Wanneer trek jij korte mouwen aan?/wat neem ik mee?

18-03-2018 20:36 33 berichten
Help!

Ik ga over een week of 2 op vakantie naar een oord waar het tussen de 18 en 21 graden is.
Door die verrekte Russische beer kan ik me even niks voorstellen bij die temperatuur en heb dus geen idee of ik wel of geen korte broek mee moet nemen, jurkje etc.
En ik kan niet mijn hele garderobe meeslepen want als echte Nederlander prop ik alles in n klein k*tkoffertje om niet bij te hoeven betalen voor ruimbagage :facepalm:
Jemig, dat ligt toch voor iedereen anders? De een loopt al in korte broek en shirt buiten bij 15 graden en de ander trekt nog een winterjas aan bij 25 graden, dus hoe moeten wij nou bepalen wat jij aan moet trekken?

Desnoods koop je daar wat, als je het echt bloedheet hebt. En dan trek je die bullen op de terugweg onder je winterkleren aan als het niet meer in je kutkoffertje past, of je gooit het op het vliegveld in de vuilnisbak.
En als het dan 15 graden is, loop je vast te vriezen in je jurkje of je korte broek.

Zeker voor 's avonds zou ik toch écht iets met lange mouwen en een lange broek meenemen.
(En voor 2 weken zou ik zelfs gaan voor 2 broeken en 2 truien / vesten.
Kwestie ook van niet op elke foto hetzelfde te dragen :-D.)

Bij 18 graden loop ik zelf nog in lange broek en lange trui.
Bij 21 graden twijfel ik over een t-shirt met vestje.
Waarbij dat vestje dus in de zon uit kan, maar ik het tegelijk wel bij heb.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 20:42
23.76% gewijzigd
Wij waren laatst in zuid Spanje waar het op een minder goede dag 18 graden was en op een goede dag 22 graden. Ik had jurkjes bij me met driekwart mouw. In de zon had ik het warm overdag. Ik had nog dunne panty’s bij me maar die heb ik niet aangehad.
Bij ons koelde het in de avond wel behoorlijk af dus ik had wel een jas mee
Alle reacties Link kopieren
Ik was de laatste 4 dagen in Rome en vrijdag was het daar 19 graden en dat was gewoon lange broek maar jas kon uit ( had een shirt met 3/4 mouwen aan). Waren aan het fietsen en wandelen en ik had het goed warm.
Alle reacties Link kopieren
Toen de zon trouwens aan het zakken was kon de jas meteen weer aan.
Lady*Voldemort schreef:
18-03-2018 20:39
Jemig, dat ligt toch voor iedereen anders? De een loopt al in korte broek en shirt buiten bij 15 graden en de ander trekt nog een winterjas aan bij 25 graden, dus hoe moeten wij nou bepalen wat jij aan moet trekken?

Desnoods koop je daar wat, als je het echt bloedheet hebt. En dan trek je die bullen op de terugweg onder je winterkleren aan als het niet meer in je kutkoffertje past, of je gooit het op het vliegveld in de vuilnisbak.
He! Ho! Wees eens lief!
En natuurlijk kan ik wat kopen ter plaatse, maar liever niet. Maar je hebt een punt over dat de een bij 10 graden in haar bikini ligt en de ander bij 30 graden in een Skipak loopt. Ik ben denk ik vrij doorsnee, hoewel ik nog wel eens ervaar dat ik me te warm of te koud heb gekleed terwijl de rest van Nederland dan wel op de hoogte was van de hittegolf/sneeuwstorm. ;-D
lisbeth schreef:
18-03-2018 20:42
Wij waren laatst in zuid Spanje waar het op een minder goede dag 18 graden was en op een goede dag 22 graden. Ik had jurkjes bij me met driekwart mouw. In de zon had ik het warm overdag. Ik had nog dunne panty’s bij me maar die heb ik niet aangehad.
Bij ons koelde het in de avond wel behoorlijk af dus ik had wel een jas mee
Ah! Ja dat ook ja. In de avond is het dan weer koud. Potverdrie, volgende keer ga ik ergens heen waar het of 3 graden of 28.
Mijn advies zou zijn om laagjes mee te nemen (en voor de reis aan te trekken). Een broek en t-shirt kun je met een vestje dragen als het wat frisser is en tijdens het warmste van de dag wissel je die broek even in voor je short.

Voor een jurkje is 18 graden wat fris (blote benen) en een vestje erover vind ik persoonlijk niet charmant. En reken er maar op dat het ‘s avonds fors afkoelt. Neem een lekkere trui mee of een jasje.

En toch kan dat voorjaarsweer echt lekker zijn, die eerste warme zonnestralen op je wangen :) Fijne vakantie.
konijn82 schreef:
18-03-2018 20:48
Ik ben denk ik vrij doorsnee, hoewel ik nog wel eens ervaar dat ik me te warm of te koud heb gekleed terwijl de rest van Nederland dan wel op de hoogte was van de hittegolf/sneeuwstorm. ;-D
:proud:

Ik zie dat veel meer mensen doen hoor. Vooral in het voor- en najaar. Dan vallen in april de mussen ineens dood van het dak en dan zie je nog volksstammen mensen op straat met sjaals en dikke jassen want vorige week vroor het nog ijspegels.

:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd vanaf 18 graden korte mouwen aan haha
Alle reacties Link kopieren
Ik vanaf 20 graden
Alle reacties Link kopieren
Lange broek + shirt en vest
& jurk met mouwtje + legging mee (dan kan je als het te koud is een legging aantrekken)
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
18-21 graden is korte mouwen en zomerjas. De temperatuur wordt namelijk altijd in de schaduw gemeten dus in de zon is het dan heerlijk warm.
Alle reacties Link kopieren
Je doet moeilijk. Een halflange of korte mouw, lekker vest er overheen (savonds kan het dan toch fris zijn) en ik ben gek op omslagdoeken dus die doe ik daar weer overheen. Zo'n doek staat ook prima bij een jurkje en is lekker om om te slaan als het wat fris is maar je toch niet in een vest wil lopen.
Bij mijn laatste vakantie was het weer overdag tussen de 16-21 graden maar in de ochtend/avond als de zon onder was een graad of 6-7. Ik had bij: 4 lange broeken. 4 shirts korte mouw, 3 shirts lange mouw. 2 dunne truitjes, dun vestje, dikker vest. (exclusief Vlieg outfit). Uit eindelijk bleek het toen ik er was bijna iedere dag tussen de 21-23 graden overdag. De dunne truitjes heb ik niet aangehad maar dat dunne vestje zat standaard in m'n tas overdag voor de zekerheid.

Had dus eigenlijk te weinig shirtjes korte mouw bij maar als ik ging slapen haalde ik m'n shirtje(s) van de dag even door een sopje en dan was het de volgende ochtend vaak weer droog.

Mijn tip is dus: Neem van alles iets mee en zorg dat je met laagjes kan werken. En ik had dus wasblaadjes bij en textiel verfrisser voor de dingen die ik niet wilde wassen.

Oja en ik ben een koukleum dus had geen jurkjes, korte broeken bij. En ik ging qua broeken ook voor donkere kleuren zodat eventuele vlekken niet opvallen.
Waarom op een vakantie die meestal toch honderden euro's kost een paar tientjes besparen op je bagage? Ik snap dat nooit, tenzij je een weekendje weg gaat.

Gewoon lange broeken, T-shirt met vest, trui of jasje erover.
Ikje86 schreef:
18-03-2018 22:22
Waarom op een vakantie die meestal toch honderden euro's kost een paar tientjes besparen op je bagage? Ik snap dat nooit, tenzij je een weekendje weg gaat.

Gewoon lange broeken, T-shirt met vest, trui of jasje erover.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar m’n ticket was maar iets van 15 euro, dus toen vond ik de bagage opeens veeeeeel te duur. Ja. Stom. Misschien ga ik toch wel ff ruimbagage bijkopen.
konijn82 schreef:
18-03-2018 22:39
Ik ben het helemaal met je eens. Maar m’n ticket was maar iets van 15 euro, dus toen vond ik de bagage opeens veeeeeel te duur. Ja. Stom. Misschien ga ik toch wel ff ruimbagage bijkopen.
Hoe lang ga je dan?
konijn82 schreef:
18-03-2018 22:39
Ik ben het helemaal met je eens. Maar m’n ticket was maar iets van 15 euro, dus toen vond ik de bagage opeens veeeeeel te duur. Ja. Stom. Misschien ga ik toch wel ff ruimbagage bijkopen.
Als je met meerdere gaat kan je ook 1 koffer delen.

Stel dat de bagage je dan 50 euro kost en je deelt met 1 of 2 anderen, kost ie nog altijd "maar" 25 euro.

Op een hele reis van 14 dagen is dat hoogstens 3 of 4 cocktails minder drinken.
Of een coca of 10.
Alle reacties Link kopieren
18 graden op een bewolkte dag is maar fris, 20 graden op een zonnige dag is aangenaam. Maar dan loop ik zelf toch nog niet in een top en short. Zou geen jeans meenemen maar luchtige broeken en t-shirt en sweater die je erover kan dragen.
Tornacense schreef:
18-03-2018 22:51
Als je met meerdere gaat kan je ook 1 koffer delen.

Stel dat de bagage je dan 50 euro kost en je deelt met 1 of 2 anderen, kost ie nog altijd "maar" 25 euro.

Op een hele reis van 14 dagen is dat hoogstens 3 of 4 cocktails minder drinken.
Of een coca of 10.
Een halve koffer is net zoveel als handbagage. Dan ben je toch gek als je gaat betalen?
Poker schreef:
18-03-2018 22:52
18 graden op een bewolkte dag is maar fris, 20 graden op een zonnige dag is aangenaam. Maar dan loop ik zelf toch nog niet in een top en short. Zou geen jeans meenemen maar luchtige broeken en t-shirt en sweater die je erover kan dragen.
Dit. Een spijkerbroek en een iets luchtigere broek. Wat shirts met lange en korte mouw en een vest.
Klaar.
Voor blote benen moet het echt wel warmer zijn.
Moiren’ schreef:
18-03-2018 22:53
Een halve koffer is net zoveel als handbagage. Dan ben je toch gek als je gaat betalen?
Je hebt dan wel zowel handbagage als een halve koffer.

Afhankelijk van de locatie en hoe lang ik ga heb ik een halve / hele koffer én een Eastpak- of Kipling-rugzak.
Koffer wordt ingecheckt, rugzak gaat als handbagage.

(Voor 14 dagen zou ik zelf overigens gewoon 1 koffer per persoon inchecken.
En daarnaast een rugzak op mijn rug hangen voor boeken, tijdschriften, reisgidsen, schoenen, ... en om ter plekke ten minste iets te kunnen meenemen op dagtrips.
Maar als je toch wil besparen en een trolley meeneemt als handbagage ... kan je die koffer ook gewoon delen.)

Vergeet geen zwemgerief als je hotel een binnen-zwembad heeft.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 23:01
16.52% gewijzigd
Voor een week heb je ruim genoeg aan een handbagagetrolley.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven