International trein Berlijn

15-03-2018 11:47 7 berichten
Een korte vraag omdat ik het met Google niet kon vinden. Mag je ook enkel een stuk van het Nederlandse traject reizen van de internationale trein naar Duitsland? (Ik weet dat bij Thalys en Eurostar reservering verplicht is, maar daar gaat dit niet over).

Is die internationale trein duurder of kan ik gewoon met mijn OV chip in- en uitschenken? Dank!
Je kan gewoon instappen in de ic naar Berlijn. Je hoeft niet te reserveren en je gewone NS kaartje is geldig in deze trein.
Die treinen zijn uiterst comfortabel vind ik. Beter dan de Nederlandse treinen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op planner van www.ns.nl
hierop zal waarschijnlijk staan dat je een extra toeslag moet betalen van 2,40
edda8 schreef:
15-03-2018 11:54
Kijk eens op planner van www.ns.nl
hierop zal waarschijnlijk staan dat je een extra toeslag moet betalen van 2,40
Enkeltje Hengelo-Amsterdam met de trein van 13:03 is net zo duur als alle andere verbindingen als ik in de reisplannen kijk. Zie niks staan van een toeslag eigenlijk.
De ic Berlijn is in Nederland gewoon de vervanging van de intercity op het traject Hengelo - Amsterdam. Let wel op de gereserveerde plaatsen binnen het traject wat je reist. Je betaalt hier dus geen toeslag voor. Ik reis regelmatig met deze trein binnen Nederland.

Mocht je een keer gebruik willen maken van de ICE kan dat ook voor binnenlandse reizen. Als je in het bezit bent van een ns abonnement kan dat toeslagvrij en anders dien je een toeslag op je kaart te zetten. Ook hier dien je rekening te houden met gereserveerde plaatsen.

Voor beide reizen check je op de normale manier in en uit.
edit:laat maar
Top! Kan ik die train gewoon in de planning zetten.

Bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven