vakantie yoga kinderen Frankrijk

18-02-2018 13:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar keer ben ik hier erg goed geholpen met onze vakanties, dus ik waag voor onze zomervakantie opnieuw een poging :)

Deze zomervakantie zou ik graag naar een camping gaan die geschikt is voor kinderen (onder de 10 jaar zijn onze kinderen), maar waar ik zelf aan yoga kan doen. Dus dat er lessen worden aangeboden (en mogelijk andere leuke workshops). We vinden het ook belangrijk dat we een aantal keren per week niet hoeven te koken en dat we bijvoorbeeld kunnen aanschuiven bij een table d'hotes of dat er een restaurantje zit waar we ook gezonde dingen kunnen eten.
Ik zit nu zelf aan Frankrijk te denken, maar een ander land is ook goed.
Ik heb zelf al wel gegoogled en daar heb ik twee opties gevonden, maar misschien heeft iemand hier nog suggesties?
Eigentijds festival?
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
18-02-2018 13:16
Eigentijds festival?
Ja, ken ik! Dat bedoel ik zeker! Dit is alleen begin juli en dan ben ik niet vrij en het festival voor de kinderen is in de laatste week van de vakantie van de kinderen en dan moeten ze dus meteen naar school na dat festival. De timing vind ik dit jaar niet goed, hopelijk volgend jaar beter, want dan gaan we daar zeker naar toe.
Lees mee, lijkt me heerlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Brenazet in de Auvergne in Frankrijk. Geweldige plek!!
Alle reacties Link kopieren
Natasja81 schreef:
18-02-2018 14:08
Brenazet in de Auvergne in Frankrijk. Geweldige plek!!
Kun je daar iets meer over vertellen? Ik kwam deze plek tegen tijdens mijn zoektocht, maar ik twijfelde. Ik weet niet eens precies waarom.
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden het er heerlijk midden in de natuur, echt back to basic. Wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Heerlijke, gezonde, maaltijden en veel yoga. Veel dieren die los rondlopen; kippen, konijn, katten en een hond. Als je kinderen toevallig van paarden houden kunnen ze er ook hun hart ophalen. Mooie omgeving met zwemmeertjes, riviertjes en een heel gaaf klimbos!! Er komen veel Belgische en Nederlandse gezinnen met kinderen onder de 10 jaar. Laat maar weten als je nog specifieke vragen hebt :)
Alle reacties Link kopieren
Natasja81 schreef:
18-02-2018 14:22
Wij vonden het er heerlijk midden in de natuur, echt back to basic. Wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Heerlijke, gezonde, maaltijden en veel yoga. Veel dieren die los rondlopen; kippen, konijn, katten en een hond. Als je kinderen toevallig van paarden houden kunnen ze er ook hun hart ophalen. Mooie omgeving met zwemmeertjes, riviertjes en een heel gaaf klimbos!! Er komen veel Belgische en Nederlandse gezinnen met kinderen onder de 10 jaar. Laat maar weten als je nog specifieke vragen hebt :)
Klinkt heel goed! Ik twijfelde, denk ik, door de website. Beetje onhandig opgezet. Kun je nog iets vertellen over de maaltijden? Is het betaalbaar?
Onze kinderen zijn gek op dieren, dus dat klinkt al goed. Kinderen konden ook meedoen met yoga toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam pas wat tegen van chicks on waves oid over surfen en yoga in Portugal. Leek mijzelf wel de leuke combi maar of dat met kinderen kan, heb geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
18-02-2018 14:38
Ik kwam pas wat tegen van chicks on waves oid over surfen en yoga in Portugal. Leek mijzelf wel de leuke combi maar of dat met kinderen kan, heb geen idee.
Portugal is voor ons te ver weg, omdat we met de caravan gaan. Toch bedankt voor je suggestie!
Alle reacties Link kopieren
Hey, ja kinderyoga doen ze ook inderdaad! Hier een linkje naar alles rondom het eten daar: http://brenazet.nl/2010/10/table-dhotes/#more-238
Het is alweer jaaaaren geleden, maar ik ben ooit naar deze camping geweest: http://www.moulindepiot.com/

' t Was toen al een beetje een hippie-camping, zonder zwembad, maar met riviertje. Niet van die strak ingerichte velden, maar een beetje rommelig kamperen in de bosrand.
In een oud bijgebouwtje een paar keer per week yogales en er werden regelmatig kleinschalige outdooractiviteiten zoals mountainbiken, kanoën, wandelen met gids en rotsklimmen georganiseerd (trouwens ook pottenbakken en schilderen, mocht het je ding zijn). Leuk restaurantje erbij waar destijds de locals ook gewoon heen kwamen, met in het weekend lokale bandjes die op kwamen treden.


Als ik de website zo zie, is er niet veel veranderd, dus wellicht is het een leuke tip voor je!
Alle reacties Link kopieren
the-dowager schreef:
18-02-2018 16:18
Het is alweer jaaaaren geleden, maar ik ben ooit naar deze camping geweest: http://www.moulindepiot.com/

' t Was toen al een beetje een hippie-camping, zonder zwembad, maar met riviertje. Niet van die strak ingerichte velden, maar een beetje rommelig kamperen in de bosrand.
In een oud bijgebouwtje een paar keer per week yogales en er werden regelmatig kleinschalige outdooractiviteiten zoals mountainbiken, kanoën, wandelen met gids en rotsklimmen georganiseerd (trouwens ook pottenbakken en schilderen, mocht het je ding zijn). Leuk restaurantje erbij waar destijds de locals ook gewoon heen kwamen, met in het weekend lokale bandjes die op kwamen treden.


Als ik de website zo zie, is er niet veel veranderd, dus wellicht is het een leuke tip voor je!
Dank je! Ik heb hem op ons lijstje erbij gezet, Net als de andere suggesties die zijn gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven