Stedentrip zaterdagmiddag weg dinsdagmiddag terug

16-03-2018 16:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Wie heeft er tips welke stad geschikt is voor een stedentrip waarbij je zaterdagmiddag aankomt en dinsdagmiddag weer vertrekt. We hoeven geen hele musea uit te pluizen maar we willen wel cultuur snuiven en wat shoppen en lekker eten. Londen, Praag, Barcelona, Athene en Antwerpen vallen al af want daar zijn we al geweest.

Ik vind dat je voor Bv Rome veel meer tijd nodig hebt....

Welke steden vinden jullie leuk voor zo’n korte trip?
Valencia
Berlijn?
Alle reacties Link kopieren
Porto, Valencia, Florence, Madrid
Alle reacties Link kopieren
Valencia of Dublin.
Alle reacties Link kopieren
Thessaloniki of Valencia! En Porto inderdaad!
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 16:28
28.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Edinburgh
Elke stad. Bij een grote stad zul je je alleen wat moeten beperken. Dat is helemaal niet erg.

Zelf ben ik de afgelopen jaren in Boedapest, Madrid, Malaga, Sevilla en Granada geweest. Allemaal aanraders.

Ik zou kijken wat de beste/goedkoopste tickets zijn.
Parijs, Hamburg, Berlijn of Milaan?
Lissabon
Alle reacties Link kopieren
Kopenhagen, Malaga.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Parijs, Venetië en Florence zijn mijn favorieten. Brugge is ook heel leuk, en heel geschikt als je in een paar dagen alles wilt zien.
Drie dagen dus. Ik zou kijken welke stad je het snelste kunt bereiken, dus met goede vluchttijden en een vliegveld op korte afstand van de stad, zodat je je tijd optimaal kunt benutten.
En dan gewoon kiezen wat je het leukst lijkt. Het is toch geen ramp als je niet alles van de stad zou kunnen zien?

Mijn suggesties: Porto, Madrid of Sevilla.
Alle reacties Link kopieren
Steden in de Baltische staten of Scandinavië. Maar ook het oostblok heeft leuke steden. Of Schotland of Ierland. Of gewoon lekker in Nederland blijven, leuke steden genoeg.

Wat is je budget? Van welk vluchthaven wil je vertrekken? Zijn trein en auto ook een optie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als het echt zaterdagnamiddag tot dinsdagnamiddag is, zou ik gewoon kijken naar wat goede vluchttijden zijn. Ik wou zo vrijdagavond tot zondagavond weg en dat bleek ideaal te zijn qua vluchten voor Dublin (aanrader!) en een tijdje terug moest het van donderdagochtend tot zaterdagavond zijn en toen was het Milaan (wat niet zo heel leuk is, al wordt het elke keer beter, maar we zijn met auto naar Verona gegaan).
Mocht het matchen: ik vind oa ook Turijn super voor een kortere trip
Alle reacties Link kopieren
Hoi
het budget is 500 pp.
Ik hoor leuke steden roepen, maar ik weet nog steeds niet welke ik moet kiezen. Misschien inderdaad op vliegtijden zoeken.
Goeie tip om te kijken of het vliegveld vlak bij de stad is.

Ik wil niet naar een grote stad want meestal kom ik noet terug in de stad, dus ik wil niet echters denken; had ik dat en dat ook nog maar gezien.

Wat vonden jullie leuk aan Valencia/Sevilla/Madrid/Lissabon?
Oostblok krijg ik haar helaas niet mee.
Ken je de “overal” functie van Skyscanner al? Handig.

Edinburgh is inderdaad leuk, maar de prijzen gaan enorm omhoog als het weer beter wordt dus moet je uitkienen als je budget beperkt is. Stockholm en Kopenhagen idem. Ik vond Helsinki en Oslo (in de zomer) ook verrassend leuk.

Ik ben zelf voor het voorjaar erg voor steden in Spanje en Portugal (Valencia, Sevilla, Cadiz, Cordoba, Granada - evt in combinatie). Madrid en steden ten noorden daarvan (Santiago, San Sebastián, Bilbao, of in Portugal) zijn minder voorspelbaar qua weer in de vroege lente, maar ook die zijn de moeite waard en goed betaalbaar. En Istanbul was ook prachtig trouwen, is dat wat misschien?

Ik ga ook zeker voor het eten, dus Oost Europa is minder mijn ding.
007washere schreef:
17-03-2018 09:00
Hoi
het budget is 500 pp.
Ik hoor leuke steden roepen, maar ik weet nog steeds niet welke ik moet kiezen. Misschien inderdaad op vliegtijden zoeken.
Goeie tip om te kijken of het vliegveld vlak bij de stad is.

Ik wil niet naar een grote stad want meestal kom ik noet terug in de stad, dus ik wil niet echters denken; had ik dat en dat ook nog maar gezien.

Wat vonden jullie leuk aan Valencia/Sevilla/Madrid/Lissabon?
Oostblok krijg ik haar helaas niet mee.

Sevilla is een groot openluchtmuseum, als je op het plein in de binnenstad (Plaza de Triunfo) bent zie je en de Kathedraal en het Alcazar en De Archivo de Indias, alle 3 Unesco werelderfgoed. Het Plaza Espana is het mooiste plein van Spanje, boven de Kathedraal ligt de wijk met allemaal kleine kronkelsteegjes, het weer is in de lente meestal fantastisch (niet in de zomer gaan: 45-55 graden) en je kunt overal heerlijk tapas eten. 's Avonds naar een Flamenco show.

Madrid is gewoon Spanje op zijn best maar dan veel groter. Heeft 3 topmusea, heerlijke eetcultuur, iedereen tot laat op straat.

Voor een korte trip is idd Sevilla beter.

Boedapest vond ik leuk voor de herfst/vroege voorjaar. Daar ga je oa naar toe voor de prachtige historische badhuizen, lekker bubbelen als het buiten koud is. Boedapest heeft ook heel veel leuke hippe kroegjes en barretjes en de historische binnenstad is prachtig. Boedapest is ook vooral goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel leuke steden te vinden voor 3 dagen. Net wat je zoekt en leuk vind.

Wil je shoppen, eten, bezienswaardigheden bekijken, terrasjes pakken?
In 3 dagen kun je veel zien.

Begin met kijken vanaf welke luchthaven je wilt vliegen en kijk naar de verschillende bestemmingen. Of zoals iemand hierboven meldde naar vliegtijden die bij je passen.

En als je niet kunt kiezen kijk eens bij organisaties als srprsme dan kiezen zij voor je. Ook leuk ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Gent ook prachtig! Dan ben je aan reiskosten minder kwijt en kun je meer besteden in restaurants/theater etc.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
007washere schreef:
17-03-2018 09:00
Wat vonden jullie leuk aan Valencia/Sevilla/Madrid/Lissabon?
Oostblok krijg ik haar helaas niet mee.
Valencia vond ik fijn omdat er veel te zien is, maar dat je jezelf geen druk hoeft op te leggen om alles te zien. Daarnaast lekker eten, strandwandelingen, musea, fietsen huren en richting natuur ... wij deden er ook een street art tour. Heel tof!

Lissabon vond ik minder. Waren er ook nadat we naar Porto waren geweest en dat was een wereld van verschil! Waar Porto héél gemoedelijk was, vond ik Lissabon wat killer. Maar we waren er ook in augustus. Wellicht verkeerde tijd...
Alle reacties Link kopieren
Rome is prima hoor voor die dagen. Ik zit er nu sinds donderdagmorgen en ga morgen weer naar huis.
De eerste middag St Pieter de koepel beklommen en de kerk bekeken. Daarna naar Trastevere gewandeld en daar gegeten en gedronken.
Gisteren een fietstocht van ruim 3 uur langs de Highlights en daarna Palatijn en Forum Romanum.
Vanmorgen Colloseum en 3 kerken en flink gewandeld en nu liggen we al een uur uitgeteld met de benen omhoog.
Morgen na het ontbijt richting vliegveld..
Hoe leuk en gezellig ook ik hoef er echt geen dag bij.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
16-03-2018 17:19
Drie dagen dus. Ik zou kijken welke stad je het snelste kunt bereiken, dus met goede vluchttijden en een vliegveld op korte afstand van de stad, zodat je je tijd optimaal kunt benutten.
En dan gewoon kiezen wat je het leukst lijkt. Het is toch geen ramp als je niet alles van de stad zou kunnen zien?
Dit. Je wilt met een korte tijd niet veel tijd kwijt zijn aan reizen.
Mijn suggesties: Gdansk, Vilnius, München, Talinn...
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-03-2018 16:44
Rome is prima hoor voor die dagen. Ik zit er nu sinds donderdagmorgen en ga morgen weer naar huis.
De eerste middag St Pieter de koepel beklommen en de kerk bekeken. Daarna naar Trastevere gewandeld en daar gegeten en gedronken.
Gisteren een fietstocht van ruim 3 uur langs de Highlights en daarna Palatijn en Forum Romanum.
Vanmorgen Colloseum en 3 kerken en flink gewandeld en nu liggen we al een uur uitgeteld met de benen omhoog.
Morgen na het ontbijt richting vliegveld..
Hoe leuk en gezellig ook ik hoef er echt geen dag bij.
Goed om te horen!


Bedankt allemaal voor de tips! Valencia klinkt goed!!! Ik ga t bespreken met haar. Ik laat jullie weten wat we hebben besloten!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van Alicante. Heel compacte binnenstad, super uitzicht op een kasteel op een berg en niet supertoeristisch nog. Wij hadden drie volle dagen en het voelde precies goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven