Tips Fuertuventura

15-04-2018 19:38 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij een weekje naar Fuertuventura. Nog nooit op de Canarische Eilanden geweest, dus ben erg benieuwd! Heel veel zin in, de weersvoorspellingen zijn aardig goed volgens mij.

Iemand tips wat leuk is om te gaan bekijken, ondernemen?
We hebben transfer inbegrepen maar zullen wel voor 2-3 dagen daar ter plaatse een auto gaan huren. Ik hoop dat dit via het vakantiepark kan, maar dat zien we anders daar wel.

Oja, ik weet dat er een mooie dierentuin (Oasis) schijnt te zijn, maar daar zullen we niet naar toe gaan. Zijn pas hier al naar een dierentuin geweest dus dat vind ik nu zonde van het geld (want die entree is ook nog erg duur zag ik).

Dus: wat raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn wij? Alleen volwassenen of ook kinderen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oja sorry, 2 volwassenen en 2 tieners!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zelf niet geweest maar heb ooit deze site opgeslagen voor tips.
https://www.top10bezienswaardigheden.nl ... entura.htm
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er pas geweest, maar dat was een luie zon-zee-strand vakantie in een luxe resort, dus daar heb je niet zo veel aan denk ik. :P

Wel met een catamaran een dagje naar isla de lobos geweest, onbewoond stukje eiland.
Dat was wel heel mooi. Zag je onderweg ook vulkanen. En bij het eiland heel fijn gesnorkeld.

Veel plezier!

Oh en ze rijden daar heel veel op van die gekke scooter/step achtige dingen langs de boulevard etc. Ook gezinnen met kinderen. Misschien wel leuk om een paar uurtjes van die dingen te huren!
Alle reacties Link kopieren
De manier om de natuur te leren kennen is wandelen. Ik zou 2-3 wandelingen doen. Op Lobos kun je prachtig wandelen en er zijn nog meer mooie wandelingen. Meestal weet de gids ook wel iets over de planten en bloemen die groeien en wat je kunt eten uit de natuur. Je picknickt op de mooiste plekjes.

Het is verder niet een heel boeiend eiland behalve het strand en de aardige bevolking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kite lessen of surflessen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er geweest. Wij zijn met een scooter het eiland rondgeweest. Heel eerlijk vond ik het eiland niet zo leuk,maar daar heb je nu niets meer aan. Misschien lag het aan mij :-? . Fijne vakantie!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het een relatief saai eiland is met weinig spectaculaire bezienswaardighden. We gaan ook voor een weekje mooi weer en relaxen, veel aan het zwembad liggen (hoop ik) en er een paar keer op uit trekken.
Surf cursus voor de tieners.
Het is een prima eiland voor een relaxte zon en zee vakantie, maar er is weinig spectaculairs te zien en te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, surfen kun je hier zeker want wat een wind hier zeg! Had het vantevoren natuurlijk ook gelezen maar zelf ervaren is toch anders.
Morgen gaan we es een rondje over het eiland maken.
Alle reacties Link kopieren
Fuerteventura vind ik inderdaad het ‘saaiste’ eiland van de Canarische eilanden maar om te relaxen op het strand is het natuurlijk perfect! Voor veel bezienswaardigheden kun je beter naar Tenerife, Lanzarote of Gran Canaria gaan. Maar misschien kun je een dagje met de boot naar 1 van die eilanden?

Wij zijn toen een dagje naar Lanzarote geweest met een excursie. Vonden wij erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Naar Fuerte ga je voor zon, zee, strand, zwembad en eten. Of je moet van surfen, kiten en snorkelen houden. Het eiland op zich is een hoop zand met rotsen en geiten. Verder is het dus een kaal en vulkanisch landschap en niet echt uitdagend. Maar heb er een heerlijke vakantie gehad toen ik echt alleen voor de rust op vakantie ging.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Lanzarote heeft idd veel meer om te bekijken. Vanuit corralejo kun je per veerboot met de auto over naar Lanzarote.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-04-2018 23:29
Naar Fuerte ga je voor zon, zee, strand, zwembad.
Dat was de bedoeling ja. Weekje strak aan het zwembad liggen. En een keer erop uit. Nou mooi niet. Geen zon te bekennen :@ :@
Gisteren aardige dag gehad maar waren we de hele dag op pad. En vandaag (en morgen ook) gewoon weer geheel bewolkt, harde wind en geen straaltje zon te bekennen. Godsamme.
Echt, waar ik ook heen ga: áltijd pech. Je hoort de bewoners zeggen “het is normaal áltijd mooi weer hier, met kerst zelfs 25 graden maar nu...? Zijn we niet gewend hier”.
Ja hoor, en wéér hebben wij dat. Wij roepen slecht weer op ons af lijkt het wel.
Zo balen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen maar dat kan gebeuren. Het is een eiland het kan ook zo weer mooi weer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aww balen zeg! Deze tijd van het jaar heb je inderdaad nog geen garantie voor warm weer :( Ik heb begin mei ook wel eens regen gehad in Gran Canaria. Maar hopelijk hebben jullie toch nog een paar mooie dagen!
Wat jammer mamaonbekend. Het weer is inderdaad niet gewoon voor de tijd van het jaar, al is het voorjaar altijd wat wisselvallig.
Het nadeel van Fuerteventura is dan ook nog eens dat het hard waait. Daarom wordt er ook zoveel gesurft.
Hopelijk hebben jullie evengoed een leuke vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het waait enorm hier, maar dat wisten we. Maar de wind valt toch tegen.

Als ik vergelijk op Weeronline met Tenerife/Lanzarote is het weer daar volgens mij wel aardig gelijk t.o.v. hier. Maar óók daar is het continue windkracht 5. En dat verbaasde me eigenlijk; ik hoor eigenlijk nooit mensen over de harde wind op die eilanden. Jullie ervaring?
Want dan zou ik (in de meivakantie) misschien toch minder snel nog eens voor zo’n eiland kiezen. Op de Griekse eilanden is het nu een stuk beter weer, veel zon en windkracht maar 2-3. Beterrrrr (jaloers)
Alle reacties Link kopieren
Ja het waait op de eilanden, was toen wij afgelopen januari op Lanzarote waren ook. En de keer ervoor een paar jaar geleden in maart ook.
En op Tenerife in oktober ook maar toen was het dik 30 graden dus was wind wel fijn.
Als je zekerheid van warm weer had willen hebben moet je verder vliegen.
Tja, en dan van je volgend jaar naar Kos en dan regen je weg terwijl de buurman prachtig weer op Lanzarote heeft.
Je weet het in deze tijd van het jaar gewoon niet.

Volgende keer of verder gaan of een plek kiezen waar meer te doen is, zou het weer net wat tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaan we weer op pad, dus dat scheelt ook. De kinderen voetballen nu de hele dag en hebben Nederlandse vriendjes, dus we vermaken ons wel. Al is het niet helemaal wat we ervan gehoopt hadden. Maar het schijnt na morgen weer iets beter te worden, dus laten we het hopen!
Als de kinderen zich vermaken is het al snel goed toch? Ik zou het wel weten: lekker met een boek in een rustig hoekje :)
Alle reacties Link kopieren
ik kom al 3 jaar in corralejo (fuerteventura) en wij (mijn man en ik) zijn echt helemaal verliefd! Wij hebben ook een catamaran tour gedaan naar los lobos, heerlijk! vooral het snorkelen, super helder water, aan boord een lunch. We hebben een trip gedaan door de bergen, kwam je allemaal kleine eekhoorntjes tegen die eten uit je hand pakte. Verder ook een trip gedaan naar de oostkant van fuerte, naar een vuurtoren daar erg leuk om te zien vooral de stenen waar het op gebouwd is. dagje overvaren naar lanzarote, tripje van 30 min met de ferry ook erg leuk! Laat je lekker verrassen,, het is zo'n leuk eiland! Heerlijk relaxt en nog geen massa toerisme :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ook in Corralejo geweest! Leuke plek. Wel toeristisch inderdaad, maar ik vind dat wel gezellig.

Weer dagje rondgereden met de huurauto. Was weer zwaar/geheel bewolkt toen we vertrokken en echt fris, maar verder naar het zuiden werd het mooi.
In Corralejo prachtig weer gehad, waaide wel hard (goed voor de kitesurfers) maar wel heerlijk zo. Op een bankje in de zon, aan zee....genieten. Echter, terug naar ons vakantiepark is het weeer geen zon en helemaal dichtbevolkt....Wij zitten qua locatie gewoon helemaal verkeerd, lijkt het wel. Hier is het de hele dag bewolkt geweest (hoorden we) terwijl wij slechts 20 km verderop in Correlejo heerlijk weer hadden. Onvoorstelbaar. Mensen uit het hotel waren naar het zuiden geweest en ook daar gewoon 5-6 graden warmer dan hier en zon.
De weergoden voorspellen morgen en zaterdag nog mooi weer, dus mèn.....laten we het hopen. Viva-dames, duimen jullie voor een lekker zonnetje nog de komende dagen please??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven