Wat ven je zo ongeveer kwijt voor zon reis?
Vluchten weet ik maar de rest, neem. Middenklasse huisjes of hotels (liefst ieys met aparte slaapkamers), eten... (basis hoeft geen luxe te zijn). Is inkom tot bv parken duur? Andere te verwachten kosten?

Moeten we ons zorgen om de veiligheid maken?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Maleisië is voor jullie misschien beter geschikt dan Vietnam. De mensen in Vietnam zijn wat dwingender en opdringeriger. En in Maleisië kun je evt zelf met een huurauto reizen, in Vietnam zou ik dat afraden (verkeer is te chaotisch).

Trekken je kinderen de lange vlucht wel? Emirates heeft opladers voor tablets in hun Dreamliners, maar dan ben je nog langer onderweg (tussenstop, twee vluchten van 6-7 uur elk). Tenzij je Belg bent, er zijn geloof ik niet eens directe vluchten vanaf Brussel naar KL, of HCMC of Hanoi?

Laos is ook een superrelaxed land om te reizen met bescheiden bevolking. Maar het reizen gaat er langzaam (lange busritten tussen plaatsen) en je hebt er ook de tijd niet voor in 2 1/2 week. Sri Lanka misschien? Lekker compact voor een rondreis van 2 1/2 week (huur dan wel een privé-auto met chauffeur, dat is daar heel betaalbaar).

Heel ander plan, maar heb je ook gedacht aan Yucatan, Mexico als verre bestemming? Daar kun je ook prima met een huurauto rondreizen en de afstanden tussen de sites zijn beperkt. Alleen is augustus dan geen goede maand (heet en orkaanseizoen).
Alle reacties Link kopieren
Beide landen zijn prima te bereizen alleen zit je in beide landen volgens mij midden in het regenseizoen.

Zowel in Vietnam als Maleisië zou ik alleen geen auto huren. Jij kan dan misschien prima rijden maar zij rijden als malloten :rofl:

Beide landen heb ik backpackend gedaan. Dus eigenlijk zonder hotels maar dat zal niet heel duur zijn.

Wij waren samen voor 3 weken Maleisië vorig jaar in maart met 2 binnenlandse vluchten ongeveer 1800 kwijt inclusief vlucht
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Of de kinderen het trekken weet ik niet. We zijn al twee dagen onderweg geweest met hen inde auto naar Italië en twee maal Kroatië. Die stress wil ik me deze keer besparen vooral onszelf. Zo lang rijden ik durf dat niet dus man moet rijden en die heeft last van zijn knieën.
De tickets voor Maleisië zijn rond de 1000 euro heb ik gezien. We zijn van België maar willen best uit een buurland vertekken. Misschien een tussenstop maar hoe doe je dat praktisch? Zijn er lange tussenstops waarbij je bv een dag de luchthaven uit kan? Zou voor de kinderen goed zijn.

Is Maleisië qua verkeer vergelijkbaar met Thailand? Daar zou ik nl Idd niet willen rijden!

Maleisië is geen regen seizoen.
Kan je het eigenlijk wat met Thailand vergelijken qua cultuur natuur? Mooier of minder mooi?
Sri Lanka is mooi maar dacht nier meer zo veilig.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Of de kinderen het trekken weet ik niet. We zijn al twee dagen onderweg geweest met hen inde auto naar Italië en twee maal Kroatië. Die stress wil ik me deze keer besparen vooral onszelf. Zo lang rijden ik durf dat niet dus man moet rijden en die heeft last van zijn knieën.
De tickets voor Maleisië zijn rond de 1000 euro heb ik gezien. We zijn van België maar willen best uit een buurland vertekken. Misschien een tussenstop maar hoe doe je dat praktisch? Zijn er lange tussenstops waarbij je bv een dag de luchthaven uit kan? Zou voor de kinderen goed zijn.

Is Maleisië qua verkeer vergelijkbaar met Thailand? Daar zou ik nl Idd niet willen rijden!

Maleisië is geen regen seizoen.
Kan je het eigenlijk wat met Thailand vergelijken qua cultuur natuur? Mooier of minder mooi?
Sri Lanka is mooi maar dacht nier meer zo veilig.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Maleisie is echt super gaaf, alleen misschien dat de afstanden wat te groot zijn.
Tickets zijn geen 1000 euro hoor, heb net gekeken maar zo'n 600 euro.
Vietnam zou ik afraden, veel te hectisch met kleine kinderen denk ik.
Indonesie is ook echt geweldig, misschien is dat ook een optie als je 2 eilanden ofzo aandoet?
Mexico is ook echt geweldig en heel goed te doen. Alleen weet ik niet hoe het weer is in augustus.
Alle reacties Link kopieren
Als je ervaring hebt met zelf (links!) rijden buiten Europa, zou dat in Maleisië eventueel nog wel kunnen. Ze rijden daar niet zo extreem idioot.
Het is een heel ander land dan Thailand, maar dat is een kwestie van voorbereiden en inlezen. Andere religie, andere samenstelling van de bevolking, andere sfeer. Ik vind het een heerlijk land, makkelijk te bereizen, veel te zien, erg goed eten.

Als je je beperkt tot het Maleisisch schiereiland zijn de reistijden tussen verschillende plaatsen vaak niet zo lang, Alle eilanden zijn met kleine boten bereikbaar (doorgaans niet voor auto's), naar Langkawi zou je eventueel kunnen vliegen dacht ik.

(Ik vraag me soms wel eens af onder wat voor steen mensen hebben geleefd als er wordt gevraagd of Maleisië/Vietnam/oid wel veilig is. Het is geen Afghanistan! ;-D )
Alle reacties Link kopieren
600 voor een ticket? In augustus? Waar heb je dat gevonden?
Quq afstand het hele land doen zal niet gaan. We moeten zeker ook een aantal dagen rust en zee inplannen. Ik zou weer graag eens snorkelen en tropische vissen zien . Kan dat daar? Heb dat ooit gedaan op curacao en WA geweldig
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Qua veiligheid, in Sri Lanka had je dacht ik aanslagen en rellen door tamin reigers. En verder is het natuurlijk nergens nog echt veilig in de wereld.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie overigens in augustus genoeg vluchten Brussel - Kuala Lumpur tussen de 750 en 850 euro trouwens. Onder de 1000 moet zeker lukken.
Vanaf Parijs of Amsterdam kan het wellicht nog 100 euro goedkoper, maar dan ben je wel extra reiskosten en -tijd kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 420 betaald voor een retourticket Singapore via Londen (en dan nog een stukkie met Air Asia naar Maleisie). Goeie prijs.

Het is geen regentijd in Maleisië in Aug, behalve op Langkawi

Zelf rijden kan maar is niet nodig aangezien er erg goede (mini)bus verbindingen zijn

Het is niet duur

Supermooi snorkelen op de Perhentians

Lees het Maleisië topic door, dat staat vol tips, en scheelt ons weer typen. Zal het voor je uppen.
mayou wijzigde dit bericht op 18-02-2018 13:35
1.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
18-02-2018 13:00
Ik zie overigens in augustus genoeg vluchten Brussel - Kuala Lumpur tussen de 750 en 850 euro trouwens. Onder de 1000 moet zeker lukken.
Vanaf Parijs of Amsterdam kan het wellicht nog 100 euro goedkoper, maar dan ben je wel extra reiskosten en -tijd kwijt.
Echt? Via welke maatschappij? Was a eff aan bet zoeken... Kunnen ook geen 36 uur enkel onderweg zijn.

Iemand ervaring met een stop over bv in Dubai?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij opodo geboekt via Skyscanner. Er zijn stopovers in Dubai, Abu Dhabi, Qatar, Oman, Istanbul... Aloemaal prima. De meeste kun je zo lang of kort maken als je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Wik vlogen vorig jaar met Xiaman Air Singapore en vanuit daar , na familiebezoek, met de bus door naar Maleisië

Wij vlogen, in maart weliswaar voor 425 heen en terug.

Wel tussenstop in China van 6 uur, moet je wel willen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Kan je tijdens een tussenstop ook iets doen of zit je vast in de luchthaven?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie accomodatie tips?
Liefst iets geschikt voor gezin met grotere kinderen. Dus best min 1 aparte slaapkamers. Anders slaapt er met die van ons niemand.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
18-02-2018 13:24
Echt? Via welke maatschappij? Was a eff aan bet zoeken... Kunnen ook geen 36 uur enkel onderweg zijn.

Iemand ervaring met een stop over bv in Dubai?
Ik heb gewoon twee keer gezocht bij Vliegwinkel, op willekeurige data in augustus. Daar kwam o.a. Finnair, KLM, Turkish, Swiss en nog wel meer uit. Overstappen variërend van 1,5 tot 6 uur.
Misschien kun je zelf effectiever zoeken, omdat je waarschijnlijk bepaalde data hebt waarbinnen je weg wilt.

Overstappen in Dubai vind ik zelf heel fijn, dan knip je de reis perfect in tweeën. Even je benen strekken, kop koffie drinken of wat eten, opfrissen, en voor je het weet is het tijd om voor de volgende vlucht te boarden. Een paar uur is zo voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Maleisië is snikheet!

Maar het leukste aan dat land is vooral het eten...

Maleisië is een smeltkroes van diverse Aziatische culturen (maleisiers, chinezen, indiers, etc.). Hainan Chicken rice en Ice Kacang :lol: is een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
18-02-2018 12:52
600 voor een ticket? In augustus? Waar heb je dat gevonden?
Quq afstand het hele land doen zal niet gaan. We moeten zeker ook een aantal dagen rust en zee inplannen. Ik zou weer graag eens snorkelen en tropische vissen zien . Kan dat daar? Heb dat ooit gedaan op curacao en WA geweldig
Ja, heel veel data in aug.
Bijv 11 aug heen en 27 terug met Emirates voor 550 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wauw bedankt!probleem is dat ik van 1 tot 15 had gevraagd op werk... Dus zal even met baas moeten praten.
Valt enorm mee.
Als ik zie dat een reis naar Kroatië in een stacaravan ons al meer dan 3000 zoi kosten
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je voor zo'n bestemming zo gemiddeld nog kwijt voor een week of drie? Rond de 35 euro per nacht iets huren lijkt doenbaar? Wat kost eten daar ongeveer? Andere kosten als vervoer...? Zouden we er geraken met een 1000 extra?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken, via Momondo kost een vlucht dan 675 op die data met Emirates.
Dan heb je wel een stop in Dubai.
Als je op 31 juli zou gaan ook, heb je wel 1 dag extra (je vliegt pas 21.30, dus misschien is dat een optie?).
Ik ga daar altijd backpacken, maar qua accomodatie ligt het er gewoon aan hoe luxe je iets zoekt.
Voor 35 euro heb je daar een prima hotel.
Eten kan je ook zo duur maken als je zelf wil, Tussen 5 en 10 euro heb je echt een goede maaltijd in een restaurant.
Hoeveel is jullie budget in totaal incl tickets?
Alle reacties Link kopieren
Wel we hebben hier een discussie momenteel. Man wil Max 3000 uitgeven voor reis zoals vorige jaren. Ik Eventueel wat meer. Hij vindt het zonde dat het nadien allemaal weg is en we terug naar de sleur moeten. Dus ja ik probeer mijn zin te krijgen met zo weinig mogelijk! Als eten zo weinig is tel ik het niet mee. In België moeten we immers ook eten
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
3000 in totaal?
Dat gaat niet lukken, voor tickets alleen al zou je dan 2800 euro kwijt zijn.
Ook met 1000 meer kom je niet toe denk ik.
Ik zou of gaan doorsparen of een ander land kiezen, is zonde als je zo ver bent gevlogen maar zo op budget moet letten. Althans dat zou ik hebben.
En ja, daarna ben je geld kwijt, maar dat is een afweging die jullie moeten maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven