Solo-trip in Bali: beste strand?

17-03-2018 10:19 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrek binnen een paar maanden naar Bali voor een solotripje. De eerste dagen wil ik graag rondhangen op een mooi strand. Op het strand zelf wat hangen en van daar uitstapjes maken naar andere nabij gelegen mooie stranden en naar een beetje levendig (maar niet té) stadje met winkels en restaurantjes.

Ik heb al wat research gedaan en weet inmiddels dat ik me ook niet te veel moet voorstellen van de stranden in Bali, bvb in vergelijking met Thailand. Maar toch, wil toch even een dosis wit zand, wuivende palmbomen en turquoise water... Heb inmiddels de Lonely Planet uitgepluisd en kom als beste stranden uit bij: Bukit Peninsula, en dan met name Padang Padang, Ungasan en Nusa Dua.

Fijn, is dat al duidelijk, zou je dan denken. Alleen, als ik naar hotels op die plekken kijk, lijk ik niks leuks te vinden. Padang Padang mikt bvb vooral op backpackers-surfers, voor Ungasan vond ik ook niet meteen iets leuks, en Nusa Dua heeft vooral hele grote resorts met kinderanimatie en vijf zwembaden ed. Of van die onpersoonlijke grootschalige hotelketens als Novotel en Mariott.

Wat ik dus zoek qua hotel: kleinschalig charmant hotel in Balinese stijl, vier of vijf sterren, liefst aan een rustig strand, met niet te veel kinderen, waar soloreizigers zich ook fijn voelen, en met wat winkels en restaurantjes op loopafstand.

Kan iemand me een bepaald strand aanraden waar ik dit sneller zal vinden?

Een hoteltip mag natuurlijk ook!

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Op Booking.com kun je toch al je voorkeuren aanvinken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.bluezzz.nl/de-mooiste-strand ... -van-bali/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij zijn voor de paradise beach ervaring uitgeweken naar Gili Air. Maar goed, als je maar een week blijft is dat mss te veel gedoe. Zonder boeking konden we daar gemakkelijk een charmant huisje aan het strand huren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er twee weken in totaal, maar het grootste gedeelte zit ik rond Ubud.
Maar ik heb eerst wat vitamin Sea nodig, en dan liefst bij een paradise beach idd. :) En ik wil zuid-Bali ook wel even zien. De Gili's hou ik maar voor een andere keer, denk ik...

Bedankt voor het artikel, Bianca. Ga eens kijken wat enkele van die plekken opleveren qua hotels...

Ik heb al uren op Booking doorgebracht inmiddels, maar toch nog geen plekje gevonden dat 'juist' aanvoelde...

't Is dat ik alleen ben, anders had ik misschien Nusa Dua gekozen. Dat ziet er prachtig uit. Maar om in mijn eentje in zo'n megahotel te zitten, nou nee, en in mijn eentje 's avonds telkens met shuttle, taxi enz op pad te gaan (ligt afgelegen van de rest van zuid-Bali kennelijk en er zijn geen resto's en cafeetjes in de buurt), ook niet zoveel zin in...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken of je toch een paar dagen naar de gili eilanden kan. De stranden op Bali zijn echt niet mooi. Ik vond de Nederlandse stranden mooier.....

Edit: maar als ik naar de link kijk in dit topic zouden er toch wel mooie stranden moeten zijn! Denk dat wij op de verkeerde plekken waren voor het strand ( sanur en lovina)
Verder is Bali prachtig , veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven