Voor het eerst buiten onze comfortzone

18-02-2018 16:47 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen dit jaar 's wat anders op vakantie. We willen buiten onze comfortzone, maar komen er niet zo goed uit wat dat dan zou moeten zijn.

Even als achtergrond: normaal blijven we in Europa of Amerika. We houden wel van actieve vakanties. Lekker wandelen, fietsen, kamperen. Een dagje strand is prima, maar na 2 dagen worden we onrustig en willen we op pad.

Alle activiteit daar gelaten, eigenlijk zijn we enorme tuttenbellen op vakantie. Tijd dus voor wat anders, wat avontuurlijks! Andere culturen zien, andere landen, ander klimaat, ander eten, ja graag! Maar waarheen? We zijn nog nooit in Azië geweest, dus dat trekt wel. Maar bijvoorbeeld Pakistan ook. En Zuid-Amerika, Australië en Afrika kennen we ook niet.

Wat is nou leuk om heen te gaan als je niet heel ervaren bent, maar wel nieuwsgierig bent naar de rest van de wereld. Waar we wel alleen heen kunnen gaan, zonder direct ontvoerd te worden. Zeg maar een soort cultuurshock voor beginners..
Alle reacties Link kopieren
Gambia is erg in opkomst! Lijkt mij Fantastisch mooi...
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika, auto / camper huren en dan van Kaapstad naar Johannesburg of andersom.
Overnachten in wildparken, zo gaaf!
Seizoenen zijn tegenovergesteld aan Nederland, daar zou ik wel rekening mee proberen te houden.
Alle reacties Link kopieren
Thailand, Bali, Mexico, Zuid-Afrika... smaken genoeg.

Pakistan zou ik niet heengaan en ik reis al 20 jaar zo'n beetje over de hele wereld. De rest van Afrika en Zuid-Amerika zou ik ook niet doen als beginner. Midden Amerika dan weer wel en ongeveer alles in Zuid-Oost Azië is ook leuk en niet te heftig. Voor een cultuurshock-light zou ik dan weer niet naar Australie. Zo anders is het daar allemaal niet dan hier, ze hebben vooral meer zon.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
18-02-2018 16:51
Gambia is erg in opkomst! Lijkt mij Fantastisch mooi...
is dat zo? Ben er eens geweest, via TUI. Vond er helemaal niks aan, matig strand, veel oudere vrouwen op sekstoerisme en meerdere Nederlandse restaurants en cafes, ik hoef persoonlijk geen friet van piet in het buitenland. En qua cultuur heb je helemaal niks, natuur was ook weinig indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Tsja lastig. Ik ben zelf meer gecharmeerd van zuid-Amerika en midden-Amerika dan van Azië. Bij anderen is het weer andersom.
Van zuid en midden Amerika ken ik alleen (delen van) Peru, Mexico en Suriname. Van Azië (delen van) Indonesië, Thailand, Cambodja.
Allemaal mooie landen waar genoeg te zien en te doen is.

Indonesië vond ik het meest vieze land qua steden. In Thailand en Cambodja kon ik slecht tegen het ‘moto, moto’ ‘tuktuk tuktuk’ de hele dag in mijn oor.
In Suriname overigens hetzelfde met sissende mannen.

Peru vond ik de mensen het vriendelijkst en minst opdringerig, maar ik kan wel een basis aan Spaans.

Welke landen trekken jullie? Er zijn hier genoeg deskundigen. Ik denk dat je in elk werelddeel landen kan vinden die goed te bereizen zijn als je minder ervaren bent. Vond zelf in elk geval Peru , Cambodja en Mexico goed te bereizen per bus. Indonesië was dan voor mij weer wat meer zoeken (Nouja eigenlijk alleen op Sumatra, de trein en busjes op Java was makkelijker, ze rijden er alleen als malloten)
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
18-02-2018 16:53
Zuid Afrika, auto / camper huren en dan van Kaapstad naar Johannesburg of andersom.
Overnachten in wildparken, zo gaaf!
Seizoenen zijn tegenovergesteld aan Nederland, daar zou ik wel rekening mee proberen te houden.
Ja dat is ook super. Ik ben georganiseerd gegaan. Maar als je beide kan rijden en de grote steden (behalve Kaapstad) vermijd leek het heel goed te bereizen met eigen auto.
Alle reacties Link kopieren
@redballoon Gambia klinkt idd goed. Vooral voor de natuur. Misschien is 2,5 - 3 weken dan wel weer heel lang?

@nienkejj zuid Afrika staat idd wel op het lijstje! Je hoort er alleen zulke wisselende verhalen over. Van mega-crimineel naar 'mijn oma loopt er 's avonds rustig over straat. We willen overigens in september. Dan zou het daar dus lente zijn?

@spuit_111 is Zuid-Amerika echt zo heftig?
Namibië!! Echt super mooi, vriendelijke mensen, heel goed zelf te doen. Prachtig land. Meeste hoteliers zijn Duits of Zuid-Afrikaans. Ik wil nog wel 10x terug! (En dat heb ik bij geen van de andere landen..)
Indonesië en India vond ik zelf wel cultuurshock.. en Gambia lijk me nou echt geen zak aan. In Azië zou ik dan kiezen voor Thailand of Maleisië.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
18-02-2018 17:00

Peru vond ik de mensen het vriendelijkst en minst opdringerig, maar ik kan wel een basis aan Spaans.

Welke landen trekken jullie? Er zijn hier genoeg deskundigen. Ik denk dat je in elk werelddeel landen kan vinden die goed te bereizen zijn als je minder ervaren bent. Vond zelf in elk geval Peru , Cambodja en Mexico goed te bereizen per bus. Indonesië was dan voor mij weer wat meer zoeken (Nouja eigenlijk alleen op Sumatra, de trein en busjes op Java was makkelijker, ze rijden er alleen als malloten)
Peru trekt inderdaad ook. Maar ook hier heel wisselende verhalen. We spreken geen Spaans. Geen woord.. Wel een beetje Frans, Duits en goed Engels. Heb je daar ook iets aan?
Alle reacties Link kopieren
Namibië! Nog helemaal niet over nagedacht. Gaan we naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
18-02-2018 16:51
Gambia is erg in opkomst! Lijkt mij Fantastisch mooi...
In opkomst???
Afrika voor beginners is het want er is geen groot wild . En er is veel sekstoerisme.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika!!!
Vind het land mooier dan Namibië.
Namibië is veel droger en een stuk minder groen.

Wat ook leuk is....is van een rondtrip florida.

Suriname schijnt ook erg mooi te zijn, kun je doen in combi met een paar dagem curacao.
Ik zou dan voor Azie of zuid afrika gaan. Pakistan zou ik persoonlijk niet aan beginnen, veel te onrustig.
Japan? Veiliger kan bijna niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor nu niet erg geschikt, maar om te onthouden: Oost Turkije. Uitstekend openbaar vervoer, mooi en heel vriendelijke bevolking.

Verder vind ik Noord-India en Nepal ook aanraders. Combinatie van natuur en cultuur, lekker eten (vrijwel alles vegetarisch), goedkoop en prima openbaar vervoer.
Australië noem je zelf al en is ook een aanrader. Maar misschien niet in onze zomer, dan is het daar winter.
.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 17:52
Reden: Bad Gateway, grrrr
98.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pakistan inderdaad niet - vrij heftig land. Heb je al aan Nepal gedacht? Goed voor hele actieve vakanties in een totaal andere cultuur.

Of Suriname - ook weer anders, het binnenland is geweldig, en door de taal ook weer wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Venus020 schreef:
18-02-2018 17:25
Namibië! Nog helemaal niet over nagedacht. Gaan we naar kijken.
Namibie is geweldig. Eventueel te combineren met Botswana, de Victoria Falls in Zambia of Zimbabwe en Zuid Afrika.

Ik kom regelmatig in die regio en kan je ook veel verschillende verhalen vertellen. Ook een aantal waarvan ik blij ben dat het goed is afgelopen.
Feit is en blijft, in welk land je ook bent: luister naar adviezen over veiligheid, ga 's nachts niet in je eentje over straat en gebruik je gezond verstand.
De 'spannende' verhalen die ik heb waren allemaal op plekken waar weinig tot geen toeristen komen. Dus daar zal je op een eerste keer die kant op niet heel snel komen denk ik.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
[quote=Venus020 post_id=28168382 time=1518970050 user_id=364778]


@nienkejj zuid Afrika staat idd wel op het lijstje! Je hoort er alleen zulke wisselende verhalen over. Van mega-crimineel naar 'mijn oma loopt er 's avonds rustig over straat. We willen overigens in september. Dan zou het daar dus lente zijn?

September is ongeveer 22 graden, dus prima.
Ik zou zeker proberen om een paar dagen in Kaapstad te blijven voor tafelberg en Robben Island (waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten, erg indrukwekkend).
Ik heb me er niet onveiliger gevoeld dan in andere wereldsteden.
Alle reacties Link kopieren
Venus020 schreef:
18-02-2018 17:07
@redballoon Gambia klinkt idd goed. Vooral voor de natuur. Misschien is 2,5 - 3 weken dan wel weer heel lang?

@nienkejj zuid Afrika staat idd wel op het lijstje! Je hoort er alleen zulke wisselende verhalen over. Van mega-crimineel naar 'mijn oma loopt er 's avonds rustig over straat. We willen overigens in september. Dan zou het daar dus lente zijn?

@spuit_111 is Zuid-Amerika echt zo heftig?
Ik vond Brazilie, Guatemala, Colombia en Chili beduidend crimineler dan Zuid-Afrika. Daar ben ik zelden tot nooit ergens s avonds over straat gegaan. Zonder Spaans kom je bovendien niet zo ver.

Wat klinkt er goed aan Gambia voor jullie? Want er is geen wild, weinig mooie natuur en veel sekstoerisme. Ik vond 7 dagen meer dan lang zat.
Alle reacties Link kopieren
Japan?

Ben er ook nog nooit geweest, maar echt uniek qua cultuur en ook heel veilig.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
18-02-2018 18:02

Wat klinkt er goed aan Gambia voor jullie? Want er is geen wild, weinig mooie natuur en veel sekstoerisme. Ik vond 7 dagen meer dan lang zat.
Na jullie reacties steeds minder ;)
Vrienden zijn geweest en waren enthousiast over de vogels, aardige mensen en het budget.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven