Ski-sokken of toch iets anders

20-02-2018 19:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week op een citytrip.
Nu voorspellen ze ineens best koude temperaturen tot -8 graden.

Geeft niet, daar kun je je op kleden. Maar daar komt dan ook mijn vraag.

Ik heb van mezelf eigenlijk altijd koude handen en voeten en dat beinvloed vaak mijn hele gevoelstemperatuur. Dit komt deels door slechte doorbloeding.

Voor mijn citytrip wil ik dus extra warme sokken aanschaffen, want ik ben hele dagen buiten.

Nu zeggen mensen dat ik voor ski-sokken moet gaan, omdat die extra warm zijn. Maar als ik kijk bij een aantal webwinkels dan lijken me dat meer sokken voor in ski-schoenen (logisch ook) en niet perse extra warm.

Ik moet er veel op kunnen lopen dus het moeten wel echt goed sokken zijn.

Heeft iemand een tip?
Van die vachtjeszolen voor in je schoenen.
Thermosokken of wollen sokken.
Niet te dikke sokken lijkt mij, anders passen je schoenen toch niet meer lekker? Ik zou voor thermosokken gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Zorg vooral dat je schoenen aan hebt met een goede zool en buitenkant, zodat kou niet bij je voeten kan.

Ik draag altijd gewone wollen sokken als het koud is, soms twee dunne over elkaar. Er zijn bij buitensportzaken ook wel wollen wandelsokken te koop.
Alle reacties Link kopieren
Wollen sokken. Die kunnen veel vocht opnemen. Bij katoen krijg je koude zweetpoten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoiets voor in mijn laarzen, bovenkant zacht, onderkant isolerende aluminium-laag. Bij de schoenmaker gekocht.
En je voeten insmeren/masseren met goede crème helpt ook wat.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wollen wandelsokken inderdaad, super lekker warm.
Falke heeft hele fijne
Alle reacties Link kopieren
Supersokken zijn arctic sokken van de Mariniers (koudweer) zijn ecru kleurig. Zijn vergelijkbaar met skisokken. Heerlijk ook om in huis aan te hebben. Skisokken zijn zeker wel extra warm. De breistructuur (lusjes) aan de binnenkant zorgen voor extra warmte opslag.
thermosokken

even langs de beversport of de ANWB winkel
Ik heb net een paar skechers korte laarsjes gekocht met heel zacht kunstbont erin. Ze zitten als pantoffeltjes en lopen heerlijk.
wollen sokken idd. Die bestaan ook gewoon vrij dun, zoals gewone sokken. Ik heb ze van merino wol, gekocht bij de bever.

voordeel van wol is dat ze warm blijven, zelfs als je een klein beetje zweetvoeten hebt. Bij gewone sokken is dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Thanks ladies! Ik ga morgen naar Bever voor wollen sokken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook warmtepleisters voor handen en voeten. Blijven 8 uur warm meen ik.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven