Vakantie met de auto - elkaar volgen op de weg

16-04-2018 15:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Wij gaan dit jaar met 2 gezinnen voor het eerst op vakantie met de auto naar Kroatië... we willen niet de hele tijd achter elkaar aanrijden, maar wel elkaar volgen waar we zijn.
Heeft iemand een tip elkaar te volgen. Ik weet dat er gps trackers zijn... maar zijn er ook die offline werken? Ik ben benieuwd naar jullie reacties...
Groetjes
Anne
Alle reacties Link kopieren
Gewoon appen of bellen?
Waarom wil je elkaar volgen? Een simpel telefoontje, sms'je of (toch online) een appje is toch voldoende?
Alle reacties Link kopieren
gewoon afspreken waar je elkaar treft?

We lunchen om ongeveer 13.00 uur bij stad X
of
We zien elkaar op camping ABC
Alle reacties Link kopieren
Via de IPhone heb je een (standaard) app: zoek vrienden. Dat zou denk ik wel werken? En kosten dataverkeer in heel de eu is nu toch hetzelfde als in NL?
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, waarom? Het lijkt met zo a relaxed. De ene heeft misschien net een slapend kind in de auto en wil kilometers maken en de ander voelt net een enorme vermoeidheid opkomen en wil liever stoppen. Ik zou gewoon iedereen op eigen tempo laten rijden en dan zie je elkaar wel op de eindbestemming.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
16-04-2018 16:02
Inderdaad, waarom? Het lijkt met zo a relaxed. De ene heeft misschien net een slapend kind in de auto en wil kilometers maken en de ander voelt net een enorme vermoeidheid opkomen en wil liever stoppen. Ik zou gewoon iedereen op eigen tempo laten rijden en dan zie je elkaar wel op de eindbestemming.
Dit. Het lijkt me eerder gevaarlijk dan bevorderlijk om zo met de andere reizigers bezig te zijn.
Via Whatsapp kun je elkaar volgen, maar dat moet je wel steeds aan zetten. En via Waze (navigatie-app) kun je elkaar volgen. Waze kun je offline gebruiken, maar ik weet niet zeker of je elkaar dan nog kan volgen.
Alle reacties Link kopieren
Wij appen/smsen met elkaar. We zijn nu bij km paal 100, en jullie? Over een uurtje stoppen, we geven wel door welke afslag.
En meer van dat soort berichten. Ieder lekker op zn eigen tempo en toch samen pauze.
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
16-04-2018 16:07
Wij appen/smsen met elkaar. We zijn nu bij km paal 100, en jullie? Over een uurtje stoppen, we geven wel door welke afslag.
En meer van dat soort berichten. Ieder lekker op zn eigen tempo en toch samen pauze.
dit
Alle reacties Link kopieren
Niet aan beginnen. Gewoon tussenstop inplannen en elkaar daar weer tegenkomen.
Wat schiet je ermee op om elkaar precies te volgen? Leverd alleen maar irritatie op.
Geheim van een goede gezamenlijke vakantie is elkaar vrij laten en geen verwachtingen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de glympse app downloaden en elkaar een glympse sturen dan kun je elkaar precies volgen
I always tell the truth, even when I lie
Alle reacties Link kopieren
Wij reden zelfs wel eens met vier auto's achter elkaar aan, wel op wintersport naar Oostenrijk dus dat zijn redelijk wat minder kilometers. We waren elkaar regelmatig kwijt maar deden dan even een belletje of appje en dan kwamen we elkaar altijd weer tegen.
Stops deden we altijd gezamenlijk. Als iemand moe was of écht even wilde stoppen, gingen we ook gewoon met z'n allen de weg af, nooit een probleem geweest! :)
Belle73 schreef:
16-04-2018 16:02
Inderdaad, waarom? Het lijkt met zo a relaxed. De ene heeft misschien net een slapend kind in de auto en wil kilometers maken en de ander voelt net een enorme vermoeidheid opkomen en wil liever stoppen. Ik zou gewoon iedereen op eigen tempo laten rijden en dan zie je elkaar wel op de eindbestemming.
Hier zou ik ook voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Rijden met Waze aan als navigatie, zie je precies waar de andere persoon is.
Alle reacties Link kopieren
Wij rijden ook meestal met 2 gezinnen naar Kroatie, maar we bellen gewoon onderweg.
Don't cry, buy a bag and move on.
Bel elkaar af en toe, dan weet je genoeg.
En voorderest zou ik mij maar gewoon op je eigen reis richten, want jullie zien elkaar bij het einddoel. Waarom moet je ook nog samen reizen?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit met twee gezinnen naar Italië gereden.
We hebben afgesproken alleen te zien op de overnachting en eindbestemming.
In de praktijk zijn we elkaar op diverse parkeerplaatsen tegen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn ook wel met 2 gezinnen gaan rijden, en in de praktijk zie je elkaar vrijwel de hele tijd.
Hielden ook wel rekening met elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven