Kampeerroute buitenland tempo slak

17-03-2018 16:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor komende zomer ben ik op zoek naar tips voor een route en bestemmingen. Ik reis met een mini caravan (Puck) achter mijn auto, met hond maar zonder partner. Ik wil en kan dus niet hele lange dagen rijden. Wel in etappes ergens naartoe. Mijn wensen zijn ter plaatse een gezellig dorpje, en een mooie omgeving om te wandelen (hiken?). Camping mag eenvoudig zijn. Ardennen België en Noord Frankrijk is de gebruikelijke bestemming, maar ik ben ook benieuwd naar andere ideeën en landen. Max afstand vanaf Utrecht denk ik aan 1000 km. Liever minder. Bedankt alvast voor het meedenken!
buffie wijzigde dit bericht op 17-03-2018 16:28
Reden: Typefout
0.76% gewijzigd
Klaar mee
Vogezen/Elzas, via Luxemburg!
Alle reacties Link kopieren
De andere kant op?
Groot Brittannië?

Is eigenlijk tamelijk dichtbij en voldoende prachtige gebieden.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Auditor schreef:
17-03-2018 17:13
De andere kant op?
Groot Brittannië?

Is eigenlijk tamelijk dichtbij en voldoende prachtige gebieden.
Kan dat met hond? (heb nog spookverhalen van 3 maanden quarantaine in mijn geheugen van vroeger)
Engeland lijkt me wel mooi. Heb je dan ook tips qua route en plaatsen?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-03-2018 16:38
Vogezen/Elzas, via Luxemburg!
Vogezen is mooi inderdaad. Tien jaar terug eens geweest. Dus goeie optie. En Luxemburg? Ken ik eigenlijk niet als bestemming. Alleen van erdoorheen rijden. Heb je daar tips qua plaatsen van?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-03-2018 16:38
Vogezen/Elzas, via Luxemburg!

Mooi! Kun je ook goed wandelen op de Ballon d'Alsace en overnachten in ferme auberges en gîtes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Buffie schreef:
17-03-2018 17:20
Vogezen is mooi inderdaad. Tien jaar terug eens geweest. Dus goeie optie. En Luxemburg? Ken ik eigenlijk niet als bestemming. Alleen van erdoorheen rijden. Heb je daar tips qua plaatsen van?
Echternach is leuk (Luxemburgse Ardennen). Kun je prima wandelen en er is ook altijd wel een camping.
Nouschi schreef:
17-03-2018 17:24
Mooi! Kun je ook goed wandelen op de Ballon d'Alsace en overnachten in ferme auberges en gîtes.
Jaaaahhhh, en Menschter kaas eten, en zwemmen in het Lac bij Gérardmer :D
De Jura.
_Branwen_ schreef:
17-03-2018 17:37
De Jura.
Ja dat is ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
Jura is ook mooi idd. Goed te combineren met de Vogezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Buffie schreef:
17-03-2018 17:18
Kan dat met hond? (heb nog spookverhalen van 3 maanden quarantaine in mijn geheugen van vroeger)
Engeland lijkt me wel mooi. Heb je dan ook tips qua route en plaatsen?
Voor wat betreft je hond meenemen:
http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... geland.php

3 maanden quarantaine is echt iets van vroeger.
Hoewel het zomaar terug kan komen als ze uit de EU zijn. Het blijven Britten....

In het zuiden van Engeland zijn de Cotswolds erg mooi, zó pittoresk soms dat Walt Disney er jaloers op zou worden, maar dan authentiek, en als je van ruiger landschap houdt kun je doorrijden naar Devon en Cornwall.
Groot Brittannië stikt van de wandelpaden die vaak ook over privégebied gaan. Doorgaans is het landeigenaren verplicht recht van overpad te geven en daarom kun je er wandelen.

Meer naar het noorden zijn het Peak District (oostkant) en het Lake District (westkant) echte aanraders voor pittoreske dorpjes en wandelgebied. Het mooie is dat dit ruim binnen de 1000km van Utrecht ligt.
Voor het Lake District en Peak District is de boot IJmuiden - Newcastle een goede verbinding.
Je slaapt tijdens het reizen en hoeft bij aankomst vroeg in de ochtend niet zo heel ver meer met de auto.

Britten zijn kampeerders en caravanners dus de voorzieningen zijn ruim aanwezig en doorgaans prima.
When in doubt, the auditor is always right!
Moezelgebied in Duitsland is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Auditor schreef:
17-03-2018 17:57
Voor wat betreft je hond meenemen:
http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... geland.php

3 maanden quarantaine is echt iets van vroeger.
Hoewel het zomaar terug kan komen als ze uit de EU zijn. Het blijven Britten....

In het zuiden van Engeland zijn de Cotswolds erg mooi, zó pittoresk soms dat Walt Disney er jaloers op zou worden, maar dan authentiek, en als je van ruiger landschap houdt kun je doorrijden naar Devon en Cornwall.
Groot Brittannië stikt van de wandelpaden die vaak ook over privégebied gaan. Doorgaans is het landeigenaren verplicht recht van overpad te geven en daarom kun je er wandelen.

Meer naar het noorden zijn het Peak District (oostkant) en het Lake District (westkant) echte aanraders voor pittoreske dorpjes en wandelgebied. Het mooie is dat dit ruim binnen de 1000km van Utrecht ligt.
Voor het Lake District en Peak District is de boot IJmuiden - Newcastle een goede verbinding.
Je slaapt tijdens het reizen en hoeft bij aankomst vroeg in de ochtend niet zo heel ver meer met de auto.

Britten zijn kampeerders en caravanners dus de voorzieningen zijn ruim aanwezig en doorgaans prima.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Klinkt goed, dus zeker een optie. Ik schrik alleen wel een beetje van de overtochtkosten omdat je er blijkbaar een hut bij moet nemen. Terwijl als het zou mogen ik ook in mijn caravan zou willen slapen.
Klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven