Amsterdam met pubers

30-03-2018 13:43 164 berichten
Binnenkort reis ik met een kleine groep binnen- en buitenlandse pubers naar Amsterdam. Leuke kinderen, dus ik maak me geen zorgen. Maar ik zou ze zo graag iets echt leuks of bijzonders laten zien. Ik ken Amsterdam een beetje, maar niet goed genoeg. Natuurlijk gaan we naar het Rijks (want zij zijn allemaal gratis), maar welke andere dingen zijn echt een must met kinderen van een jaar of 15?

En ze krijgen heus tijd voor shoppen en Burger King. Ik ben geen onmens.
Alle reacties Link kopieren
De oude industriële gebieden die inmiddels totaal verhipt zijn. Prachtig!

De jezuïeten-kerk (aan een gracht vlakbij Spui, geloof ik), de (semi-)schuilkerken.

Dam en omgeving bij mooi weer.

De Wallen, als ze dat aankunnen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wat mag het kosten?
Rondvaart, ripleys believe it or not, gewoon een wandeling door de jordaan. pondje van centraal naar noord, amsterdam gebuw (schommel)
Alle reacties Link kopieren
De negen straatjes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedankt voor jullie tips!
Ik zoek ook niet per se spanning, maar gewoon mooie straatjes, een beetje dat "Alles is Liefde"-kitscherige Amsterdamgevoel. Dat zullen de Negen Straatjes wel hebben, denk ik?
En een pontje klinkt sowieso leuk! De kerk ga ik naar kijken, de Wallen kunnen de kinderen vast aan, maar ik niet :$

Ik hou de kosten liever zo beperkt mogelijk. Op zich is er wel budget, maar ik wil minder kapitaalkrachtige ouders niet onnodig op kosten jagen.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 13:55
52.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De escaperoom is helemaal de trend op het moment. Ze zijn soms wel prijzig en de binnenkant van zo'n kamer heeft meestal niks met 'Amsterdam' als zodanig te maken, maar het is wel een leuke manier om sfeer en een gevoel van avontuur in de groep te krijgen.
Het Anne Frank huis.
Wel even reserveren van te voren.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 13:53
Ik hou de kosten liever zo beperkt mogelijk. Op zich is er wel budget, maar ik wil minder kapitaalkrachtige ouders niet onnodig op kosten jagen.

In dat geval is mijn bovenstaande suggestie niet de beste.

De schuilkerk in de Kalverstraat (de papegaai, geloof ik) is inderdaad leuk om te laten zien, kun je mooi als intermezzo tijdens het shoppen doen :-)
watdachtjehiervan schreef:
30-03-2018 13:54
Het Anne Frank huis.
Wel even reserveren van te voren.
Is al vol. Kon ik 4 maanden van te voren al niet meer reserveren. Ik kan er natuurlijk wel gewoon even langswandelen met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 13:53
maar gewoon mooie straatjes, een beetje dat "Alles is Liefde"-kitscherige Amsterdamgevoel. Dat zullen de Negen Straatjes wel hebben, denk ik?
Yup
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kerken en musea lijken mij niets voor 15 jarigen....tenzij je ze wilt vervelen of vermoeien

Zorg gewoon dat ze een leuke tijd hebben door naar dingen te gaan die voor die leeftijds categorie interessant zijn!
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 13:53
Bedankt voor jullie tips!
Ik zoek ook niet per se spanning, maar gewoon mooie straatjes, een beetje dat "Alles is Liefde"-kitscherige Amsterdamgevoel. Dat zullen de Negen Straatjes wel hebben, denk ik?
En een pontje klinkt sowieso leuk! De kerk ga ik naar kijken, de Wallen kunnen de kinderen vast aan, maar ik niet :$

Ik hou de kosten liever zo beperkt mogelijk. Op zich is er wel budget, maar ik wil minder kapitaalkrachtige ouders niet onnodig op kosten jagen.
Kijk echt ook naar de oude havens/dokken/fabrieken waar nu de veganistische hipster-kunstenaars heerschen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
https://www.amsterdam.nl/toerisme-vrije ... erdam-mee/

Zijn mensen die Amsterdam echt goed kennen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en vergeet CS niet.

Voor de trein naar Rotterdam :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Amsterdam Tower en dan schommelen. Met het pontje naar de overkant, ook altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.momondo.nl/inspiratie/verke ... en-wijken/

Leuke site. Kun je ook doorklikken naar gratis doen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
JollyRider schreef:
30-03-2018 14:00
Kijk echt ook naar de oude havens/dokken/fabrieken waar nu de veganistische hipster-kunstenaars heerschen!
Oké, ik ben echt een Noorderling, dus ik heb iets meer aanwijzing nodig dan dit :proud:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
30-03-2018 14:05
Amsterdam Tower en dan schommelen. Met het pontje naar de overkant, ook altijd leuk.
Ohja! Dat is ook een leuke!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
30-03-2018 14:01
Oh, en vergeet CS niet.

Voor de trein naar Rotterdam :)
:cheers:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
9 Straatjes heeft de sfeer wel, maar ook heel veel mensen. Je kunt ook online gratis wandelingen door de Jordaan vinden met leuke feitjes en zo.

De pont naar Noord is gratis en Adam toren op kost iets van 12,50, het schommelen zelf vond ik best meevallen voor 5. Of neem de pont naar het NDSM terrein en bekijk daar de transformatie van een industrieel gebied naar wonen / werken / recreëren.

De oostelijke eilanden zijn ook architectonisch interessant (niet IJburg, maar gewoon bij Pakhuis de Zwijger doorsteken en dan via Java / Sumatrakade en bij de KNSM-laan weer oversteken en terug met de tram richting CS.

Evt OBA voor het terras en uitzicht.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:08
1.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 14:05
Oké, ik ben echt een Noorderling, dus ik heb iets meer aanwijzing nodig dan dit :proud:
Ja, eh, bij de molen bij de Tsaar Peterstraat in de buurt bijvoorbeeld :)

Ik kom daar ook alleen onder begeleiding! Maar de vvv snapt je wel als je het daar vraagt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
blijfgewoonbianca schreef:
30-03-2018 14:05
https://www.momondo.nl/inspiratie/verke ... en-wijken/

Leuke site. Kun je ook doorklikken naar gratis doen .
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
30-03-2018 14:01
Oh, en vergeet CS niet.

Voor de trein naar Rotterdam :)
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
De vlooienmarkt en bij mooi weer het Vondelpark.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quattro35 schreef:
30-03-2018 13:57
Kerken en musea lijken mij niets voor 15 jarigen....tenzij je ze wilt vervelen of vermoeien

Zorg gewoon dat ze een leuke tijd hebben door naar dingen te gaan die voor die leeftijds categorie interessant zijn!
Heb jij tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven