Hotel zonder reviews

15-03-2018 21:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn vriend en ik moeten nog een vakantie boeken. Nou hebben we een hotel op het oog. Echter is deze in 2017/2018 volledig gerenoveerd. Zijn er nog nergens reviews beschikbaar. Zelfs op Google Maps is het niet te vinden alleen via Tui en de Vakantiediscounter (hier wil ik de vakantie uiteindelijk ook boeken). Het gaat hier om hotel: Blue Lagoon City Hotel, in Kos (Griekenland). Hier zijn ook geen foto's van beschikbaar alleen maar een 3d afbeelding die het hotel zelf vrij gegeven heeft.

Iemand ervaringen met een hotel boeken zonder reviews?
Zo ja viel het mee of viel het juist erg tegen?

Ik twijfel heel erg om dit te boeken aangezien de 3d afbeeldingen er wel veel belovend uit zien maar ja de vraag is natuurlijk altijd hoe het in het echt er uit ziet.

Ik heb niet zoveel zin een ' Red mijn vakantie' geval haha.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden weleens gedaan. Viel hartstikke mee. Ik heb wel gekeken naar de faciliteiten zoals; zwembad, afstand naar strand, wifi etc, maar als dat allemaal goed is zou ik er voor gaan.
De renovatie is nog in volle gang, anders stonden er wel echte foto’s online. Ik zou de gok niet nemen of het hotel op tijd klaar is. Want je hebt geen idee waar ze je dan gaan onderbrengen als ‘alternatief’.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
15-03-2018 21:28
De renovatie is nog in volle gang, anders stonden er wel echte foto’s online. Ik zou de gok niet nemen of het hotel op tijd klaar is. Want je hebt geen idee waar ze je dan gaan onderbrengen als ‘alternatief’.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik weet welk hotel je bedoelt, denk ik. Kos, dan is het inderdaad “moeten” zoals je schrijft. Maar de drank is er goedkoop, het weer vrij goed, amusement afwezig en het strand is kut. Dus ach, dat hotel, past mooi in het geheel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dan hebben jullie in ieder geval één spannend ding op Kos. Waarschijnlijk ook gelijk het laatste.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tui.be/nl/hotel/griekenland ... otel-13463

Hier staat bij ‘ligging’ een kaartje. Dan kun je in ieder geval zien hoe het ligt.

Het lijkt dat het eerder hotel Oscar heette.

https://goo.gl/images/DF8zR9

https://goo.gl/images/DckEfy
Mijn grootste probleem met hotels is vaak dat het vergane glorie is, alles oud, versleten, beschimmeld en vies. En dat zien je niet op de foto’s.

Daar hoef je met een pas gerenoveerd hotel in ieder geval niet bang voor te zijn. Dus ik zou de gok gewoon wagen.
Wat doe je als het hotel niet klaar is?
Of wel open, maar nog een halve bouw-werf?

Je gaat me niet vertellen dat er écht geen enkel ander hotel op geen enkel Grieks eiland te vinden is.
Tornacense schreef:
15-03-2018 22:04
Wat doe je als het hotel niet klaar is?
Of wel open, maar nog een halve bouw-werf?

Je gaat me niet vertellen dat er écht geen enkel ander hotel op geen enkel Grieks eiland te vinden is.
Ik ben een keer in een half af hotel geweest. Ik vond het heerlijk. Lekker schoon en nieuw sanitair en schoon tapijt in de kamer. De rest van zo’n hotel interesseert me verder niet, naast ontbijten doe ik er verder niets, en zelfs ontbijten doe ik al vaak buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst de gok gewaagd, via TUI, andere bestemming. Was super. Heerlijk schoon en nieuw. Als je met TUI reist kunnen ze vast wel vertellen/ garanderen (?) of die verbouwing af is als jullie gaan.
Dubbel.
Erizon schreef:
15-03-2018 21:28
De renovatie is nog in volle gang, anders stonden er wel echte foto’s online. Ik zou de gok niet nemen of het hotel op tijd klaar is. Want je hebt geen idee waar ze je dan gaan onderbrengen als ‘alternatief’.
Dit denk ik ook.
Het gekke is dat het hotel wel op Zover staat, met foto´s en recente reviews. Maar bij de reviews van begin 2018 staat: gereisd juni 2016. Maar daarvoor moet je goed kijken.

Ik denk niet dat ik het erop zou gokken.
LizBakker schreef:
15-03-2018 22:14
Ik ben een keer in een half af hotel geweest. Ik vond het heerlijk. Lekker schoon en nieuw sanitair en schoon tapijt in de kamer. De rest van zo’n hotel interesseert me verder niet, naast ontbijten doe ik er verder niets, en zelfs ontbijten doe ik al vaak buiten de deur.
Leuk dat proper sanitair.

Maar minder als een stel stielmannen elke ochtend om 7 uur 's ochtends zit te boren en te kloppen.
(Ooit gehad in een Frans hotel waar ze voor de deur een tramlijn aan 't aanleggen waren.)
Of op een warm eiland onder de zon het zwembad nog niet operationeel blijkt.
Tornacense schreef:
15-03-2018 22:58
Leuk dat proper sanitair.

Maar minder als een stel stielmannen elke ochtend om 7 uur 's ochtends zit te boren en te kloppen.
(Ooit gehad in een Frans hotel waar ze voor de deur een tramlijn aan 't aanleggen waren.)
Of op een warm eiland onder de zon het zwembad nog niet operationeel blijkt.
Tja, ik slaap overal doorheen en ik ga echt niet in een zwembad liggen als ik in de buurt van de zee ben, dus dat is persoonlijk.

In mijn half af hotel werd vooral nog geschilderd in bepaalde vleugels en elektriciteit enzo. Geen luide werkzaamheden. Maar dat kan natuurlijk anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tsja,

Je loopt het risico dat het niet af is. Voordeel is dat het vaak goedkoper is in het eerste jaar om het risico te mitigeren dat het nog niet af is. Maar van jou als boeker wordt wel verwacht dat je het risico accepteert dat er iets mis gaat.
Een hotel dat iets te bieden zou hebben, zou alles uit de kast trekken om dat duidelijk te maken.
Als je geen informatie kunt vinden, dan hebben ze iets te verbergen.
Waarom zou je in godsnaam zo’n hotel boeken als er tig hotels zijn waarvan je wel informatie kunt vinden?
Dit is toch vragen om problemen?
sinnombre schreef:
16-03-2018 08:07
Een hotel dat iets te bieden zou hebben, zou alles uit de kast trekken om dat duidelijk te maken.
Als je geen informatie kunt vinden, dan hebben ze iets te verbergen.
Waarom zou je in godsnaam zo’n hotel boeken als er tig hotels zijn waarvan je wel informatie kunt vinden?
Dit is toch vragen om problemen?
Nee, de informatie die hotels normaal gesproken plaatsen is betrouwbaar. Vaak tref je een verloederd hotel, wat op de foto’s niet te zien was.

Maar inderdaad, bij twijfel niet doen. Keus zat.
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant, waarom gaan mensen naar Kos? Niet voor de kwaliteit van de hotels, of van wat dan ook, maar voor de prijs, het weer en de drank. Meer is daar echt niet te vinden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Schokkend dat mensen amper durven te boeken als er geen reviews bij staan.
Moeilijk he dat zelf beslissen.
En als je afgaat op alleen een plaatje & praatje en het valt tegen dan ben je vast naïef he? (6)
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 11:32
1.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer geboekt op een gerenoveerd hotel (nieuwe eigenaar) maar toen waren er al wel foto's van het nieuwe pand. Verder af gegaan op reviews van hotels van dezelfde eigenaar.

Als er niet eens foto's zijn zou ik het niet doen, of anders om foto's vragen. Het risico dat je in een bouwput zit (of overgeplaatst wordt) is me dan te groot.
Kos is hartstikke leuk. Klein en relatief rustig. Als je daarvoor gaat is het echt een prima eiland. Ik heb het als een van mijn leukste vakanties ervaren. Geen bomvol toerisme, overzichtelijk, bereisbaar en tal va excursies mogelijk, ook naar nabijgelegen eilanden. Dingen dien kan ook op Kos. Strand prima, hotels en appartementen prima, al naargelang eigenaar en beheer.

Over het hotel kan ik je niets vertellen, over het eiland ben ik positief.
Alle reacties Link kopieren
Besef wel wanneer je in het hoog seizoen gaat, dat het waarschijnlijk moeilijk zal worden om ter plekke een alternatief te vinden. Verder overleg met het reisbureau waarbij je boekt en maak duidelijke afspraken.

Ik begrijp de verschillende reacties. Er moet iemand de eerste zijn die reviews schrijft en dan nog is dit heel persoonlijk. Aan de andere kant, je hebt er hard voor gewerkt en geen zin in 'red mijn vakantie' dus waarom zou je zo'n risico bewust nemen?
Ik heb het wel eens op TV gezien (kan prima RMV zijn geweest) dat mensen ook op basis van een nieuw hotel geboekt hadden en vervolgens in een verbouwpuin terecht kwamen.

Zou het risico niet nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven