Waar sleeën in Duitsland met een peuter?

21-02-2018 11:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel last-minute hebben we besloten om volgende week een midweek weg te gaan. Het lijkt mij heel leuk om met onze peuter naar duitsland te gaan om te sleeën. Nu ben ik opzoek naar een gebied niet al te ver van de grens (max 4u) dat niet toeristisch is (of niet al te duur). Een klein heuveltje voor de deur met sneeuw zou al genoeg zijn. Heeft iemand suggesties of ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Niet toeristisch, wel sneeuw en minder dan 4 uur van de grens? Dat is tricky.
Winterberg en Willingen zijn leuk, maar gigantisch toeristisch. De Harz is verder rijden (tenzij je in Oost-Groningen woont), maar St Andreasberg is erg leuk.
Hou er rekening mee dat een peuter het snel koud heeft en het sleeën steeds maar even zal zijn. Ik zou daarom wel iets zoeken met een zwembad erbij.
Centerparcs in willingen. Dan heb je een zwembad en plekken om te sleeën in de buurt.
Gaat het alleen om sleeën? Dan is één leuke heuvel toch genoeg? Die heb je volgens mij over de grens met Enschede al?
Te laat waarschijnlijk, maar misschien voor de volgende keer. Wij gaan altijd naar het skigebied de schwarzer mann. Dit ligt in de Eifel bij Gondenbrett. Het is een klein gebied met 1 afdaling, maar er zit ook een rodelbaan bij en aan de zijkant van de heuvel kan je heel leuk sleeën. Ze hebben sneeuwkanonnen staan ook en er is een blokhut om op te warmen :)

http://www.blockhaus-schwarzer-mann.de/ ... Startseite
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
24-02-2018 08:17
Te laat waarschijnlijk, maar misschien voor de volgende keer. Wij gaan altijd naar het skigebied de schwarzer mann. Dit ligt in de Eifel bij Gondenbrett. Het is een klein gebied met 1 afdaling, maar er zit ook een rodelbaan bij en aan de zijkant van de heuvel kan je heel leuk sleeën. Ze hebben sneeuwkanonnen staan ook en er is een blokhut om op te warmen :)

http://www.blockhaus-schwarzer-mann.de/ ... Startseite
Kan je er door die kanonnen altijd vanuit gaan dat er sneeuw is, of check je vantevoren of er sneeuw is gevallen?
Alle reacties Link kopieren
yukon schreef:
24-02-2018 10:50
Kan je er door die kanonnen altijd vanuit gaan dat er sneeuw is, of check je vantevoren of er sneeuw is gevallen?
Het moet in ieder geval vriezen voor sneeuwkannonen.
yukon schreef:
24-02-2018 10:50
Kan je er door die kanonnen altijd vanuit gaan dat er sneeuw is, of check je vantevoren of er sneeuw is gevallen?
Ik check sowieso van tevoren. De webcam zegt genoeg! Maar mijn ouders wonen er niet ver vandaan en die wonen wat lager. Dus als bij hen sneeuw ligt, weet ik ook zeker dat er in het skigebied sneeuw ligt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven