Overtocht naar Zweden

21-02-2018 11:08 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wij gaan deze zomer met onze 4 kinderen in de auto met kleine caravan naar Zweden. Voor zover ik kan zien is de overtocht goedkoper dan rijden via de bruggen.... We dachten zelf aan de overtocht van Travemunde naar Malmo. Omdat de tickets niet wijzigbaar zijn, willen we nog even wachten met boeken. De vraag is: worden de tickets duurder, goedkoper, blijft de prijs nagenoeg gelijk of zou de overtocht dan uitverkocht zijn?

Wie heeft hier ervaring mee?
Toen wij naar Zweden gingen, hebben we de tickets volgens mij ter plaatse gekocht (om zeker te zijn moet ik even aan man vragen vanavond). Dus over het geld weet ik het niet. Als je daar koopt, kan alleen met credit card dacht ik trouwens.

Reken wel op drukte; wachten op de volgende boot (dus dat je de eerste niet mee kan die je ziet). Wij waren toen in juli en er word veel gebruik van gemaakt, vandaar dat wachten. De overtocht zelf is relaxed. :)
Ik heb ervaring met deze boot. Afgelopen zomervakantie hebben wij de avondboot op deze veerdienst gepakt. 's Avonds en heel vroeg in de ochtend is een cabine boeken verplicht. De cabine's zijn wel prettig met goede bedden. Maar de prijs is dan wel een stuk hoger dan de bruggen. Jij doelt waarschijnlijk op de dag boot. Deze is misschien een klein beetje goedkoper dan de bruggen.
Van de nachtboot weet ik dat de prijzen wel omhoog gaan. Wij hadden ook nog even gewacht met boeken en een paar weken later was het wel gestegen. Maar wij moesten natuurlijk ook zeker zijn dat we een cabine hadden.
Als je overdag vaart zit je wel 9 uur op een schip waar niet super veel te doen is. Voordeel van de nachtboot is dat je de ene dag relaxed naar Travemunde kan rijden ende volgende ochtend ben je uitgerust vroeg in Malmo met nog een hele dag voor je.

@hawelry. Bedoel jij niet de Travemunde - Trelleborg verbinding? Die gaat veel vaker overdag en daar kun je inderdaad op wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven