Schotland. Wanneer en waar?

19-02-2018 19:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar voor de tweede keer in m'n up op vakantie. Vorig jaar een weekje naar La Palma. Dit jaar zou ik graag naar Schotland willen. Met m'n autootje op de boot naar Newcastle en daarna richting de highlands. Ik wil ieg naar Isle of Skye. Ik ga waarschijnlijk een week. Wat mag ik onderweg absoluut niet missen? En waar zou je voor omrijden? Is op de bonnefooi een goed idee in m'n up? En wat vonden jullie de beste tijd?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik volg dit even. Ik ga in maart een week naar edinburgh, maar wil in de zomer ook een week of twee langs de kust gaan rondtrekken
Sky moet je volgens mij ver van te voren boeken als je er wil slapen.
Ik ben verliefd op Glasgow en vond Edinburgh Mwah.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rondrijden is in Schotland al geweldig! Onderweg is er van alles te zien. Een mooie brug of kasteel of stroompje.

Mooie route met veel highlights is via Loch Lomond en de Trossachs schuin omhoog door de Glenn Coe vallei naar Fort William. Eventueel met de Harry Potter trein naar Mallaig. In Mallaig kan je met de ferry naar Skye. Skye is fenomenaal.

Loch Ness is niet bijzonder.

Inverness is een leuke stad om vanuit weer naar beneden te rijden eventueel door de speyside (whiskey trail).

Afsluiten met Edinburgh is een must. De mooiste stad van Europa.

Er is een hele mooie route langs een stroompje, dat is echt magisch. Ben alleen even kwijt hoe het heet. Ga kijken of ik dat terug kan vinden voor je.

Ik :heart: Schotland.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
19-02-2018 20:06
Sky moet je volgens mij ver van te voren boeken als je er wil slapen.
Ik ben verliefd op Glasgow en vond Edinburgh Mwah.
Ik ben geen stedentrip mens dus ik ga de steden overslaan. Zeker in m'n up lijkt me dat niks. Hoe kleiner de dorpjes hoe leuker. Geen probleem om wat op Skye te reserveren trouwens. Dat ik bijvoorbeeld in 2 dagen van Newcastle naar Skye rijd met 1 overnachting, dan een paar dagen op Skye en dan via de Trosachs weer terug. Omdat ik alleen ben vind ik het ook niet zo erg om m'n overnachtingen vooraf vast te leggen.

Wat vonden jullie een goede reistijd?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
19-02-2018 20:10
Gewoon rondrijden is in Schotland al geweldig! Onderweg is er van alles te zien. Een mooie brug of kasteel of stroompje.

Mooie route met veel highlights is via Loch Lomond en de Trossachs schuin omhoog door de Glenn Coe vallei naar Fort William. Eventueel met de Harry Potter trein naar Mallaig. In Mallaig kan je met de ferry naar Skye. Skye is fenomenaal.

Loch Ness is niet bijzonder.

Inverness is een leuke stad om vanuit weer naar beneden te rijden eventueel door de speyside (whiskey trail).

Afsluiten met Edinburgh is een must. De mooiste stad van Europa.

Er is een hele mooie route langs een stroompje, dat is echt magisch. Ben alleen even kwijt hoe het heet. Ga kijken of ik dat terug kan vinden voor je.

Ik :heart: Schotland.
Thanks! Ik houd me aanbevolen als je op de naam komt!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wij hebben een rondreis van bijna 3 weken door Schotland gemaakt. Gestart in Glasgow en geëindigd in Edinburgh.

Onze route was globaal:
Glasgow - Loch Lomond ( vond ik geweldig en een stuk mooier en minder toeristisch dan Loch Ness, waar we ook zijn geweest) Fort William voor de Ben Nevis en Glencoe (prachtig!), Loch Ness, daarna door naar Inverness ( vond ik niet zo bijzonder, maar Culloden Moor is wel echt een must see vind ik).

De route van Inverness naar Wick en van Wick ( waar je naar John o' Groats kunt, geweldig uitzichtpunt!) naar Ullapool ( de route langs de kust) was wel een van de hoogtepunten.

Daarna een paar dagen op Skye, wat ik geweldig vond, maar manlief vond het niet bijzonder.

Vanuit Skye overgestoken naar het gebied rond Aberdeen, de whiskyroute ( Speyside) meegenomen en uiteindelijk geëindigd in Edinburgh.

Hoogtepunt voor mij was de kustweg in het noorden van Schotland, wat een magisch stuk van de wereld. En Culloden Moor, waar ik uren rond had kunnen lopen.

We gaan zeker terug, ik was al gek van Schotland en dat is alleen maar erger geworden.
Wij waren er half juli en we hebben op 1 ochtend na, alleen maar goed weer ( rond de 20 graden met zon, afgewisseld met wat wolken) gehad.
Alle reacties Link kopieren
Tussen Dalmally en Bridge of Orchy. Als ik het goed heb (lang geleden). Daar loopt een stroom waar een single track langs loopt. Deze ontaard in diverse stroomversnellingen. Vond ik erg mooi.
I wanna live my life with the volume full!
Als je in de zomer gaat: niet op de bonnefooi gaan. Wij hebben uren en uren doorgebracht met slaapplekken zoeken in de toeristische gebieden. B&B's genoeg, maar allemaal vol.
En even booking.com checken lukt ook niet overal ivm geen bereik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier later nog uitgebreid op reageren, maar voor nu;

Wij zijn in augustus een week op Skye geweest en de Isle of Skye Trail gelopen. Voornamelijk gekampeerd en 2 hotelovernachtigen gedaan. Wij hebben vreselijk veel last van de midgets gehad. Ik weet niet hoeveel tijd je buiten wil gaan doorbrengen, maar daar moet je wel rekening mee houden. Verder heel wisselend weer; af en toe een zonnetje en vreselijke buien tussendoor :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
2 weken op Sky doorgebracht. Als je van ongerepte natuur houdt moet je eigelijk naar Rona. Een verlaten eiland, vanuit Portree over met een MV. The old man of Stor ook erg leuk. Wij gaan zeker terug naar Sky.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gestart bij Loch Lomond en van daaruit naar Fort William. Vanaf F. William hebben we een dagtocht naar Skye gemaakt. Heen over de brug en terug met de ferry. Het was een prachtige routen. Als je ook met de ferry naar skye wil, boek dat dan niet te laat, wij konden alleen nog op de laatste mee.
Alle reacties Link kopieren
De mooiste stukken schotland zie je natuurlijk als je gaat lopen. https://www.walkhighlands.co.uk/
Maar goed, om op Sky te komen kun je ook een heel leuke kleine ferry nemen:
http://skyeferry.co.uk/. De weg erheen is al prachtig!
Noordkust is idd ook erg mooi om te rijden. Omgeving Oban is ook prachtig.
Een week is wel kort hoor. Hoe er rekening mee dat er geen snelwegen zijn en dat je vanaf Glasgow echt geen 100 km per uur meer kan maken. Zeker niet als je af en toe wat rond wil kijken.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jaar of 6 geleden eind mei in mijn eentje aar Schotland geweest. Gevlogen naar Edinburgh en daar een auto gehuurd (ivm links rijden en qua tijd) en in 2,5 week Skye, Mull, Iona en Arran gedaan. Ik vond Arran erg leuk, overnacht in een tot B&B omgebouwd kerkje 😍

Alleen mijn eerste 2 overnachtingen in Edinburgh en 2 nachten Arran geboekt, voor de rest op de bonnefooi gezocht, via mijn reisgids wat gevonden of bij de VVV gevraagd.

De kleinere wegen waren vaak single-lane, met veel passing places. En in de kleine kneuterige plaatsjes regelmatig aan een tafel gezeten met andere gasten in de pub of dorpsrestaurant, omdat er geen plek is om in voor iedereen een eigen tafel te hebben. Ik vond het prima en gezellig, heb me er als vrouw-alleen ook niet onveilig gevoeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand in juni geweest? Hoeveel last had je van de muggen?
Ik wil ook graag, september doen we niet ivm muggen, maar ik vraag me af of ze in juni al aanwezig zijn.
Mijn man is hier lichtelijk panisch voor... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in verschillende seizoenen geweest. In mei hebben wij het slechtste weer gehad. Koud en nat. Evengoed blijft het prachtig. De overige keren (vier) heb ik alleen maar mooi weer gehad met heel weinig regen. Zal toeval zijn :). Laatste keer was afgelopen december in Edinburgh. Heerlijk droog weer gehad.

Muggen hebben wij nooit last van gehad. Volgens mij is dat op bepaalde plekken heel erg naar niet overal.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips allemaal! Ik wil er wel graag flink gaan wandelen maar dan een andere keer. Heb vorig jaar op vakantie gemerkt dat ik wandelen alleen niet altijd even prettig vind als ik de omgeving niet ken. Dus ik ga uiteraard wel wandelingetjes maken maar geen grote dagtochten ofzo. Ik denk dat ik wel moet kiezen. Ofwel richting Trosachs, Lomond en Skye ofwel richting het noorden. Lijkt me allebei prachtig trouwens maar misschien moet ik dat dan verdelen over 2 vakanties.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen jaar door Schotland gereden, ik vond de rustige kant van Loch Ness best mooi. We kwamen daar bij een cafeetje, er tegenover was een mooi wandelpad door de rotsen naar een mooie waterval, Falls of Foyers. Het was in augustus en hoewel het een drukke periode was viel het toen erg mee met de drukte daar. Ook Culloden Moor is een aanrader. Met een beetje inlevingsvermogen kun je je voorstellen hoe het daar moet zijn geweest een aantal 100 jaar geleden. Vooral als je de serie Outlander hebt gezien.. :heart:
De omgeving van Balmoral is ook prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
19-02-2018 20:34
Tussen Dalmally en Bridge of Orchy. Als ik het goed heb (lang geleden). Daar loopt een stroom waar een single track langs loopt. Deze ontaard in diverse stroomversnellingen. Vond ik erg mooi.

Gecheckt en klopt, zeer de moeite waard deze route.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven