Vluchtbegeleider voor hond vanuit Alicante

20-02-2018 23:01 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik plaats dit bericht met de hoop om mijn schoonmoeder te helpen.
Zij heeft een hond toegewezen gekregen vanuit Spanje, zij wacht echter al ruim 3 maanden omdat de vlucht van Alicante naar Nederland niet wil lukken.
Dit omdat er maar 2 honden per vlucht mee mogen, maar vooral omdat de hond mee moet op een vliegticket van iemand en diegene dan de ‘vluchtbegeleider’ is.
Daar zitten verder geen verantwoordelijken of kosten aan verbonden oid, het gaat er alleen om dat de hond op iemands ticket mee kan vliegen.

Wij hebben er nog aan gedacht om zelf heen en weer te vliegen, maar dat is financieel niet haalbaar op het moment.

Ben jij of ken jij iemand die binnenkort vanuit Alicante deze kant op komt, zou de hond dan op jouw ticket naar NL kunnen vliegen.

Voor meer info zou er eventueel gekeken kunnen worden op de site
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2018 11:58
Reden: Spam
1.63% gewijzigd
Erger u niet, verbaas u slechts
Waarom vliegt je schoonmoeder zelf niet? Op Spanje heb je genoeg budgetvluchten van een paar tientjes. Als dat er financieel niet af kan dan kun je ook geen hond onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin. Als je geen 150 euro kan missen om de hond op te halen moet je geen hond nemen.
Trouwens nog nooit gehoord van een vluchtbegeleider Probeer je zo iets te smokkelen ofzo?

Maart 5 heen en 6 terug en anders op dezelfde dag nog terug voor rond de 150 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft wel geld voor een hond, maar niet voor een vliegticket ? En in die drie maanden heeft ze geen 150 euro kunnen sparen ? Waar gaat ze dat beest van onderhouden, gras grazen in de tuin of zo?

https://www.cheaptickets.nl/vluchtresul ... nf=0&cls=Y
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als je je oproep op FB zet (zijn groepen voor) heb je waarschijnlijk meer kans:

https://www.facebook.com/groups/1754292374816274/


Succes!



Ik zou persoonlijk een retourtje boeken om zelf op te halen als het mijn hond was. Voor zo'n €100 heb je een retourvlucht.
nina1966 schreef:
20-02-2018 23:08

Trouwens nog nooit gehoord van een vluchtbegeleider Probeer je zo iets te smokkelen ofzo?

Dat jij daar niet van gehoord hebt betekent niet dat het niet bestaat hoor. Het bestaat.
Waarom halen mensen uberhaupt honden uit Spanje? De asiels zitten hier ook bommetjevol.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan ook een autootje huren/lenen en erheen rijden. Het lijkt me sterk dat zo'n hondenadopteerbedrijf het dier meegeeft aan iemand die niet de eigenaar gaat worden.

Waarom heeft ze niet gewoon in een asiel in de buurt gekeken?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
CommonSense schreef:
20-02-2018 23:12
Waarom halen mensen uberhaupt honden uit Spanje? De asiels zitten hier ook bommetjevol.
Open er lekker een topic over. Dat is een heel andere discussie.
Wil ze niet weten of ze een klik met die hond heeft? Honden reageren niet op alle mensen hetzelfde. Wat nou als het niet een heel goede match is?
En wat gaat ze doen als de hond ziek wordt? Een behandeling bij de dierenarts kan ook zo 150,- zijn. Heeft ze daar wel geld voor dan?
Niet lullig bedoeld, maar ik vraag het me oprecht af.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
20-02-2018 23:11
Als je je oproep op FB zet (zijn groepen voor) heb je waarschijnlijk meer kans:

https://www.facebook.com/groups/1754292374816274/


Succes!



Ik zou persoonlijk een retourtje boeken om zelf op te halen als het mijn hond was. Voor zo'n €100 heb je een retourvlucht.
Hey! Die kende ik nog niet, bedankt!
Wij (kinderen, aanhang, vrienden) hebben allemaal de post gedeeld van die organisatie via Facebook, tot nu toe zonder succes
Erger u niet, verbaas u slechts
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
20-02-2018 23:14
Ze kan ook een autootje huren/lenen en erheen rijden. Het lijkt me sterk dat zo'n hondenadopteerbedrijf het dier meegeeft aan iemand die niet de eigenaar gaat worden.

Waarom heeft ze niet gewoon in een asiel in de buurt gekeken?

Haar vorige hond kwam ook uit Spanje, ze heeft goede ervaringen met deze organisatie en de hond. Zij wilde het graag via deze weg doen.
Erger u niet, verbaas u slechts
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
20-02-2018 23:12
Waarom halen mensen uberhaupt honden uit Spanje? De asiels zitten hier ook bommetjevol.
WEER dat achterlijke gelul! Al 100000 x dit gehoord en gezegd dat dit pertinent niet waar is. Ga eerst eens zelf in de asiels kijken in Nederland voordat je zo dom zit te lullen. Hou daar nou eens mee op!
Alle reacties Link kopieren
LammeTak schreef:
20-02-2018 23:22
Wil ze niet weten of ze een klik met die hond heeft? Honden reageren niet op alle mensen hetzelfde. Wat nou als het niet een heel goede match is?
En wat gaat ze doen als de hond ziek wordt? Een behandeling bij de dierenarts kan ook zo 150,- zijn. Heeft ze daar wel geld voor dan?
Niet lullig bedoeld, maar ik vraag het me oprecht af.
Ja geen idee, kan ik je geen antwoord op geven. Haar vorige hond kwam ook uit Spanje, die 2 waren onafscheidelijk. Ik denk dat ze dat dit keer ook verwacht, maar dat is een aanname.

Als er echt iets is met de hond wordt het qua kosten wel een uitdaging ja, zij heeft wel iets aan spaargeld, maar niet heel veel.
Erger u niet, verbaas u slechts
LammeTak schreef:
20-02-2018 23:22
Wil ze niet weten of ze een klik met die hond heeft?
Dit ook ja.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
20-02-2018 23:28
WEER dat achterlijke gelul! Al 100000 x dit gehoord en gezegd dat dit pertinent niet waar is. Ga eerst eens zelf in de asiels kijken in Nederland voordat je zo dom zit te lullen. Hou daar nou eens mee op!
Ik heb vorige keer bij zo'n discussie een hele lijst met leuke lieve kleine hondjes gegeven Er zitten er echt zat.
Alle reacties Link kopieren
SunRain schreef:
20-02-2018 23:31
Ja geen idee, kan ik je geen antwoord op geven. Haar vorige hond kwam ook uit Spanje, die 2 waren onafscheidelijk. Ik denk dat ze dat dit keer ook verwacht, maar dat is een aanname.

Als er echt iets is met de hond wordt het qua kosten wel een uitdaging ja, zij heeft wel iets aan spaargeld, maar niet heel veel.
Nou ook als er niet echt iets is. Ontwormen, vlooienpipet, voedsel Alles bij elkaar toch een paar tientjes per maand Die had ze dus alvast opzij kunnen zetten om die 100 a 150 euro voor een ticket te kunnen neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-02-2018 23:44
Nou ook als er niet echt iets is. Ontwormen, vlooienpipet, voedsel Alles bij elkaar toch een paar tientjes per maand Die had ze dus alvast opzij kunnen zetten om die 100 a 150 euro voor een ticket te kunnen neerleggen.
Dat is de vraag niet, ze eet liever zelf niet zodat haar huisdieren wel te eten hebben, bij wijze van spreken hè?!

De vraag is of er mensen zijn die tips hebben, toevallig iemand kennen die bijna terugkomt etc etc

Dit soort antwoorden hadden we zelf ook kunnen bedenken, als de financiële situatie het toeliet.
Erger u niet, verbaas u slechts
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
20-02-2018 23:12
Dat jij daar niet van gehoord hebt betekent niet dat het niet bestaat hoor. Het bestaat.
Maar het bestaat toch niet dat je niet 150 euro op kan hoesten maar wel een hond kunt onderhouden
Als je voor die 100 of 150 euro iemand anders zoekt om jouw hond op te halen zit er wat mij betreft een luchtje aan.

Btw met de bus ben je nog goedkoper uit.
Alle reacties Link kopieren
SunRain schreef:
20-02-2018 23:49
Dat is de vraag niet, ze eet liever zelf niet zodat haar huisdieren wel te eten hebben, bij wijze van spreken hè?!

De vraag is of er mensen zijn die tips hebben, toevallig iemand kennen die bijna terugkomt etc etc

Dit soort antwoorden hadden we zelf ook kunnen bedenken, als de financiële situatie het toeliet.
Dus de situatie laat niet toe dat je het geld dat de hond per maand gaat kosten al 3 maanden opzij had gezet Maar als je het de afgelopen 3 maanden al niet kon missen waarom de komende maanden dan wel?
En als de hond wel eerder had gekomen had dat geld er toch ook al moeten zijn?
Sorry hoor maar ik vind dit echt vaag gelul.
Of je kan het missen, en dan had het ook apart gehouden kunnen worden. Of je kan het niet missen en wat moet zo'n hond dan als het te duur word.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-02-2018 23:42
Ik heb vorige keer bij zo'n discussie een hele lijst met leuke lieve kleine hondjes gegeven Er zitten er echt zat.
Off-topic: ik heb maandenlang een asielhond voor m’n zusje gezocht. Moet alleen kunnen zijn, geen gedragsproblemen, zindelijk, goed met katten en kleine kinderen kunnen, midden formaat of groot en geen pitbull/husky/mastiff/rottweiler/boerboel, oid. Er zitten best veel honden in Nederlandse asiels, maar in al die maanden niet eentje die hieraan voldeed.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, maar ben het wel eens met degenen die zich afvragen hoe je een hond kunt hebben als je niet eens zelf de lage reiskosten kunt betalen. En wat als de hond toch naar de dierenarts moet of dergelijke. Ik begrijp niet dat je dat zelf niet bedacht hebt en blijkbaar is er niemand in haar omgeving die bij kan springen in dat geval, aangezien ook niemand even een ticket voor haar geboekt heeft.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
21-02-2018 00:03
Off-topic: ik heb maandenlang een asielhond voor m’n zusje gezocht. Moet alleen kunnen zijn, geen gedragsproblemen, zindelijk, goed met katten en kleine kinderen kunnen, midden formaat of groot en geen pitbull/husky/mastiff/rottweiler/boerboel, oid. Er zitten best veel honden in Nederlandse asiels, maar in al die maanden niet eentje die hieraan voldeed.
Een kleine herder, een jack russel en een spaniel achtige Allemaal deze laatste maand gereserveerd of aan een baas geholpen Allemaal uit het asiel dus.
Kan me dus echt niet voorstellen dat er in maanden niets voorbij is gekomen.
Btw leuke lieve oudere hond, cocker spaniel. Voldoet aan al je eisen maar is wel wat ouder.
Geinteresseert?
Wat een rare instantie is dat, normaal halen ze de honden met busjes naar Nederland en vragen er zo'n 300,- voor. Incl. vervoer en kosten dierenarts.

En ik wil niet lullig doen maar heb ook een hond in huis genomen ooit omdat hij slecht behandeld werd en die mensen van hem af wilden. Nou prima, alleen zag ik dat zijn gebit niet schoon te poetsen was en op botten kauwen, zelfs eten was lastig.

Dus meteen maar even naar de dierenarts, die constateerde dat er kiezen loszaten en nog wat kleine dingetjes. Hij had dus gewoon pijn in zijn bekkie. Dan laat je dat meteen fixen, het was een lief diertje en ik kon hem eigenlijk best zelf houden.

Gebitje moest onder narcose gedaan worden, 3 tanden en 2 kiezen eruit, pijnstillers en nog een paar zaken: ik was alles bij elkaar (ook een baal voer van goede kwaliteit, niet van de dierenarts) zo'n 750,- euro kwijt. Had ik voor hem over, schat van een beest en ook altijd gebleven.

Hoe gaat je moeder dat betalen? Ik heb het vermoeden -weet het niet zeker natuurlijk- dat ze aan de hond vastzit als ze hem zelf gaat ophalen, als hij gewoon met een bus vol in Spanje gefokte honden meekomt naar Nederland kan ze nog 'nee toch maar niet' zeggen als deze hond ook de nodige verzorging nodig heeft.

Je weet toch dat er in Spanje, Roemenie en Polen enorme broodfokkerijen bestaan om Nederland en Duitsland van honden te voorzien? Het is ooit begonnen met de beste bedoelingen van mensen die dat zagen op vakantie maar toen er meer vraag naar asielhonden was dan asielhonden zijn ze ze gaan fokken voor de verkoop....

Of asielhonden: ze noemen het liever 'dodingsstations' omdat ze uiteindelijk een spuitje krijgen als ze geen baasje vinden. En het bekt lekker, dodingsstation.
Klinkt wat sneuer dan asiel.
Als het echt dodingsstations waren zaten er geen honden, waarom een hond een paar maanden voeren en huisvesten en dán pas een spuitje?

Pas op er klopt echt niks van dit verhaal, die organisatie dient de honden op te halen en gezond, gesteriliseerd, geënt en ontwormd af te leveren aan de nieuwe baasjes. Met 'garantie' als hij binnen een paar weken ziek wordt.

Straks blijkt dat deze hond niet-behandelde botbreuken heeft of ook een slecht gebit... nemen ze hem dan terug? Betalen ze de dierenarts?

Beter even sparen tot je een fatsoenlijk bedrag achter de hand hebt mocht je hond ziek zijn. Ook kan hij gewoon door vette pech een poot breken de eerste dag dat je moeder hem in huis heeft, en dan? Mijn dierenarts is zo lief om je in 2 of 3 termijnen te laten betalen als je vaste klant bij hem bent en je echt een dure ingreep moet laten doen maar dat is uitzonderlijk.
Meestal is het meteen aftikken hoor hou daar rekening mee!
CommonSense schreef:
20-02-2018 23:12
Waarom halen mensen uberhaupt honden uit Spanje? De asiels zitten hier ook bommetjevol.
Ja vol met Staffords die niemand wil. Gefokt door tokkies die snel geld wilden verdienen aan de puppies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven