Vraag vertrek M pier Schiphol

03-03-2018 16:56 49 berichten
Vraagje:volgende week vertrekken we heel vroeg vanaf de M pier met een prijsvechter. Binnen Europa, naar een `Schengen land. Ik herinner me van de laatste keer dat het daar erg sober is. Weet iemand of je na de bagagecheck bij vertrekhal 3 elders kunt wachten voor je naar de M pier toegaat? Ik kom er op de site van Schiphol niet helemaal uit met de plattegrond.
Alle reacties Link kopieren
Nee je gaat meteen de m pier in. Dus je kunt eventuele koffers inchecken en dan gewoon niet meteen door de veiligheidscontroles bij de m pier.
Dara is overigens wel een cafeetje hoor, maar inderdaad niet heel veel winkel gelegenheid en/of entertainment.
We hebben alleen handbagage, ik dacht dat de controles nu centraal zijn? Bij vertrekhal drie is dat meteen na de balies toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maand geleden nog gevlogen vanaf m, die had gewoon zijn eigen incheck. Zoals altijd zover ik mij herinner.
Wat bedoel je met eigen incheck? Eigen security misschien? Mijn laatste keer was een halfjaar geleden, maar at was vanaf vertrekhal 1. Met alleen handbagage scan je je boardingpas, zwiepen er poortjes open en loop je als vanzelf tegen de security check en bodyscan aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wat je beschrijft, dat is toch gewoon pier M. Ik snap niet zo goed wat je anders bedoelt?
En dan heb je daarna een cafeetje met groene banken en drie winkels ofzo.
Of bedoel jij nog die aparte paspoort controle waar je daarna doorheen moet? Ook daarna is er nog wel een barretje.
Ja dat cafeetje met die bankjes weet ik. Maar wij hoeven niet langs douane omdat we binnen Schengen blijven. En ik vroeg me af of je dan wel bij de grotere wachtruimte van F en G kunt blijven eerst. Ik snap dat ik het lastig uitleg ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste bericht klopt niet, dat is in Basel 😂😂😂 sorry.
Vanaf Schiphol ga je door de controle. Dan de groene bankjes, daarna direct (links) de lange gang in waar de Gates zich bevinden. Voor de rest is er niks. Althans een koffie bar hooguit
Alle reacties Link kopieren
En je kunt niet maar het leuke gedeelte van Schiphol.
Weet iemand of je bv bij vertrek 1 of 2 door de security kunt, kom je dan alsnog bij M terecht?
Alle reacties Link kopieren
Nee je kunt niet bij een andere pier wachten, de M pier is afgescheiden vanpier A-G. Er zijn tegenwoordig 2 restaurantjes en een taxfree winkel en genoeg zitruimte.
Wat Mayou zegt: de M-kant van de low cost pier is afgescheiden van de rest van Schiphol. De H-kant is tegenwoordig wel verbonden met de rest en via de centrale non-Schengen security toegankelijk (doorgang in zowel hal 2 als 3). Maar M heeft alleen een doorgang helemaal achteraan in hal 3.
Alle reacties Link kopieren
Ben je van plan om twee dagen in die M-pier te blijven soms?
Willem, ik heb er eens 4 uur doorgebracht. Geen aanrader, maar als je vlucht vertraagd is zul je wel moeten.
Alle reacties Link kopieren
Koop dan geen ticket bij een prijsvechter zou ik zeggen.
Erizon schreef:
04-03-2018 13:06
Wat Mayou zegt: de M-kant van de low cost pier is afgescheiden van de rest van Schiphol. De H-kant is tegenwoordig wel verbonden met de rest en via de centrale non-Schengen security toegankelijk (doorgang in zowel hal 2 als 3). Maar M heeft alleen een doorgang helemaal achteraan in hal 3.
Dit inderdaad, omdat er alleen naar Schengen landen gevlogen wordt vanaf M. Bij de andere pieren en vertrekhallen loopt van alles door elkaar.
Neme, dat klopt toch niet helemaal hoor. Pier B-C-D*-M zijn Schengen en D*-E-F-G-H zijn niet-Schengenzone.

Wáárom ze M hebben gekozen voor niet-Schengenkant van de low costpier? Geen idee :)

*is verdeeld in boven / beneden
ja hoor ik verwacht geen luxe met een prijsvechter. Maar ik neem Mn reistijd graag ruim. En ik vind het zo gek dat je letterlijk opgehokt zit en de tijd niet echt kunt doden met wat shoppen etc. Maar het is geen probleem hoor, vroeg het me gewoon af
En en de meeste vertragingen had ik met gerenommeerde maatschappijen dus dat zegt ook niet altijd alles 😀
Alle reacties Link kopieren
m is apart maar wel iets waar je kunt eten een mini ako achtig iets.. ik vlieg met easyjet vanaf die pier..
Alle reacties Link kopieren
blauwuiltje schreef:
04-03-2018 17:48
En en de meeste vertragingen had ik met gerenommeerde maatschappijen dus dat zegt ook niet altijd alles 😀
Het gaat niet om vertragingen. Het gaat er om dat jij vindt dat de voorzieningen op de M-pier erg sober zijn. Als je je daar mateloos aan ergert boek je bij een maatschappij die vanaf een andere pier vertrekt.
blauwuiltje schreef:
04-03-2018 17:10
ja hoor ik verwacht geen luxe met een prijsvechter. Maar ik neem Mn reistijd graag ruim. En ik vind het zo gek dat je letterlijk opgehokt zit en de tijd niet echt kunt doden met wat shoppen etc. Maar het is geen probleem hoor, vroeg het me gewoon af
Je zit helemaal niet opgehokt. De M-lounge en pier is groter dan de vertrekhal van elk ander vliegveld in Nederland! Niemand klaagt op Rotterdam Airport of Eindhoven over het gebrek aan winkeltjes met dure horloges...

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, je kunt er niet uren lanterfanteren, maar er is nog steeds een redelijke duty-free shop met boeken, tijdschriften, parfums, een kledingszaak, een broodjeszaak én een bar in de M-lounge. Dus ‘opgehokt’ is overdreven.
blauwuiltje schreef:
03-03-2018 17:18
Ja dat cafeetje met die bankjes weet ik. Maar wij hoeven niet langs douane omdat we binnen Schengen blijven. En ik vroeg me af of je dan wel bij de grotere wachtruimte van F en G kunt blijven eerst. Ik snap dat ik het lastig uitleg ;-)
Nee, dat kan niet. Met een boardingpass voor de M-terminal kom je niet door de toegangspoortjes bij vertrek 1.
Erizon schreef:
04-03-2018 13:06
Wat Mayou zegt: de M-kant van de low cost pier is afgescheiden van de rest van Schiphol. De H-kant is tegenwoordig wel verbonden met de rest en via de centrale non-Schengen security toegankelijk (doorgang in zowel hal 2 als 3). Maar M heeft alleen een doorgang helemaal achteraan in hal 3.
Ik ben naar een Schengen land gevlogen vanaf de D kant hoor.
vaiana schreef:
08-03-2018 12:54
Ik ben naar een Schengen land gevlogen vanaf de D kant hoor.
Ja, dat kan. Een enkeling beweerde per abuis het tegendeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven