Op vakantie, wat moet er mee?

20-02-2018 08:33 37 berichten
Eind april gaan we een klein weekje naar zuid Frankrijk, er even heerlijk tussen uit
Weer of geen weer we gaan
Maaaaaar, we huren een chalet op een camping. Zelf gekozen om eigen beddengoed mee te nemen.
Ik ben al 13 jaar nergens geweest en heb dus geen idee wat ik op kleding en douche artikelen na allemaal mee moet nemen.
Mijn schoonmoeder zei neem van huis t een en ander maar mee want Frankrijk is duurder.
Ik heb dus geen benul wat ik mee moet nemen voor in het huisje
Wat in mij opkomt is vuilniszakken, afwasmiddel theedoeken.
Ik ga voor die week natuurlijk niet mijn halve keuken mee slepen. Maar wat mag ik nou echt niet vergeten.
Tips zijn welkom
(filter)koffie.
Dat staat meesral toch omschreven? Wat er allemaal in het chalet al is. Anders zou ik het even vragen.
Alle reacties Link kopieren
het is maar een week. Ook in Frankrijk heb je winkels, zelfs de Aldi en de Lidl.

Neem vooral boeken mee, goede wandelschoenen en ga genieten.

Koffie neem ik vaak wel mee. En verder zie ik het wel. Ik hoef niet perse mijn Nederlandse dingen te hebben en hetzelfde ontbijt te eten als in Nederland.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Een scherp mes voor in de keuken. Dat mis ik steevast in allerlei accomodaties.
Eten voor de eerste avond en de volgende ochtend. Koffie, thee (suiker, melk). Zit er een vaatwasser in? Dan liever afwasblokjes dan een fles afwasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Wat kruiden en de adapter van je foon.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over “we”. Is dat jij en je partner? Of gaan er ook nog kinderen mee? Zo ja, welke leeftijden?
(Als ik samen met mijn partner reis zijn er namelijk andere dingen die ik meeneem (vooral minder dingen) dan wanneer de kinderen ook meegaan).
Uvita schreef:
20-02-2018 08:39
Dat staat meesral toch omschreven? Wat er allemaal in het chalet al is. Anders zou ik het even vragen.

Dit. Onzin om theedoeken, afwasmiddel e.d. mee te slepen als het er al is.

En hoezo is Frankrijk duurder?
Alle reacties Link kopieren
Lege boodschappentas of klapkrat om al het lekkers dat je in Frankrijk koopt, mee terug te nemen!
Alle reacties Link kopieren
je hebt online paklijsten, kun je eerst je bestemming invullen en hoe je reist.

ik huur geregeld huizen en heb altijd bij me:
pakje thee en klein potje oploskoffie. Omdat ik daar zin in heb als ik aan kom.
Verder zo´n peper/zout/paprikapoeder etc potje. (http://www.vakantiewereld.com/6-vaks-tafelstrooier/)
theedoek/handdoek/vaatdoekje
navulflesje met afwasmiddel/wasmiddel etc (afwaskwast)
een scherp mesje
lucifers
een rol wc-papier (je zal maar laat aankomen en er is niks in huis)
en naar het buitenland toch altijd een zak drop

verder heb ik een standaardtasje (bij mijn reisspullen) met plakband, touw, zaklantaarn etc
stripverhaal schreef:
20-02-2018 08:44
Je hebt het over “we”. Is dat jij en je partner? Of gaan er ook nog kinderen mee? Zo ja, welke leeftijden?
(Als ik samen met mijn partner reis zijn er namelijk andere dingen die ik meeneem (vooral minder dingen) dan wanneer de kinderen ook meegaan).
Oh ja klopt. Mijn man zoon dochter en vriendje van mijn zoon.
Uvita schreef:
20-02-2018 08:39
Dat staat meesral toch omschreven? Wat er allemaal in het chalet al is. Anders zou ik het even vragen.
Ja bedoel meer welke huishoudelijke dingen. Er is geen vaatwasser dus een theedoek en sopje neem ik mee en vuilniszakken
Toilet artikelen natuurlijk
lilalinda schreef:
20-02-2018 08:55
je hebt online paklijsten, kun je eerst je bestemming invullen en hoe je reist.

ik huur geregeld huizen en heb altijd bij me:
pakje thee en klein potje oploskoffie. Omdat ik daar zin in heb als ik aan kom.
Verder zo´n peper/zout/paprikapoeder etc potje. (http://www.vakantiewereld.com/6-vaks-tafelstrooier/)
theedoek/handdoek/vaatdoekje
navulflesje met afwasmiddel/wasmiddel etc (afwaskwast)
een scherp mesje
lucifers
een rol wc-papier (je zal maar laat aankomen en er is niks in huis)
en naar het buitenland toch altijd een zak drop

verder heb ik een standaardtasje (bij mijn reisspullen) met plakband, touw, zaklantaarn etc
Ik ga daar eens op googlen thx.
stippensokken schreef:
20-02-2018 08:41
Een scherp mes voor in de keuken. Dat mis ik steevast in allerlei accomodaties.
Dit. En een knapoe blikopener en kurkentrekker.

Verder neem ik eten en drinken voor de eerste dag mee. Wel zo fijn om eerst even koffie te kunnen drinken ipv dat je meteen op zoek moet naar een winkel.
En kruiden neem ik mee. Niet omdat ik denk dat ze dat daar niet hebben maar ik vind het zonde om daar allerlei dure kruiden te kopen die je dan thuis dubbel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
20-02-2018 09:01
Dit. En een knapoe blikopener en kurkentrekker.
daar hebben wij zo´n zwitsers zakmes voor, ideaal
Alle reacties Link kopieren
Lees ook dit even door:

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... in-de-auto

En verder is een ehbo-doos en jullie medicijnen wel handig om mee te nemen.
Pfff dat klinkt niet als een vakantie maar als een week huishoudkamp. Ga uit eten zodat koken en afwassen niet hoeft. En waarom heeft dat huis zelf geen beddengoed?
redbulletje schreef:
20-02-2018 09:42
Pfff dat klinkt niet als een vakantie maar als een week huishoudkamp. Ga uit eten zodat koken en afwassen niet hoeft. En waarom heeft dat huis zelf geen beddengoed?

Waarschijnlijk is dat er wel, maar moet je daar extra voor betalen.

Verder: eens. Afwasspullen is natuurlijk wel handig voor ontbijtbenodigdheden, maar daarom zou het goed kunnen dat die minimale dingen er zijn. En anders neem je één theedoek en een doekje voor de vaat mee, afwasborstel lijkt me overdreven. Ga je om dat chaletje op orde te houden of om vakantie te vieren.
redbulletje schreef:
20-02-2018 09:42
Pfff dat klinkt niet als een vakantie maar als een week huishoudkamp. Ga uit eten zodat koken en afwassen niet hoeft. En waarom heeft dat huis zelf geen beddengoed?
Dat heeft t huis wel. Althans ik kan dat aanvragen. Maar daar betaal je dan ook weer voor. Bovendien slaap ik t liefst onder me eigen bedje op mijn eigen kussen. Ik was sowieso niet van plan om in die week te gaan koken. Wellicht 1 x misschien. Maar gewoon thuis ontbijten en dan lekker de hort op en de omgeving verkennen beetje zonnen, komt helemaal goed. Vakantie is voor mij vakantie. Dan wil ik iedere dag wel uit eten :-P
Alle reacties Link kopieren
Lenteuitjes schreef:
20-02-2018 09:57
Dat heeft t huis wel. Althans ik kan dat aanvragen. Maar daar betaal je dan ook weer voor. Bovendien slaap ik t liefst onder me eigen bedje op mijn eigen kussen. Ik was sowieso niet van plan om in die week te gaan koken. Wellicht 1 x misschien. Maar gewoon thuis ontbijten en dan lekker de hort op en de omgeving verkennen beetje zonnen, komt helemaal goed. Vakantie is voor mij vakantie. Dan wil ik iedere dag wel uit eten :-P
ik laat altijd beddengoed regelen en handdoeken etc ook. Scheelt alleen al een hele koffer
lilalinda schreef:
20-02-2018 10:00
ik laat altijd beddengoed regelen en handdoeken etc ook. Scheelt alleen al een hele koffer

Soms zijn het exorbitante prijzen, maar inderdaad, aan meeslepen moet ik ook niet denken. Zeker niet voor 5 man.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
20-02-2018 10:19
Soms zijn het exorbitante prijzen, maar inderdaad, aan meeslepen moet ik ook niet denken. Zeker niet voor 5 man.
ik betaal voor handdoeken 2 euro per persoon per week
Beddengoed vaak gratis (ik huur via particulieren)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-02-2018 10:23
ik betaal voor handdoeken 2 euro per persoon per week
Beddengoed vaak gratis (ik huur via particulieren)
Bij de camping waar wij heen gaan is het lakenpakket 6,50 pp, ook wij hechten aan onze eigen kussens, dus die gaan sowieso al mee. Hand en keukendoeken zijn niet te huur, dus moeten sowieso al zelf mee.
Alle reacties Link kopieren
Zou k toch wel kijken wat je krijgt.
Wij hebben vorig jaar in Zweden betaalt voor handdoeken, kregen we 2 pp voor 10 Euro! Dan kun je ze bijna beter ter plekke kopen.

Ik kijk zelf altijd wat voor beddengoed er is. Oké, je neemt zelf mee, maar ook je dekbed? Ik ben namelijk allergisch voor dekens en dacht dit jaar eens zonder eigen dekbed op pad te kunnen. Gelukkig kun je ook in Frankrijk dekbedden kopen, maar de eerste nacht was wel heel koud.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven