Je gaat zitten en klaar

19-02-2018 22:54 22 berichten
Ik vind de reclame van FarmCamps erg grappig. Een moeder vertelt hoe heerlijk het is op de boerderij, 'alles is aanwezig, je gaat zitten en klaar.'
Is dat geen misleiding? Als je gaat zitten gebeurt er helemaal niets, komen er geen boodschappen in de tent, geen eten op tafel, en moet je ook maar afwachten wat de kinderen uitspoken op de boerderij. Daarbij, alles is aanwezig? Volgens mij heb je in zo'n tent niet altijd een wc, toch best belangrijk.
Tijdens welke vakantie met kinderen kon jij wel gaan zitten en klaar?
MinkeDeWit schreef:
19-02-2018 22:54
Ik vind de reclame van FarmCamps erg grappig. Een moeder vertelt hoe heerlijk het is op de boerderij, 'alles is aanwezig, je gaat zitten en klaar.'
Is dat geen misleiding? Als je gaat zitten gebeurt er helemaal niets, komen er geen boodschappen in de tent, geen eten op tafel, en moet je ook maar afwachten wat de kinderen uitspoken op de boerderij. Daarbij, alles is aanwezig? Volgens mij heb je in zo'n tent niet altijd een wc, toch best belangrijk.
Tijdens welke vakantie met kinderen kon jij wel gaan zitten en klaar?
Luxe-hotel met 7 butlers rond je die je helpen met de kinderen, uitpakken, inpakken, drankjes aanslepen, eten aanslepen, ...
Alle reacties Link kopieren
Als mijn moeder mee is, scheelt het wel iig, maar zitten en klaar, dat niet

Maar inderdaad, wel een onzinreclame. Ik weet nog goed, de 1e x met de kinderen op vakantie. Wat had ik me verheugd op een weekje er even tussenuit. ;-D

Bleek nogal een deceptie. Het was feitelijk meer zorgen dan normaal, want in gewone weken had je nog het kdv en andere oppas
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je daarvoor in beginsel je kinderen thuislaten...
De eerste reclame die overeenkomt met de realiteit moet nog uitgevonden worden :proud: hoewel.. dan is niemand meer geinteresseerd in het product.
Alle reacties Link kopieren
Een all inclusive vakantie.
Je hoeft niet zelf je hotel kamer schoon te maken of te koken.
Wij zijn ook wel eens naar een camping geweest en verbleven dan in een stacaravan. En die moet je toch schoonhouden, af en toe kokrn, afwassen, bedden opmaken etc.
Voelde voor mij minder als vakantie....dus tegenwoordig vliegen we en hebben we een all in hotel.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je een huis of caravan huurt, dan blijf je met huishouden zitten. kids geen probleem, maar afwassen, koken... neuh, niet mijn idee van vakantie. geef mij maar lekker 2 weken all inclusive. het enige wat ik dan doe aan huishouden is badkleding uitspoelen :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
valisa schreef:
20-02-2018 06:35
Een all inclusive vakantie.
Je hoeft niet zelf je hotel kamer schoon te maken of te koken.
Wij zijn ook wel eens naar een camping geweest en verbleven dan in een stacaravan. En die moet je toch schoonhouden, af en toe kokrn, afwassen, bedden opmaken etc.
Voelde voor mij minder als vakantie....dus tegenwoordig vliegen we en hebben we een all in hotel.
Daar hoef je geen all-in vakantie voor te hebben hoor. Je kunt ook gewoon een hotel nemen en uit eten gaan. Ik kan altijd gaan zitten en klaar op vakantie overigens. Maar ik heb dan ook geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Je op klinkt als ‘man bijt hond’: bij welke vakantie kon jij gewoon blijven zitten? :-)

Met kinderen kan dat nooit inderdaad, ik vond het comfort thuis vele malen aantrekkelijker dan je moeten behelpen op vakantie.

Nu mijn kinderen tieners zijn wordt een vakantie pas weer leuk.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
FarmCamps lijkt me op zich voor jonge kinderen best leuk, op de boerderij met alle dieren. Maar 'alles is er' en 'je gaat zitten en klaar' komt uit de pen van een reclamemaker zonder kinderen, of uit de mond van een kordate huisvrouw die het tien keer per dag vegen van een tent al niets doen vindt (in vergelijking met elke dag een heel huis zuigen en dweilen, of zo).
Ik ben laatst zonder kinderen in een All Inclusive geweest. Dat is echt zitten en klaar (en eten, lezen, puzzelboekje), moet ook niet langer dan een week duren :-)
Maartje2016 schreef:
19-02-2018 23:08
Volgens mij moet je daarvoor in beginsel je kinderen thuislaten...
Dit :proud:
vandale schreef:
20-02-2018 08:39
Je op klinkt als ‘man bijt hond’: bij welke vakantie kon jij gewoon blijven zitten? :-)

Met kinderen kan dat nooit inderdaad, ik vond het comfort thuis vele malen aantrekkelijker dan je moeten behelpen op vakantie.

Nu mijn kinderen tieners zijn wordt een vakantie pas weer leuk.
En dit. Toen de kinderen nog onder de 6 waren ongeveer vond ik dat op vakantie gaan meer gedoe opleverde dan dat het rust bracht.
Een shitload aan spullen meeslepen (campingbedjes, kinderstoeltjes, speelgoed, veel kleding, want het wordt allemaal binnen no time vies).
Lekker uit eten gaan was er ook niet altijd bij want lust dit niet, lust dat niet, niet langer dan 5 minuten stil blijven zitten. Je moet de kinderen constant vermaken, want hun vriendjes en speelgoed van thuis is er niet (je hebt natuurlijk weer net het verkeerde meegenomen).

Daarna wordt het beter omdat ze zich dan beter kunnen vermaken en ook alleen met vakantievriendjes op zo'n camping op stap kunnen.
En als tiener, vlak voordat ze in een nukkige puber veranderen is eigenlijk het leukst.
Ik denk dat met je kinderen op vakantie vooral leuk is als je een nanny heb, of als je kinderen volwassen zijn.
Alle reacties Link kopieren
tot je kinderen een jaar of 7/8 zijn is het vooral volksverhuizing.. Daarna is het makkelijk.. En als ze eenmaal jaar of 12 zijn pakken ze zelf in ;-).

Afgelopen zomer vloog ik met 3 kinderen. Ik heb alleen gezorgd dat alles gewassen was en in de kasten lag. Verder hebben ze het zelf gedaan. Ter plaatse zaten we in 5* resort dus inderdaad enige wat ik moest doen wat bedenken wat ik aan ging doen en wat ik bij het ontbijt zou nemen.. De rest werd gedaan... Het was mijn eerste x in zo'n enorm luxe accommodatie.. Was wel even wennen als je normaal kampeert ;-)

Qua Vermaak.. zodra ze zwemdiploma hebben en zelfstandig de weg kunnen vinden is het al makkelijker, dan vermaken ze zich zonder jou ook wel.. Maar de zandbak voor de tent leeftijd is wat bewerkelijker . Ik vond het wel een leuke tijd toen ik erin zat, nu ik eruit ben denk ik wel eens.. jeez.. wat een gedoe al dat gesleep..
Alle reacties Link kopieren
qua huishouden doe ik op vakantie niet veel hoor.. Met de tent was het beetje vegen en de vaat. Verder was er weinig bij te houden. Met caravan eigenlijk idem. Hij gaat schoon de stalling in, als hij eruit komt doekje erdoor en klaar.. Tijdens de vakantie slapen we er alleen maar in, koken doe ik buiten en binnen zitten doe ik niet. Onder de luifel is het kwestie van af en toe bezem over kleed en dat is het dan ook wel..

Toiletcassette is 1 x per week leegkiepen ..

Afwas doe ik nooit, daar heb ik mijn kinderen voor ;-). Ik kook en de rest is voor de rest..
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
20-02-2018 07:30
Daar hoef je geen all-in vakantie voor te hebben hoor. Je kunt ook gewoon een hotel nemen en uit eten gaan. Ik kan altijd gaan zitten en klaar op vakantie overigens. Maar ik heb dan ook geen kinderen.
ik ook, ik doe eigenlijk niks behalve koffer uitpakken
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
20-02-2018 10:14

Daarna wordt het beter omdat ze zich dan beter kunnen vermaken en ook alleen met vakantievriendjes op zo'n camping op stap kunnen.
En als tiener, vlak voordat ze in een nukkige puber veranderen is eigenlijk het leukst.
Ik denk dat met je kinderen op vakantie vooral leuk is als je een nanny heb, of als je kinderen volwassen zijn.
Mijn nukkige pubers waren eigenlijk best te hachelen op vakantie.. Ze gingen dan lekker hun eigen gang en wij hadden niet dat gebekvecht bij de tent ;-). Nu is mijn oudste 20 en gaat dit jaar voor het eerst niet mee op vakantie.. echt raar idee.. Zo gezellig als ze mee ging..

Mijn jongste (16) gaat ook niet mee in de zomer (gaat iets anders doen) en mijn middelste (18) gaat met mij apart op vakantie, mijn man moet werken in de zomer (dus ga ik apart met hem in de winter) .. Kortom.. geen gezinsvakantie in de zomer en dat is echt heel raar.. Ik denk oprecht dat ik het mis, dat getut met zijn allen, spelletjes doen onder de luifel. Maar ja.. dit jaar loopt het gewoon anders, ze worden ouder, gaan eigen dingen doen en dat is ook goed..
guppekop schreef:
20-02-2018 10:26
ik ook, ik doe eigenlijk niks behalve koffer uitpakken
Ik pak vaak niet eens m'n backpack uit....
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
20-02-2018 10:39
Ik pak vaak niet eens m'n backpack uit....
uitpakken idd niet .. alleen eruit vissen wat je nodig hebt.. scheelt weer inpakken.. vooral handig als je veel verkast
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
20-02-2018 10:26
ik ook, ik doe eigenlijk niks behalve koffer uitpakken
Dat doe ik meestal niet eens. Ik haal eruit wat ik nodig heb en aan het einde van de vakantie gaat het vieze spul er weer in. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op vakantie met kinderen echt wel ontspannen hoor, alleen toen ze dreumes waren was het bewerkelijk, maar dat was het toen thuis ook. Vanaf peuter hebben ze zich prima vermaakt en kon ik lekker met een boek in de buurt van de zandbak op een luie stoel.

En ontopic, ik ben geen geen fan van zitten en klaar vakanties. Ik hou van een beetje aanrommelen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar voor het eerst All-in met de kinderen gedaan. Wat een heerlijkheid! Kids hebben ABC en zitten beide bij een zwemclub. Goed los vertrouwd dus ;-). Oudste bracht mij zelfs 2x per dag drinken. Vond dit erg lief, maar bleek, nadat er patroon in kwam te zitten, dat er dan koekjes op het buffet lagen :lol: ... Dit jaar gaan we weer, nu al zin in! Weekendjes weg doen wij wel in een huisje, maar met ontbijtbuffet en lunch/diner ook buitenshuis. Op de laatste avond afwasmachine aanzetten met wat glazen en chips-/toetjesschaaltjes enzo. Luie vakanties dus hier!
Die reclame is dus door een man bedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven