Een 'warme' zee in mei

19-02-2018 14:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens omstandigheden komt het voor ons het beste uit om dit jaar in mei op vakantie te gaan. We willen graag een zon/strandvakantie. We hebben 2 kleine kinderen die dol zijn op de zee, maar die helaas ook gauw afhaken zodra het ietsje frisser wordt.

Vandaar dat ik zat te kijken waar in Europa in mei het zeewater al wat aangenamer is. Maar volgens mij is het overal nog best fris. Ook op bijvoorbeeld de Canarische eilanden. De Nederlandse Antillen scoren heel goed, maar ik weet nog niet of ons budget dat toe laat en of ik het aandurf om zo lang te vliegen met een dreumes.

Heeft iemand toevallig goede ervaringen met het zwemmen in zee in mei? Auto of vliegen kan allebei.

Bedankt
Waarom perse de zee? Zout water is natuurlijk niet heel fijn voor kinderoogjes. Mag het ook ander open water zijn?
Alle reacties Link kopieren
Of een hotel met een verwarmd zwembad
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdie of Egypte.

Anders idd richting Nederlandse Antillen, Dominicaanse Republiek, Mexico of Florida. Maar dat is allemaal verder vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeft idd niet persé zee te zijn
Dan zou ik eerder kijken naar een (kunstmatig) meer of beekje met strand erbij. Dat is voor veel kleuters ook al een soort zee en vaak wat minder koud dan de zee.
Alle reacties Link kopieren
https://www.27vakantiedagen.nl/zonvakan ... temmingen/


http://www.zeewatertemperatuur.nl/zeewa ... andse-zee/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Klimaat en weer Zakynthos – kleuren van de zee

Vanaf begin mei kun je al zwemmen in de zee rondom Zakynthos. Het milde klimaat van het voorjaar heeft al gezorgd voor voldoende warme dagen met de nodige zonneschijn om de zee op te warmen tot boven de 20 graden. Echter niet overal is het even warm. Het beroemde Navagio (shipwreck) beach ligt in het noordwesten van het eiland en hier stroomt nog veel fris zeewater de baai in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zeker naar Curacao gaan, er zijn aanbiedingen voor all-inclusives bij Corendon zag ik. De lange vlucht zou ik voor lief nemen, je krijgt er zoveel voor terug.
Kaap Verdië is ook een zeer goede optie in mei. En een veel kortere vlucht.
Alle reacties Link kopieren
Het voorjaar

In maart en april begint het voorjaar door te breken, ook op het Canarische Eiland. De zon wordt feller en het eiland geniet van de langere zonuren per dag. Dit betekend dat de zeewatertemperatuur ook gaat stijgen, beetje bij beetje. Het zwemmen in zee is in deze periode nog steeds aangenaam en dit wordt naarmate de tijd verstrijkt alsmaar aangenamer. In mei is op Tenerife de zeewatertemperatuur gemiddeld 21-22 graden, ideaal om heerlijk te zwemmen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het klimaat lanzarote in de maand mei is een geweldige tijd om Lanzarote te bezoeken, als de dagen warm en zonnig zijn en de nachten mild en aangenaam. T-shirts, shorts, strandkleding, zonnebrandolie en een zonnebril is alles wat je overdag nodig hebt en ’s avonds heb je genoeg aan een dunne zomerjas.

Weer & temperaturen mei Lanzarote

De gemiddelde temperatuur van het zeewater voor de kust van lanzarote is rond de 19 ° C. De meeste mensen vinden deze temperatuur comfortabel om een duik in zee te nemen, dat is de reden waarom je in mei zoveel zonaanbidders en zwemmers op de stranden van het eiland ziet genieten van hun meivakantie.

Klimaat Lanzarote mei; je leest het goed een neerslag van 0 mm! Neerslag is op de Canarische eilanden zeer ongebruikelijk in de periode tussen mei en augustus, maar als je er jammer genoeg toch mee te maken krijgt zal het hoogstwaarschijnlijk een kleine bui zijn.

In mei schijnt op Lanzarote gemiddeld 11 uur per dag de zon en geeft u tal van mogelijkheden om naar het strand te gaan en een lekker kleurtje te krijgen tijdens uw vakantie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.waarschijntdezonwel.nl/weer ... os-klimaat
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
19-02-2018 14:35
Ik zou zeker naar Curacao gaan, er zijn aanbiedingen voor all-inclusives bij Corendon zag ik. De lange vlucht zou ik voor lief nemen, je krijgt er zoveel voor terug.
Toevallig gedaan met kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in april naar curacao geweest toen onze kinderen 9 maanden en 5 waren. Vlucht is super gegaan. Wij hadden via d rent een geweldig huis geboekt voor maar dacht ik een 700 euro voor twee weken en hebben met een huurwagen het eiland rond getourd. Destijds viel de prijs mee maar was geen schoolvakantie. Hebben zelf gekookt en Bbq gedaan.

Persoonlijk denk ik dat de zee elders toch nog koud zal aanvoelen hoor vond dat zelfs inde zomer.
Op curacao kan je ongelooflijk mooi snorkelen.
Heel makkelijk bereisbaar.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Mexico!
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
19-02-2018 14:26
Kaapverdie of Egypte.

Anders idd richting Nederlandse Antillen, Dominicaanse Republiek, Mexico of Florida. Maar dat is allemaal verder vliegen.
De zee in Kaapverdië is absoluut niet kindvriendelijk. Veel hoge golven. Dat zou ik niet doen.

Het zeewater in Egypte is in mei relatief koud. Eind van de zomer is het warmer. Maar...dat is relatief....volgens de tabellen is het zeewater rond Sharm el Sheik in mei zo'n 24 graden. Je kunt eventueel ook nog gaan voor een dun neopreen pakje, zijn ze gelijk beschermd tegen UV.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
19-02-2018 17:28
De zee in Kaapverdië is absoluut niet kindvriendelijk. Veel hoge golven. Dat zou ik niet doen.

Het zeewater in Egypte is in mei relatief koud. Eind van de zomer is het warmer. Maar...dat is relatief....volgens de tabellen is het zeewater rond Sharm el Sheik in mei zo'n 24 graden. Je kunt eventueel ook nog gaan voor een dun neopreen pakje, zijn ze gelijk beschermd tegen UV.
zeewater van 24 graden vind ik best warm eigenlijk. Warmer tref je in heel veel landen aan de middellandse zee zelfs midzomer niet
Alle reacties Link kopieren
real_tweety schreef:
19-02-2018 17:36
zeewater van 24 graden vind ik best warm eigenlijk. Warmer tref je in heel veel landen aan de middellandse zee zelfs midzomer niet
Daarom zeg ik: relatief......
yukon schreef:
19-02-2018 14:47
Toevallig gedaan met kinderen?
Nee. Ik heb zelf nog geen kinderen, wel veel reiservaring met de kinderen van mijn tweelingzus. Ik ben ook alleen met de kinderen op vakantie gegaan. Maar niet naar Curacao: daar ben ik met een vriendin geweest.

Mijn collega is wel al meerdere keren met haar zoontjes naar Curacao gegaan (ze zijn nu bijna 2 en 5). Het is volgens haar goed te doen, als je maar genoeg bij je hebt om de kinderen mee te vermaken.

Haar jongste is momenteel wel echt een druktemaker, dus ze is nu minder enthousiast voor de lange vlucht. Mijn neefje is altijd al een veel rustiger kind geweest en met hem zou ik het zeker aandurven. Ook toen hij nog een baby was en toen hij 1 - 2 jaar was. Dus het verschilt per kind of het vol te houden is. Maar je vakantie op Curacao is het meer dan waard. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties en ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Met beperkt budget kun je eigenlijk alleen maar naar een Middellandse zee bestemming, zoals Griekenland/ Turkije/ Kroatië etc..

Hotels hebben vrijwel nooit een verwarmd zwembad i.v.m. de te hoge kosten. En vanaf zo juni is zwembadwater alweer warm genoeg. Soms kom je nog wel een verwarmde jacuzzi tegen.

Middellandse zee is nog fris in mei. Begin best koud en als je eenmaal 'door' bent , is het lekker fris. Voor kleine kinderen een extra beproeving, maar kan zeker wel maar dan voor even. Je kunt ze een soort van wetsuit aandoen. Zo houden ze het veel langer uit en het is ook perfekt tegen de al felle zon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven