Twee weken Nieuw-Zeeland

25-02-2018 11:30 29 berichten
Wij gaan deze zomer voor werk drie maanden naar Australië. Uiteraard willen we hier vakantie aan vast plakken.
Drie jaar geleden deden we hetzelfde en toen hebben we in een ruime maand de oostkust van Australië gezien (incl. Melbourne en Sydney).
De plannen voor dit jaar zijn een week Tasmanië voor het werk begint en voor daarna denken we aan Nieuw-Zeeland.
Het zou om een week of 2-2,5 gaan, eind september/begin oktober. Niet helemaal ideaal qua tijd en seizoen maar aangezien we niet verwachten de komende 10 jaar nog eens die kant op gaan willen we de mogelijkheid om naar Nieuw-Zeeland te gaan niet laten liggen.

Tips voor die twee weken?
Eén van de eilanden of toch de highlights van zowel Noorder- als Zuidereiland? Camper of huurauto en hotels?
We reizen met twee kinderen in basisschoolleeftijd.
Ik zou voor het noordereiland kiezen ivm het seizoen, of je moet willen gaan skieen, dat kun je in die periode vast nog wel op zuid. Het kan in NZ ook heeel langdurig regenen dagen aan 'n stuk. Misschien kun je het reisplan flexibel houden en vanuit Australie pas tickets en je huurauto boeken. In hun wintertijd zal het vast niet zo druk zijn dat je niet op de bonnefooi hotels kunt vinden lijkt me.
Ik zou 1 eiland doen. Maar lastig kiezen wel. Waar houden jullie van om te doen/zien? Het is dan eind winter/begin lente.
We zullen sowieso alles pas regelen vanuit Australië. Skieen: nee, dat staat niet op de planning.
We gaan natuurlijk met name voor de natuur. Korte wandeltochten, indien het weer het toelaat.
In Australië verkozen we vliegen/auto en hotels boven een camper maar nu twijfelen we een beetje. Al is het weer waarschijnlijk niet ideaal voor kamperen.
Dan zou ik ook voor het Noordereiland kiezen. Misschien vinden de kinderen de glowworm caves in Waitomo leuk. Of Hobbiton. Boven Auckland zijn ook leuke plekken of de Coromandel. Misschien vliegen op Auckland, in twee weken naar Wellington rijden, daar auto/camper inleveren en vanaf Wellington het land uit vliegen. Of andersom.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 11:59
75.94% gewijzigd
Rotorua vond ik mooi met de geysers.
Zuidereiland dus echt kouder dan noord? Dan houden we daar rekening mee.
De Waitomo Caves en Matamata/Hobbiton staan op de wenslijst.
Geisers hebben we elders al verschillende keren gezien, dus Rotorua heeft niet de hoogste prioriteit.
redbulletje schreef:
25-02-2018 11:55
Rotorua vond ik mooi met de geysers.
Je kan daar ook mooi wandelen bij de Redwoods (Whakarewarewa Forest).
KeaAlpine schreef:
25-02-2018 11:54
Dan zou ik ook voor het Noordereiland kiezen. Misschien vinden de kinderen de glowworm caves in Waitomo leuk. Of Hobbiton. Boven Auckland zijn ook leuke plekken of de Coromandel. Misschien vliegen op Auckland, in twee weken naar Wellington rijden, daar auto/camper inleveren en vanaf Wellington het land uit vliegen. Of andersom.
Dit vind ik een goed plan.
Zou dat lukken in twee weken zonder elke dag enorme afstanden te rijden?
Ja, Zuidereiland is zeker kouder dan Noord. Je hebt daar natuurlijk wel Fiordland en de gletsjers en het is ook wel echt mooi. Toch denk ik dat als je met kinderen bent en niet wil skiën dat het Noordereiland leuker is voor 2 weken.
Kirikou schreef:
25-02-2018 12:01
Dit vind ik een goed plan.
Zou dat lukken in twee weken zonder elke dag enorme afstanden te rijden?
Ja.
KeaAlpine schreef:
25-02-2018 12:03
Ja, Zuidereiland is zeker kouder dan Noord. Je hebt daar natuurlijk wel Fiordland en de gletsjers en het is ook wel echt mooi. Toch denk ik dat als je met kinderen bent en niet wil skiën dat het Noordereiland leuker is voor 2 weken.
En zeker als we ons dan op Noordereiland zouden moeten haasten. Veel zien is leuk maar ik blijf wel graag realistisch.

Noordereiland klinkt goed!
Je kan wel vrij relaxt het Noordereiland doen in twee weken :)
Maar je moet wel terug voor het Zuidereiland ;-D
De afstanden zijn echt heel klein. Ik vond Bay of Islands ook heel mooi in het noorden.
Oh en Hobbiton natuurlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Kunnen die kinderen 2 weken vrij van school?
taxi87 schreef:
25-02-2018 12:32
Kunnen die kinderen 2 weken vrij van school?
Blijkbaar wel, ik denk niet dat ze anders 3 maanden naar Australië zouden gaan.
KeaAlpine schreef:
25-02-2018 12:15
Je kan wel vrij relaxt het Noordereiland doen in twee weken :)
Maar je moet wel terug voor het Zuidereiland ;-D
Ja dat vrees ik ook. Doen we over een jaar of 10, met z´n tweeën ;-D
taxi87 schreef:
25-02-2018 12:32
Kunnen die kinderen 2 weken vrij van school?
Maak je geen zorgen, dat is allemaal keurig geregeld :)
Even een update: we hebben een prachtige reis gehad!
We zijn in ruim twee weken van Auckland naar Wellington gereden. Genoeg tijd voor alle highlights maar ook voor wat minder bekende dingen en af en toe even niks doen. We reden bijna 3000km maar met luisterboeken vonden het kinderen het ook prima.
Zeer afwisselend qua landschap en activiteiten en we hadden geluk het het weer. Af en toe een bui maar vooral prachtig lenteweer. Alles stond in bloei!

Nu nog een keer terug voor Zuidereiland :)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt fantastisch!

Ik heb een aantal jaren geleden het Zuidereiland bezocht. In juli, dus hartje winter. Met de trein van Greymouth naar Christchurch en verder met de auto. Okiwi Bay, Nelson, Abel Tasman National Park, Farewell Spit en echt het allermooiste plekje waar ik ooit geweest ben: de zon op zien komen op Wharariki Beach... en er was helemaal niemand.

Ik vond het heerlijk. Er waren echt maar heel weinig toeristen en ik had heel vaak hele baaien en stranden voor mezelf. Het was wel aardig fris, maar daar kun je je gewoon op kleden. Ik heb wel regen gehad, maar ook heel veel zon. Het was fantastisch!
Ik was er ooit in nazomer (februari) en dat was ook gaaf en lekker qua temperatuur. Maar ik zou graag nog 'ns terug gaan in de lente als overal lupines bloeien.
Was dat nu al 't geval IJskoffie, of moet je dan eerder aan eind oktober/november denken? Midden in de winter zou ik niet willen, want dan mis je hier de zomer.
Lupines: geen idee eigenlijk!
En gelukkig woon ik ergens waar het beter weer is dan in NL dus één zomer kan ik makkelijk missen :)

Lady-Day: dat klinkt heerlijk! Zo waren wij eind juni een week in Tasmanië. Eerste twee dagen vreselijk weer (regen en kou) en daarna stralende zon! Maar het blijft een kwestie van geluk hebben want op kou kun je je kleden maar als het de hele tijd regent is het echt wel minder wat mij betreft.
Wellicht dat lupines meer iets voor 't zuidereiland zijn:
Afbeelding
Ja ik had al even gegoogled. Prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven