rondreis door Schotland in een week Schotland

19-02-2018 14:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen met 3 echtparen een week door Schotland reizen Wie heeft iedeeen voor ons Met 6 personen beter in een hotel of cottages??
Kunnen wij daar ook een personenbusje huren ? Welke route is voor een week aan te raden?
Bedankt voor de tips
Ga gewoon wat sites af om te kijken wat voordeliger is qua logies.
En overleg met elkaar wat jullie willen: zelf koken (huisjes huren dan) of uit eten elke dag (hotel).
Busje huren kun je bekijken op de site van autoverhuurbedrijven.

En qua route even afstemmen wat jullie willen zien en doen en daar dan een route op maken.
Nee, personenbusjes hebben ze niet in Schotland.
Alle reacties Link kopieren
Anwb biedt in de laatst uitgekomen Kampioen ook reizen naar Schotland aan. Mocht je lid zijn van de Anwb dan is het ook de moeite waard om die even te bekijken.
En de hele week met z'n 6en bij elkaar op de lip zitten (dus zowel in een busje als in cottages) zonder al te veel privacy is meestal niet zo'n succes. Zou wel wat privacy veiligheden inbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar mei door Schotland gereisd. Mijn tip is om in ieder geval van te voren huisjes te boeken. Wij gingen namelijk uit van wat wij in Ierland hadden meegemaakt, namelijk dat overal wel een plekje was, maar dat viel tegen. Wij hebben zelfs de route moeten aanpassen omdat er soms gewoon geen plek meer was.

Wij waren 10 dagen op vakantie en zijn gereisd via Edinburgh, aviemore (bij het national park), drumnadrochit (loch ness), Glennbritle, Oban (hebben wij de eilanden bezocht), en terug naar Edinburgh via Trossachs Park.

Ik zou loch ness persoonlijk overslaan, mooi om langs te rijden maar je hebt zoveel van deze meren in Schotland. Wat ik zeker aanraad is om naar Oban te gaan en van daaruit de eilanden Isle of Mull en Iona te bezoeken. Heel erg mooi en een blauwe zee alsof je in Caribisch gebied bent. Dan moet je wel geluk hebben met het weer natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de tips Wij gaan aan de slag Wij hebben al eens 3 weken met 3 campers door canada getrokken en kennen elkaar goed maar willen in kleine hotelletjes of Bed en Breakfasts
Ik heb al heel veel tips verzameld !
Van alle plaatsen die wij bezocht hebben is Island of Skye mij het meest bijgebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen busje huren. Vaak rijdt je op smalle weggetjes en dat lijkt me niet handig als je in een busje rijdt.
Alle reacties Link kopieren
Busje is juist wel prettig omdat je hoger zit en zo meer overzicht hebt.
Wij zijn meerdere keren in Schotland geweest, het mooiste vond ik de omgeving van Oban, Isle of Skye (en dan met name de Quiraing) en helemaal in het noorden Durness en omgeving.
Een week is veel te kort!
Mooie wandelingen kan je vinden op Walking the Highlands: https://www.walkhighlands.co.uk/

Oja als je naar Skye gaat is overstelen met de skye-ferry erg leuk: http://skyeferry.co.uk/
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven