Alleen uitgaan?

16-03-2018 03:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik herstellende ben ga ik vaker de deur uit en bezoek ik weleens wat grote steden, soms ook in buitenland. Ik doe dit in mijn eentje, echter lijkt de lol na een aantal dagen ervan af te zijn omdat ik dan me zo eenzaam voel. Overal zie je in het straatbeeld wel tweetallen of mensen in groepjes. Ook uitgaansgelegenheden (discotheek, club, bar) zie ik alleen maar groepjes die met elkaar bezig zijn. Het is dan voor mij heel ongemakkelijk (en ik durf het niet) om daar zomaar als eenling binnen te stappen. Dus alle avonden in een random grote stad eindigen saai in een hotel.

Toch vraag ik me af hoe je als reiziger contact met locals kunt leggen? Zomaar iemand op straat aanspreken lijkt me ook ongepast. Is het handig om alleen een uitgaansgelegenheid binnen te stappen? Hoe leg je contact?
Red pill + incel man
Waarvan ben je herstellende?
Alle reacties Link kopieren
Spreek een eenling of koppel aan in de bar. Zeg dat je toerist bent, en of ze nog leuke plekjes in de stad weten. Klaar....
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-03-2018 06:51
Waarvan ben je herstellende?
Zie mijn andere topic. Heb zelf altijd al moeite gehad met sociaal contact, gevolg is geen vrienden. Gepest tijdens de middelbare school, thuis nodige problemen ben ik totaal overspannen geraakt met het gevolg ik mezelf jarenlang heb geïsoleerd om mijn kamer.

Zoals ik aangaf ben ik herstellende en kom ik meer onder de mensen en maak ik af en toe wel een tripje. Maar wat ik elke keer weer constateer is een intens gevoel van eenzaamheid, vooral tijdens het lopen op straat en pleintjes je weer de loner bent en niemand hebt om tegen te kunnen praten.

Gedurende de tijd dat ik s'avonds alleen zit heb ik echt de drang om opzoek te gaan naar sociaal contact... maar omdat ik alleen ben en geen ervaring heb met het leggen van contacten durf ik uit angst die stap niet te zetten om in m'n uppie een kroeg, discotheek of club binnen te gaan. Voornamelijk omdat ik totaal niet weet wat de werkwijze is en hoe ik me dien te gedragen. Ik wil die uitdaging best wel aangaan maar ik weet niet of ik mezelf voor schut zet.

Ik heb zeker nog plannen om te gaan reizen maar die eenzaamheid waarmee ik telkens geconfronteerd wordt is wel zwaar klote. Weet dat ik sociaal niet vaardig ben maar ik wil niet bij de pakken neer gaan zitten.
Red pill + incel man
Ik ben tijdens alleen reizen veel in hostels geweest, daar ontmoet je vanzelf gelijkgestemden aan de bar met wie je samen leuke dingen kunt doen.

Biertje bestellen. Beetje om je heen kijken. Luisteren wie er engels of jouw taal spreekt. Goed opletten of ze een gesprek hebben waarbij jij kunt aanschuiven. Niet alleen over jezelf praten, maar juist geïnteresseerd zijn in de anderen.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 09:41
Reden: Typefout
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dit thuis? Zit je dan 's avonds ook alleen op de bank?

Waarom niet proberen thuis je grenzen wat te verleggen en buiten je comfort zone te gaan door gewoon ergens binnen te stappen. Je aan te melden voor een workshop bij jou in de buurt (haken, cupcakes bakken, armbreien, paastakken maken, etc)

Dit heeft volgens mij niet zo zeer te maken met alleen reizen, maar hoe maak je contact.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
kun je niet met een groepsreis mee?
Alle reacties Link kopieren
Zie de tripjes naar het buitenland als de uitgelezen mogelijkheid om te oefenen in het maken van contacten. Als het niet lukt dan kom je daar toch nooit meer. Oefenen en blijven oefenen. Ik ben van nature best wel verlegen, maar iemand die mij niet echt kent, zou dat nooit geloven. Als je iets niet durft, juist wel doen, can iedere ervaring leer je.
Cum non tum age
De lat om alleen te reizen en dan 's avonds contact te leggen met anderen zodat je avond is gevuld is behoorlijk hoog, zeker als je een sociaal probleem hebt. Ik zou zeggen dat die lat te hoog is.

Ik ben extravert en maak makkelijk contact en heb geen problemen met vrienden maken. Maar ook ik breng de meeste avonden in een buitenlandse stad alleen door. Tenzij je in hostels ofzo verblijft en in het backpacking-circuit verblijft, willen de meeste locals en andere toeristen heus wel een aardige opmerking maken of wat zinnen uitwisselen maar niet zomaar een hele avond op stap of uren doorbrengen met een willekeurige vreemde.

Het verschil is wel dat ik niet perse op contact met anderen uit ben en me ook niet eenzaam voel als ik iets alleen onderneem (heb ik wel moeten leren). Dat zou mijn eerste tip zijn: vermaak jezelf alleen, ga op een terrasje zitten, ga mensen kijken of verdiep je in je boek of smarphone/I pad.
Ik ga nooit alleen naar een club op disco, daar voel ik me niet op mijn gemak in mijn eentje. Ik ga wel naar een restaurant of lekker op terrasjes zitten.

Ten tweede, locals zitten niet altijd te wachten op contact met (alleenreizende) buitenlandse toeristen. Ik kom net terug van een paar dagen Spanje en stomtoevallig ben ik wel een avond op pad geweest met twee Amerikaanse studentes die ik idd belangstellend aansprak toen ze naast me op een terrasje zaten (zijn jullie al in het Alhambra geweest). Maar dat was toeval en ontstond toevallig en toen ze me uitnodigde mee te gaan naar een Flamengo show heb ik wel degelijk gezegd dat me dat leuk leek maar ik me niet wilde opdringen en ze zich niet verplicht hoefden te voelen. Maar Amerikanen zijn heel open voor contact is mijn ervaring.

Ga lekker met een groepsreis op vakantie of maak gebruik van een site als 'nieuwe mensen leren kennen' . Zomaar in het wild contacten opdoen is zo'n beetje het moeilijkste van alles.
Word lid van Couchsurfing en kijk of zij meetups hebben! In mijn stad hadden ze wekelijks meetups in een bar, heel gezellig en iedereen is welkom (ik heb zelf nog nooit couchsurfing gedaan, ik registreerde me alleen op de site). Zoek ook Facebookgroepen voor expats in de stad waar je heen wilt, die hebben ook vaak meetups en soms zelfs feestjes in clubs! Ik heb een halfjaar stage gelopen in het buitenland en dit heeft me heel erg geholpen om minder eenzaam te zijn :P
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een hostel, daar ontmoet je meestal andere single reizigers. Soms hebben hostels ook nog georganiseerde kroegentochten oid.
Verder kan je op www.withlocals.com uitjes met locals plannen, kan ook heel leuk uitpakken!
Een hostel is inderdaad wel een goeie, daar maak je bij het ontbijt en dergelijke zeker contact met de andere reizigers. Ik ben zo in Dublin een keer met een leuk Amerikaans meisje uitgegaan. Het helpt wel als je lekker goedgebekt bent.

Dat ben ik normaal op sociaal gebied niet echt, maar op vakantie wel. Zeker met alleen reizen maak je overal snel vrienden. Tenminste ik dan.
Amerikanen zijn inderdaad vrij open en sociaal naar vreemden, die willen al graag van alles van je weten en met je op stap. Je komt ze ook altijd overal tegen.

Ik ga hier in Nederland vaak ook alleen uit ( Leidseplein ) en kom dan ook vaak toeristen tegen met wie ik gezellig de hele avond doorbreng.
Hoe ik meestal contact maak is kijken wie er in een kroeg nog meer alleen zit en een beetje inschatten of ze dat wel of niet leuk vinden. Zo niet, dan vraag ik bijvoorbeeld wat ze aan het drinken zijn, of of het hun eerste keer is in die stad. Of als het een meid is met een leuke ketting, zeggen dat je haar ketting zo mooi vind.

Reageren ze niet, dan weet je genoeg. Maar meestal heb je snel een praatje hoor. Als je openheid uitstraalt gaat het sowieso makkelijker. Begin gewoon eens een gesprekje en kijk hoe het loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven