Cairo

20-02-2018 12:01 10 berichten
Ik heb een reis van 4 dagen/3 nachten op het oog met het Egyptische Emotours (goede reviews op Trioadvisor). Hotel, visum, excursies etc inbegrepen en er is een halve dag vrije tijd. We gaan al naar de geijkte punten zoals pyramides, souk, sfinx, Egyptisch museum, coptisch gedeelte van de stad etc. Wat is er leuk om deze halve dag te doen, ik weet zeker dat de gids wel iets leuks heeft maar misschien hebben jullie nog leuke tips?
Ik zou die halve dag aan het zwembad door brengen. Indrukken verwerken.

Je rent al van hort naar her. Ik zou er doodmoe van worden geloof ik.
In 4 dagen dat allemaal?? Ik stem ook voor het zwembad :-D
In mijn beleving staan de pyramides van Giza vlakbij de sfinx? Of zijn de afstanden groter? Ik vind het schema wel meevallen want het is ook oa gericht op kleinere kinderen zoals die van ons. Ik had niet het idee dat het rush rush was. Maar goed, ik ga toch boeken
Alle reacties Link kopieren
Thee drinken bij Café Groppi om alle indrukken te verwerken. Heerlijke plek vol sfeer uit vervlogen tijden.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er heel erg vanaf waar je zit. Cairo is gewoon ontzettend groot. Ik vind het altijd leuk om gewoon de straat op te gaan en rond te lopen.

Wanneer het lukt dan naar Sakara gaan, mooie piramide. Ligt echter wel wat verder weg van Cairo, en zit meestal niet in het standaard bezoek aan de piramides.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
20-02-2018 12:36
In mijn beleving staan de pyramides van Giza vlakbij de sfinx? Of zijn de afstanden groter? Ik vind het schema wel meevallen want het is ook oa gericht op kleinere kinderen zoals die van ons. Ik had niet het idee dat het rush rush was. Maar goed, ik ga toch boeken
Het klopt dat bij de Gizeh ook piramides zijn. Maar er zijn nog veel meer piramides, ook uit verschillende tijden. Gizeh is erg toeristisch, busladingen chinezen. Hoe verder weg van Cairo hoe rustiger het is. Daar kan je nog alleen bij de piramides zijn. Vergeet geen zaklampen mee te nemen voor wanneer je een piramide in wilt. Want een paar duizend jaar geleden hadden ze nog geen elektriciteit ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
De Khan-el-Khalili souk vond ik op sommige plekken best toeristisch (dan heb ik het over 10 jaar geleden, toen er nog redelijk wat toeristen naar Egypte kwamen). Het was wel een mooie wijk waar ik toen veel heb rondgewandeld. Vanaf daar ben ik naar het zuiden gewandeld en ik herinner me nog Bab Zuwayla, vanwaarop je een heel mooi uitzicht had over de omliggende wijk.
De Sakkara pyramides zitten ook in het programma. We moeten al om 07.30 weg voor de pyramides van Gizah zoals het programma zegt "to avoid the mass tourists".
Alle reacties Link kopieren
Cairo tower is leuk om heen te gaan.
Terrasje aan de Nijl, boottochtje op de Nijl.
Azhar park, Mohamed Ali moskee (citadel).
Pharaonic village is leuk voor kinderen.

Anders een stopping mall, mall of egypt, mall of Arabia, cairo festival city.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven