Compensatie geannuleerde vlucht

21-02-2018 09:11 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vlucht was dit weekend geannuleerd en ik was dus een dag later thuis dan gepland.
Volgens de 'regels' heb ik dus recht op een vergoeding.
Ik kan wel overal van die websites vinden die helpen met het regelen maar die vragen 25-30% van het toegewezen bedrag als betaling.
Omdat ik dat best wel aanzienlijke percentages vind ben ik eerst even aan het rondlezen of ik het niet zonder zo'n tussenpartij kan regelen. Volgens die partijen is het heel moeilijk om het zelf te regelen maar ja, wij van wc-eend adviseren wc-eend.
Ik heb al een voorbeeldbrief gevonden en het lijkt me eigenlijk niet heel ingewikkeld (behalve dat je altijd lang moet wachten).
Is er hier iemand die het wel eens zelf heeft gedaan? Is het echt zo moeilijk als 'ze' beweren? Of kan je dit prima zelf (al dan niet met een beetje hulp van juridisch aangelegde vrienden)?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je dit prima zelf, maar zijn er zoveel kleine lettertjes qua annuleren van een vlucht dat ze vaak onder de compensatie uitkomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-02-2018 09:15
Volgens mij kun je dit prima zelf, maar zijn er zoveel kleine lettertjes qua annuleren van een vlucht dat ze vaak onder de compensatie uitkomen.
In dit geval was het technische storing dus dat zou er onder moeten vallen.
En zo'n tussenpartij heeft daar ook last van lijkt me toch?
Alle reacties Link kopieren
toen mijn vlucht 23 uur vertraagd was, vloog op de zondag ipv de zaterdag werd ik op maandag al gebeld door de vliegtuigmaatschappij. U heeft vertraging gehad dus krijgt u compensatie, volgens de regels €xxx. Waar kunnen we dit geld op storten. En een paar dagen later stond het op mijn rekening.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-02-2018 09:17
In dit geval was het technische storing dus dat zou er onder moeten vallen.
En zo'n tussenpartij heeft daar ook last van lijkt me toch?
Ja, dat valt er ook onder. Mijn vlucht had vertraging, eerst omdat er geen captain was (alleen een co-piloot) en daarna omdat er een technische storing was. En aangezien het zondag was, duurde het wat langer voordat er een technicus was.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Een tussenpartij gaat met je dossier naar de rechtbank als dat nodig zou zijn. Voor hen zijn het standaardformulieren om in te vullen en ze kennen alle kleine lettertjes. Dat soort bedrijven heeft er ook zelf baat bij dat je de compensatie krijgt, want vaak worden ze betaald via een percentage van het geld dat je krijgt.

Ik vond het vooral lastig dat er zo veel verschillende maatschappijen zijn die deze dienst aanbieden. Je hebt geen idee of er één beter is dan de andere.

Een vriendin van mij heeft mij een maatschappij aangeraden (happy flights). Ik heb het onlangs gebruikt voor een geannuleerde vlucht, maar helaas had ik geen recht op compensatie. Dus geen idee of ze echt goed of beter zijn dan anderen :) Maar de website was wel gebruiksvriendelijk en hun kantoor is in België.

Ik zou trouwens eerst een paar dagen wachten, dan zelfs eens kijken op de website van de luchtvaartmaatschappij en daarna pas een dossier opstarten bij een tussenpartij. Misschien komt de compensatie vanzelf op je rekening en dan hoef je die tussenpartij er niet bij te betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is fijn! Mijn maatschappij heeft me helaas niet gebeld :proud:
Ik kreeg een vervangende vlucht via een andere stad en met veel moeite hebben ze op die locatie een hotel geregeld maar van harte was het niet.
AnAppleADay schreef:
21-02-2018 09:35
Oh dat is fijn! Mijn maatschappij heeft me helaas niet gebeld :proud:
Ik kreeg een vervangende vlucht via een andere stad en met veel moeite hebben ze op die locatie een hotel geregeld maar van harte was het niet.
Dan zou ik het met een tussenpartij proberen regelen. Maar dat is omdat ik te lui ben om uit te zoeken wat je allemaal nodig hebt om het zelf te doen :-P
Alle reacties Link kopieren
dan stuur jij een brief en krijg je een brief terug waarin zij zeggen 'nee doen we niet'

en dan?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
21-02-2018 09:38
dan stuur jij een brief en krijg je een brief terug waarin zij zeggen 'nee doen we niet'

en dan?
Dan dien je bezwaar in. Ook vaak genoeg gedaan met verkeersboetes.
Alle reacties Link kopieren
dan moet je weer wachten op hun brief terug waarin ze je bezwaar weerleggen, ze zijn daar geoefend en geautomatiseerd in...
en jij kan weer gaan googlen naar voorbeeldbrieven en die aanpassen

geeft niks natuurlijk als je genoeg tijd hebt
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
21-02-2018 09:50
dan moet je weer wachten op hun brief terug waarin ze je bezwaar weerleggen, ze zijn daar geoefend en geautomatiseerd in...
en jij kan weer gaan googlen naar voorbeeldbrieven en die aanpassen

geeft niks natuurlijk als je genoeg tijd hebt
Klopt, daarom vraag ik hier naar mensen met ervaring zodat ik kan beslissen of ik het de tijd en energie waard vind, of dat ik liever €200 minder compensatie ontvang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ooit zelf gedaan met een vlucht van Easyyet, gezocht op het internet naar het formulier. Ingevuld en een paar dagen later had ik het geld op mijn rekening. Ik dacht, als het niet lukt kan ik altijd nog naar zo'n partij gaan.

Met welke partij vloog je?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
21-02-2018 09:57
Ik heb dit ooit zelf gedaan met een vlucht van Easyyet, gezocht op het internet naar het formulier. Ingevuld en een paar dagen later had ik het geld op mijn rekening. Ik dacht, als het niet lukt kan ik altijd nog naar zo'n partij gaan.

Met welke partij vloog je?
Ik vloog met Vueling. Is dat mogelijk ja? Dat als het afgewezen wordt, dat je het dan alsnog met zo'n partij probeert?
Goed om te horen dat het jou gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
oh sorry, ik zal het even samenvatten...
ik vond het tijdrovend en irritant en zou het aan een bedrijf overlaten
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ervaring. En het is inderdaad verdomde moeilijk zonder tussenpersoon. Ik ben toch echt wel assertief maar ik bleef gewoon van het kastje naar de muur gestuurd worden tot het er eigenlijk op neer kwam dat ik gewoon een rechtzaak moest aanspannen wilde ik iets terugkrijgen. Dus toen toch maar voor zon tussenbedrijfje gekozen, die deden dan de rechtzaak. Ik heb Claimingo gebruikt maar volgens mij zijn er nog n paar. Was verder wel tevreden over hen maar kost je idd een percentage, das dan weer jammer...
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
21-02-2018 10:00
Ja, ik heb ervaring. En het is inderdaad verdomde moeilijk zonder tussenpersoon. Ik ben toch echt wel assertief maar ik bleef gewoon van het kastje naar de muur gestuurd worden tot het er eigenlijk op neer kwam dat ik gewoon een rechtzaak moest aanspannen wilde ik iets terugkrijgen. Dus toen toch maar voor zon tussenbedrijfje gekozen, die deden dan de rechtzaak. Ik heb Claimingo gebruikt maar volgens mij zijn er nog n paar. Was verder wel tevreden over hen maar kost je idd een percentage, das dan weer jammer...
Oh dat klinkt niet lekker nee. Was het toen een probleem dat je al eerder was afgewezen? Of kon het makkelijk alsnog via zo'n tussenpartij?
https://www.vueling.com/nl/vueling-dien ... ouw-vlucht
http://www.vueling.com/nl/wij-zijn-vuel ... ategory=10

Via deze link en dan bij ' welk onderwerp' kiezen voor annulering en dan 'terugbetaling' vlucht. Moet binnen 21 dagen na vluchtdatum.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-02-2018 10:01
Oh dat klinkt niet lekker nee. Was het toen een probleem dat je al eerder was afgewezen? Of kon het makkelijk alsnog via zo'n tussenpartij?
Volgens mij niet, ik moet eerlijk zeggen dat ik het toen behoorlijk uit handen heb gegeven dus weet het niet precies. Maar ik vond het de tijd en de irritatie niet waard achteraf, en zou ik gewoon meteen naar een bedrijfje zijn gestapt. Bij Claimingo kon ik toen ook kiezen uit mijn claim verkopen voor een vast bedrag (dan verkocht ik mijn recht op een claim aan het bedrijf maar als de rechtszaak niet gewonnen werd had ik in ieder geval het vaste bedrag) of samen de rechtszaak aangaan en dan kregen zij een percentage van het bedrag dat ik terugkreeg.
Ik was in ieder geval tevreden, het waren aardige gozers en hebben het naar mijn inziens goed gedaan. Ze hadden een kantoor in mijn stad vandaar dat ik daar terechtkwam.
-
Dus als het niet door bijzondere omstandigheden is krijg je gewoon een vaststaande vergoeding. Hun website is daar heel transparant en open in. Als ik zoek op reviews zie ik dat ze hoog scoren met het terugbetalen als mensen het stappenplan volgen. Ik zou het dus eerst gewoon via hun website doen. Dat schijnt klaarblijkelijk prima te werken.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Orangetree (en de rest ook trouwens), dat ziet er heel goed uit! Ik ga het zo proberen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik trouwens vragen waar je die reviews had gevonden?
ZIt ik me suf te zoeken kan ik die site nergens meer vinden. Weet je waarom je vertraagd was? Lag dat aan Vueling zelf? Of aan natuurgeweld oid.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
21-02-2018 11:08
ZIt ik me suf te zoeken kan ik die site nergens meer vinden. Weet je waarom je vertraagd was? Lag dat aan Vueling zelf? Of aan natuurgeweld oid.
Technische storing van het toestel.
Alle andere vluchten gingen gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven