Brandblusser auto

21-02-2018 12:17 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week gaan wij op skivakantie. Op één ding na is alles geregeld, namelijk een brandblusser voor onderweg. Wij gaan een stukje door Polen en daar is dit verplicht.

Maar ik heb hier zo geen verstand van. Online zie ik door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand tips? Welke is geschikt voor in de auto?
CO2 blusser.
Alle reacties Link kopieren
even langs de ANWB?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Neem in ieder geval geen poeder-blusser, het poeder tast namelijk na verloop van tijd al het metaal aan. De brand is dan wel geblust maar de auto total-loss.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Heb je al op de site en/of het forum van de ANWB gekeken?
Een poederblusser richt veel schade aan, maar is wel effectief voor autobrand. Je auto kan je daarna alsnog afvoeren.

https://www.anwb.nl/experts/Auto/vraag/ ... er-of-boot
Wij hebben hem gewoon bij de action gekocht.
Het is uiteindelijk maar een formaliteit. Met een klein blussertje blus jij geen autobrand. Dat ding is met een paar seconden leeg.
Ikheb er standaard een in de auto zitten. Auto zo gekocht, met onder bijtijdersstoel een soort klem waar er een in zit.


Kun je toch overal kopen? Action, bouwmarkt.....




Lees net dat poeder metaal aantast? Geen idee. Dan even navragen bij een autodealer of autogarage. Telefoontje en je hebt je antwoord.
https://www.autoblog.nl/nieuws/kleine-b ... loos-67411

Maar ja de landen verplichten het.
https://polenforum.nl/polenblog/met-de- ... and-polen/
Brandblusser:
De brandblusser dient voor de passagiersstoel gemonteerd te zijn, laat de garage, die deze brandblusser monteert, er rekening mee houden dat uw stoel misschien een keer iets naar voor geschoven moet worden