Als alleenstaande op vakantie

12-03-2018 12:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wil dit jaar (na 5 jaar geen vakantie) graag met mijn zoontje van 2,5 op vakantie. Nu heb ik iets gevonden in Griekenland o.b.v. halfpension voor 8 dagen. Nu krijg ik dus van familieleden te horen, "zou je nou wel halfpension gaan? Dan moet je erop uit voor de lunch en drinken". Ik vind het op zich niet erg overdag lekker erop uit te gaan soms..

Wat vinden jullie hiervan? halfpension of juist all-in ivm alleen zijn, gevaar? of juist zoiets van nou, wat kan er gebeuren overdag? zo denk ik namelijk zelf wel...
Ik zou alleen ontbijt inclusief nemen. Overdag ben je toch lekker op pad en wil je toch kunnen neerstrijken op 'n terrasje naar keuze?
Alle reacties Link kopieren
Je moet toch doen wat jij wil...?
Op zich niet erg soms...
Alle reacties Link kopieren
.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 19-03-2018 14:52
99.66% gewijzigd
Reis ook alleen met drie kinderen logies.
Alle reacties Link kopieren
Griekenland is juist erg kindvriendelijk... geen probleem om uit eten te gaan. Vaak kan je onderweg ook gewoon iets uit het vuistje eten. Met het warme weer heb je vaak niet zo'n behoefte aan drie maal uitgebreid eten per dag.
Half pension is meer dan prima. Je wilt toch ook nog iets anders zien dan enkel het hotelcomplex.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wat zou er gevaarlijk moeten zijn dan? Je gaat naar Griekenland, niet naar de sloppenwijken van Caracas.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht misschien is het makkelijk met een kleine om halfpension te doen, zodat je niet na hoeft te denken over het avondeten.. Maar ik twijfel of ik alleen logies en ontbijt doe :geek:

Zoals ik hier lees valt logies +ontbijt beter in de smaak?
Alle reacties Link kopieren
abctje17 schreef:
12-03-2018 12:21
Ik dacht misschien is het makkelijk met een kleine om halfpension te doen, zodat je niet na hoeft te denken over het avondeten.. Maar ik twijfel of ik alleen logies en ontbijt doe :geek:

Zoals ik hier lees valt logies +ontbijt beter in de smaak?
Ligt eraan wat je wilt doen. Natuurlijk is het makkelijk, maar is het ook leuk?

Maar goed, je zoontje is nog zo jong, je gaat ‘s avonds toch niet meer weg. Dus in het hotel eten en daarna in je kamer relaxen en zoontje naar bed is wel handig. All inclusive zou ik zelf alleen niet doen (wel gedaan, maar alleen omdat we met zoveel personen waren).
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-03-2018 12:22
Ligt eraan wat je wilt doen. Natuurlijk is het makkelijk, maar is het ook leuk?

Maar goed, je zoontje is nog zo jong, je gaat ‘s avonds toch niet meer weg. Dus in het hotel eten en daarna in je kamer relaxen en zoontje naar bed is wel handig. All inclusive zou ik zelf alleen niet doen (wel gedaan, maar alleen omdat we met zoveel personen waren).
Ja dat is ook zo, en de vraag ook of het lekker is natuurlijk haha.. Grieks eten trekt me altijd wel gelukkig. Denk inderdaad dat halfpension wel ok moet zijn voor ons. Waar ga je zelf heen?
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van de ligging van je hotel... als dat midden in een centrum is, dan kan je 's avonds ook lekker buiten gaan eten. Maar de tijden zijn anders, dus er wordt later avond gegeten. Dan is het vaak al donker buiten. Het is niet fijn als je dan nog langs een drukke weg met de buggy naar huis (hotel) moet lopen... Verkeer is vaak nogal chaotisch in toeristische plekken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-03-2018 12:11
Ik zou alleen ontbijt inclusief nemen. Overdag ben je toch lekker op pad en wil je toch kunnen neerstrijken op 'n terrasje naar keuze?
Dat is waar, maar met een kindje van 2,5 zal ik niet heel veel en heel lang op pad zijn denk ik.. gewoon even naar de winkeltjes enz en verder lekker zwemmen
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
12-03-2018 12:18
Reis ook alleen met drie kinderen logies.
Hoe oud zijn jouw kids?
pamelacourson schreef:
12-03-2018 12:20
Trouwens, wat zou er gevaarlijk moeten zijn dan? Je gaat naar Griekenland, niet naar de sloppenwijken van Caracas.
Gevaarlijk is het niet. Wel ben je als alleenstaande ouder kwetsbaar.
Dat heb ik vorig jaar ondanks dat ik jaren alleen reis met de kinderen moeten ervaren.
Nl het moment dat jezelf wat overkomt. Dat is mij overkomen en gelukkig heb ik een van mijn kinderen iets duidelijk kunnen maken.
Niemand heeft ingegrepen en dan sta je met drie kinderen waar je de verantwoording voor hebt in een vreemd land.
To haar kind is 2,5 dus die kan haar niet helpen.
Dus gevaarlijk nee maar kwetsbaar ben je wel degelijk.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-03-2018 12:20
Trouwens, wat zou er gevaarlijk moeten zijn dan? Je gaat naar Griekenland, niet naar de sloppenwijken van Caracas.
Haha, tja... is een bezorgde vader. je weet hoe vaders kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
Met een kleine lijkt mij halfpension ook makkelijker. In Griekenland wordt toch wat later gegeten dan in NL, en dan kan het wel erg laat worden voor je zoontje als je ook nog terug moet lopen naar het hotel.
Jouw familie wil liever dat je all-inclusive neemt? Dat lijkt me niks, dan ben je alleen maar van de ene maaltijd naar de andere aan het heen-en-weer hobbelen en daardoor erg geneigd om niet van het complex af te komen. Sommige mensen vinden dat heerlijk, zelf moet ik er niet aan denken. Het is m.i. veel leuker om overdag op stap te gaan en dan ergens op een terrasje neer te strijken voor de lunch.
Als je niet van plan bent om hele dagen op het resort te blijven is all in overdreven. En dan moet je nog maar hopen dat het te eten is en er genoeg variatie is.

Heb ooit half pension gehad in Tsjechië wat inhield je ontbijt had (buffet) en avond eten (wat de pot schaft). Vond het 3x niks. Het ontbijt wel maar dat je op een bepaalde tijd terug moest zijn en geen keuze had qua avondeten niet. Mijn ouders vonden het toen wel erg makkelijk en fijn maar ik had het na 3-4 dagen wel gehad en mistte mijn goede portie groente.

En mijn beste maaltijd in Kreta (we zaten ook all in) was de maaltijd bij een random tavern ergens langs de weg. Heerlijke griekse salade, heerlijk krokante frietjes met bepaalde kruiden, heerlijk krokante kip (was toen nog niet vegetarisch) en uzo van het huis. Was ik wel aan toe na die kleffe half koude hap op het resort.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 12-03-2018 12:33
23.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
12-03-2018 12:28
Gevaarlijk is het niet. Wel ben je als alleenstaande ouder kwetsbaar.
Dat heb ik vorig jaar ondanks dat ik jaren alleen reis met de kinderen moeten ervaren.
Nl het moment dat jezelf wat overkomt. Dat is mij overkomen en gelukkig heb ik een van mijn kinderen iets duidelijk kunnen maken.
Niemand heeft ingegrepen en dan sta je met drie kinderen waar je de verantwoording voor hebt in een vreemd land.
To haar kind is 2,5 dus die kan haar niet helpen.
Dus gevaarlijk nee maar kwetsbaar ben je wel degelijk.
Och, dat meen je.. wat is er gebeurd dan??
Alle reacties Link kopieren
abctje17 schreef:
12-03-2018 12:08
Hallo allemaal,

Nu krijg ik dus van familieleden te horen, "zou je nou wel halfpension gaan? Dan moet je erop uit voor de lunch en drinken". Ik vind het op zich niet erg overdag lekker erop uit te gaan soms..

Wat vinden jullie hiervan? halfpension of juist all-in ivm alleen zijn, gevaar? of juist zoiets van nou, wat kan er gebeuren overdag? zo denk ik namelijk zelf wel...
Ik vind op vakantie gaan te duur voor ik vind het niet erg om te doen.

Op vakantie ga je omdat je het leuk vindt.
Dus moet je voor je zelf bepalen wat vind ik leuk. Vindt jij het leuk om de hele dag bij het zwembad te hangen van het hotel of op het strand voor de deur van het hotel dan zou ik voor all inclusive gaan. Al is mijn persoonlijke mening dat je dan net zo goed niet kan gaan en gewoon het zwembad van je woonplaats kan bezoeken als je toch niet van plan bent om wat van het land te gaan zien.

Wil je er lekker op uit dan is het onhandig om steeds midden op de dag terug te moeten naar het hotel voor de lunch. Dan wordt je daardoor beperkt en kan je dus beter geen all inclusive nemen. Meestal is dat toch een fors bedrag extra en als je dan toch geen gebruik maakt van de lunch of al die drankjes dan ben ik wel weer zo'n zuinige Hollander die daar dan ook niet voor wil betalen.

Dan is half pension of alleen logies ontbijt een veel betere keus.

Half pension kan wel handig zijn omdat je dan na een uitstapje / excursie niet alsnog weer met je kleine op pad hoeft om een restaurantje te zoeken. Zelf koken op vakantie zou ik niet aan beginnen want dan heb je voor mijn gevoel nog geen vakantie.

Verder vind ik dat je rare familie hebt als ze blijkbaar vinden dat je je hotel niet uit moet komen omdat Griekenland volgens hun blijkbaar gevaarlijk is???
Levensgevaarlijk als alleenstaande op vakantie, nooit doen!

Je hebt ook alleenstaande groepsreizen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vaak alleen met kinderen in Griekenland geweest. Het fijne aan Griekenland vind ik juist altijd dat ze daar heel veel appartementen hebben. Dat vind ik persoonlijk met (kleine) kinderen heel veel fijner.
Het betekent namelijk dat je meer ruimte en een aparte slaapkamer hebt, zodat je zelf 's avonds ook nog een boek kun lezen of zoiets.
Verder kun je dan zelf lekker klooien met ontbijt en lunch, dat vind ik met kinderen veel fijner. Dan ben je niet gebonden aan (etens-) tijd en kun je gewoon kopen wat je kinderen lekker vinden.
Je hoeft je niet ongerust te maken over de veiligheid. Over het algemeen zijn Griekse vakantieplaatsen veiliger als hier in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
12-03-2018 12:32
Ik vind op vakantie gaan te duur voor ik vind het niet erg om te doen.

Op vakantie ga je omdat je het leuk vindt.
Dus moet je voor je zelf bepalen wat vind ik leuk. Vindt jij het leuk om de hele dag bij het zwembad te hangen van het hotel of op het strand voor de deur van het hotel dan zou ik voor all inclusive gaan. Al is mijn persoonlijke mening dat je dan net zo goed niet kan gaan en gewoon het zwembad van je woonplaats kan bezoeken als je toch niet van plan bent om wat van het land te gaan zien.

Wil je er lekker op uit dan is het onhandig om steeds midden op de dag terug te moeten naar het hotel voor de lunch. Dan wordt je daardoor beperkt en kan je dus beter geen all inclusive nemen. Meestal is dat toch een fors bedrag extra en als je dan toch geen gebruik maakt van de lunch of al die drankjes dan ben ik wel weer zo'n zuinige Hollander die daar dan ook niet voor wil betalen.

Dan is half pension of alleen logies ontbijt een veel betere keus.

Half pension kan wel handig zijn omdat je dan na een uitstapje / excursie niet alsnog weer met je kleine op pad hoeft om een restaurantje te zoeken. Zelf koken op vakantie zou ik niet aan beginnen want dan heb je voor mijn gevoel nog geen vakantie.

Verder vind ik dat je rare familie hebt als ze blijkbaar vinden dat je je hotel niet uit moet komen omdat Griekenland volgens hun blijkbaar gevaarlijk is???
Ik ga denk ik inderdaad voor halfpension.. En wat sommige familie leden bedoelen, is dat ze het eng vinden ik als alleenstaande jonge mama.. gewoon bezorgd.. Dus zo raar vind ik mijn familie niet, maar bedankt dat je dat zo zegt :facepalm:
abctje17 schreef:
12-03-2018 12:30
Och, dat meen je.. wat is er gebeurd dan??
Als ik dat zeg word ik direct herkend.
Maar goed je kunt ook je rechterarm breken en dan ben jij ook het haasje met een peuter.
Natuurlijk kun je samen met je kind op vakantie en hoef je niet alleen apen en beren op de weg te zien.
Maar het is goed je te realiseren dat je alleen de verantwoording hebt. Dus misschien willen/gunnen ze je een vakantie waarin het comfort naast de verantwoording zo groot mogelijk is.
Maar het is aan jou hoe jij je vakantie invult.
Ikje86 schreef:
12-03-2018 12:33
Levensgevaarlijk als alleenstaande op vakantie, nooit doen!

Je hebt ook alleenstaande groepsreizen
Ik leef nog steeds, hoe kan dat nou?! O_O :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven