's nachts vliegen met kleine kinderen

16-04-2018 16:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

ik zou graag wat tips/advies willen. Een heerlijke vakantie in het vooruitzicht, maar stiekem vind ik het vliegen (3.45 uur) spannend. 2 kinderen, van 5 en bijna 1,5. Oudste heeft al gevlogen dus dat geloof ik wel, maar jongste gaat voor het eerst en moet op schoot. Beide kinderen zijn geen kinderen die op schoot/auto/buggy slapen, dus tja...ik ben dus erg bang dat ze in het vliegtuig niet slapen en vooral de jongste gaat schreeuwen. En dan hebben we een zeer vervelende vliegtijd, 23.00 uur. Omboeken kan niet meer. Het is zoals het is, maar hoe maak ik dit zo aangenaam mogelijk? Mijn kinderen zijn erg gebaat bij veel ritme, ze slapen elke avond uiterlijk 19.30 uur, maar nu zijn we dus de hele avond + nacht aan het reizen. We gaan met meer mensen, waaronder ook kinderen dus er is wel vermaak maar deze tijden zij zo rot dat het me nu wel stress oplevert. Daar heeft niemand wat aan, dus zijn er tips om dit zo makkelijk mogelijk te maken?
Tablets mee met al gedownload film/series erop. Je kan bij netflix ook al afleveringen downloaden en offline kijken. Koptelefoons mee.
Alle reacties Link kopieren
Kleinste gewoon naar bed doen lijkt me en slapend in de auto overleggen. Heb je wel een comfortabele kinderwagen? Want ik kan me goed voorstellen dat je in een buggy niet lekker ligt. Ik had trouwens gewoon een stoel bijgeboekt zodat hump gewoon in een autostoeltje naast me kon. 4 uur op schoot is me nogal een ruk.
Het is nog geen vier uur vliegen. Ik denk niet dat veel mensen een volledige nachtrust verwachten. iPad mee idd en er het beste van hopen. En anders tja. Het blijven kinderen.
Alle reacties Link kopieren
heen vliegen we 7.30 uur, dus dan zet ik ze 's nachts vanuit bed in de auto en hopelijk slapen ze dan nog even door. Ze gaan er die avond ervoor gewoon vroeg in dus een redelijke nacht maken ze dan wel.
maar terug, 23.00 vliegen dan wordt je vroeg in de avond opgehaald. Ze zijn dus de hele avond in de weer. De kinderwagen bestaat uit 2 delen die vrij groot zijn dus die kan niet mee. Ik heb een inklapbare buggy die in ligstand kan, of het erg comfortabel is weet ik niet, maar goed hij kan liggen.

Autostoel mee in het vliegtuig? Dat ding is loodzwaar, naast je koffers en kinderen kun je toch niet met een autostoel op het vliegveld sjouwen?
Alle reacties Link kopieren
Tablet mee en aangezien het midden in de nacht is voor hen en vliegen nogal saai is denk ik dat je kinderen toch in slaap vallen. Tenminste als je jezelf een beetje relaxed blijft gedragen.

Als jij in de stress schiet doen zij dat ook.
Als je zelf zo nerveus en gespannen blijft ga je inderdaad een zware vlucht tegemoet. Neem wat vermaak mee, wat te snacken en je vakantie kan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, vliegen met kleine kinderen is gedoe, sowieso. Het wachten, het gesjouw, de eventuele vertraging. Vooral de nachtelijke uren. Kleine kinderen uit hun ritme halen is nooit een goed idee. Het kan top gaan maar het kan ook vreselijk zijn.
De enige tip; je er aan over geven dat het nu eenmaal zo is en je even niets aantrekken van de rest van de mensheid.
Ik zou me vooral niet te druk maken. Hoe relaxter jij ermee omgaat, hoe relaxter de kinderen zijn waarschijnlijk. En hier sliep dochter ook nooit op schoot of op een stoel ofzo. Maar tijdens de transfer naar het hotel lag ze in de bus op mijn schoot heerlijk te slapen :) beetje in haar nek kriebelen, knuffelbeer erbij en ze was weg. Je hebt best kans dat ze dus wel een tukkie doen, zeker gezien het tijdstip. En verder, go with the flow. Meer kan je toch niet doen.
Ze vooral niet dwingen om te slapen. Ze zijn waarschijnlijk te opgewonden van alles om te slapen. Genoeg vermaak mee en iets te snacken. Eventueel een hydrofiel mee voor over de ogen te leggen zouden ze toch in slaap vallen. En de favo knuffel.
Hoe drukker jij je maakt en vindt dat ze persé vantevoren/tijdens transfer/op vliegveld in buggy/in het vliegtuig moeten slapen, hoe minder ze slapen waarschijnlijk.
Het is maar 4 uur vliegen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Uiteindelijk kan ik er niets aan veranderen en moeten we het ermee doen, zal vast loslopen.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
17-04-2018 10:43
Ze vooral niet dwingen om te slapen. Ze zijn waarschijnlijk te opgewonden van alles om te slapen. Genoeg vermaak mee en iets te snacken. Eventueel een hydrofiel mee voor over de ogen te leggen zouden ze toch in slaap vallen. En de favo knuffel.
Hoe drukker jij je maakt en vindt dat ze persé vantevoren/tijdens transfer/op vliegveld in buggy/in het vliegtuig moeten slapen, hoe minder ze slapen waarschijnlijk.
Het is maar 4 uur vliegen!
Maar 4 uur vliegen klopt, maar met al het wachten, het eerder aanwezig zijn op luchthaven, inchecken etc ben je natuurlijk veel langer onderweg. Ik ben het met je eens dat ik ze nergens toe kan dwingen en ze uiteindelijk zelf hun ritme wel bepalen.
newspaper schreef:
17-04-2018 14:05
Maar 4 uur vliegen klopt, maar met al het wachten, het eerder aanwezig zijn op luchthaven, inchecken etc ben je natuurlijk veel langer onderweg. Ik ben het met je eens dat ik ze nergens toe kan dwingen en ze uiteindelijk zelf hun ritme wel bepalen.
Ja dat snap ik. Maar ik zei het omdat jij zegt "ik ben bang dat ze in het vliegtuig niet slapen". Nee die kans zit erin inderdaad. Maar het is geen hele nacht.
Ik zou proberen de jongste nog een dutje te laten doen voor je naar het vliegveld vertrekt. Lukt dat niet, dan is het echt een kwestie van uitzitten. Heb je een draagzak?
newspaper schreef:
16-04-2018 16:18
heen vliegen we 7.30 uur, dus dan zet ik ze 's nachts vanuit bed in de auto en hopelijk slapen ze dan nog even door. Ze gaan er die avond ervoor gewoon vroeg in dus een redelijke nacht maken ze dan wel.
Dat is maar de vraag. Misschien blijven ze wakker omdat het zo spannend is, en zijn ze dan juist zo moe dat ze even in het vliegtuig dutten?
Ik zou dus proberen niet teveel te bedenken hoe het zou moeten. Onderga het gewoon en het komt vast goed.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2018 15:40
Reden: Medisch advies geven
97.06% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven