Overstappen in Zürich

13-03-2018 13:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik vroeg me af hoe het zit met het overstappen in Zürich, Ik ga deze zomer met het vliegtuig naar Barcelona nu heeft mijn vliegtuig een tussenstop in Zürich waarbij ik 40 minuten heb om over te stappen. Alleen vroeg ik me af hoe alles gaat met het overstappen en de bagage ect.

mvg Tom
Je vliegtuig heeft een tussenstop? Dan hoef je toch niet uit te stappen?
Of moet je inderdaad overstappen - ik ga uit van het laatste.

Als beide vluchten met dezelfde maatschappij zijn, kun je er van op aan dat de overstaptijd toereikend is, anders hadden ze je die reis niet verkocht.

De bagage wordt ongetwijfeld doorgelabeld, daar hoef je zelf dan niet achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Is het dezelfde maatschappij waarmee je je eerste vlucht neemt?
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
13-03-2018 13:56
Je vliegtuig heeft een tussenstop? Dan hoef je toch niet uit te stappen?
Of moet je inderdaad overstappen - ik ga uit van het laatste.

Als beide vluchten met dezelfde maatschappij zijn, kun je er van op aan dat de overstaptijd toereikend is, anders hadden ze je die reis niet verkocht.

De bagage wordt ongetwijfeld doorgelabeld, daar hoef je zelf dan niet achteraan.
Het gaat inderdaad om een overstap
Alle reacties Link kopieren
Lowlife schreef:
13-03-2018 13:57
Is het dezelfde maatschappij waarmee je je eerste vlucht neemt?
Het is een overstap waarbij we terug vliegen met dezelfde maatschappij maar met een ander vliegtuig
Alle reacties Link kopieren
Ga je met Swiss Air?
Ik ben ook weleens overgestapt op Zurich, ging prima en 40min is ruim voldoende. Je bagage wordt waarschijnlijk doorgelabeld, dus daar heb je geen omkijken meer naar.
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
13-03-2018 14:09
Ga je met Swiss Air?
Ik ben ook weleens overgestapt op Zurich, ging prima en 40min is ruim voldoende. Je bagage wordt waarschijnlijk doorgelabeld, dus daar heb je geen omkijken meer naar.
jaa Swiss international Air jaa, dus ik kan het vliegtuig gewoon uitlopen en naar het andere vliegtuig lopen? moet ik hierbij nog weer opnieuw door de duane of iets? en is het vliegveld grootschalig?
Alle reacties Link kopieren
thattom schreef:
13-03-2018 14:13
jaa Swiss international Air jaa, dus ik kan het vliegtuig gewoon uitlopen en naar het andere vliegtuig lopen? moet ik hierbij nog weer opnieuw door de duane of iets? en is het vliegveld grootschalig?
Je hoeft niet meer door de douane/security, je mag gewoon doorlopen. Vliegveld is vrij groot, maar minder groot als Schiphol geloof ik (was alweer een aantal jaar geleden) 40 min is iig ruim voldoende om van de ene naar de andere gate te lopen. Je hebt daar ook restaurantjes en winkeltjes om de tijd te doden.

Als het nog steeds zo is, krijg je een Zwitsers chocolaatje in het vliegtuig LOL ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zurich is geen heel groot vliegveld en ik vind het altijd rustig en overzichtelijk. Geen lastig vliegveld om over te stappen lijkt mij. Je hoeft niet door een douane of zo.
Alle reacties Link kopieren
Zürich is klein en overzichtelijk, en geen fluit te doen.....
Alle reacties Link kopieren
40 minuten is alleen wel weinig om je ruimbaggage (mocht je die bij je hebben) over te hevelen naar het volgende vliegtuig.

Op een vlliegveld houdt de douane zich alleen bezig met toegestane artikelen ed. Jij bedoelt de marechaussee/immigrations en nee daar hoef je niet doorheen
mayou schreef:
13-03-2018 19:34
40 minuten is alleen wel weinig om je ruimbaggage (mocht je die bij je hebben) over te hevelen naar het volgende vliegtuig.
.
40 minuten is krap, maar te doen. Ze zijn erop ingesteld. Bij Lufthansa is mijn koffer meerdere keren met minder overstaptijd (want vlucht licht vertraagd) gewoon overgekomen.

Mocht je eerste vlucht toch vertraagd zijn en je de aansluiting missen, dan moet de airline je overboeken naar een latere vlucht omdat je het als één ticket gekocht hebt.
Zwitserland is inderdaad gewoon Schengen-zone, dus geen paspoortcontrole, maar direct door naar de gate van je volgende vlucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven