Help! Rondreis westkust Amerika met kleintje (1 jaar)

16-04-2018 16:36 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Mijn vriend en ik hebbeneen 3 weekse rondreis geboekt door Amerika met auto en hotels. Samen met onze dochter die dan net 1 is geworden.
Lekker naïef en impulsief zonder ook maar iets voor te bereiden heb ik een reisbureau ingeschakeld: Wij willen graag naar Amerika, graag met een auto en hotels rondreizen.
Rekening houdend met ons kleintje, dus overal wat langer blijven en wat faciliteiten voor haar.
Zo gezegd, zo gedaan.
Onze reis ziet er als volgt uit; San Fransisco, Yosemite, Ridgecrest, Las Vegas, Williams (?), Grand Canyon, Lake Havasu, Anaheim, San Diego, Santa Monica.

Alleen ik heb zelf dus echt NIKS uitgezocht en wil me dus graag gaan voorbereiden. Alleen hoe? Heeft iemand tips?
Waar moet ik heen? Zijn er goede boeken voor deze reis? Hoe kom ik aan informatie?
Heeft iemand tips hoe dit überhaupt te doen met een lief klein maar vooral heel druk meisje/
Wat ben ik eigenlijk daar nog kwijt?
Hoe vermaak ik dat kleintje in het vliegtuig, past zij nog in dat wiegje (KLM)?

Hopelijk zijn er hier meer ervaren reizigers die mij kunnen helpen.
Ik ben namelijk dat ik daar dan sta met mn gezinnetje, en nu?
Het is onze eerste grote reis dus wil ook geen belangrijke dingen missen of domme dingen vergeten.

Sorry als het licht paniekerig overkomt....

WIe kan mij/ons helpen?
Het is niet het antwoord op je vraag hoor, maar waarom maak je zo'n reis met een handenbindertje van 1 die er zelf niets van mee krijgt? Waarom niet tien jaar wachten, zodat ze er zelf ook van kan genieten?
Alle reacties Link kopieren
Goeie voorbereiding TO :roll:
Help!?
Alle reacties Link kopieren
ga naar forum allesamerika daar zit heel veel kennis en kan je heel veel informatie vinden over je route en de bezienswaardigheden die je tegenkomt.. Voor info over reizen met je kleintje kan ik forum van verrereizenmetkinderen aanbevelen..

Lezen maar..en sterkte met je 1 jarige ;-)
Alle reacties Link kopieren
Koop zo'n rugzak waar ze in kan zodat je nog stukjes kan gaan wandelen. Zo zonde om dat te missen.

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 16-04-2018 16:55
33.56% gewijzigd
Lijkt me wel druk voor zo'n kleintje en ben je dan niet erg beperkt in je doen en laten ter plaatse? Neem aan dat kind nog niet hele stukken kan lopen en is alles wel makkelijk toegankelijk met een buggy of ben je van plan haar te dragen?
Alle reacties Link kopieren
eh google?

check ff of er wel een kinderzitje geboekt is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net ook een rondreis gemaakt langs de westkust maar dan met dochter van 2. Wij hebben heel veel dezelfde dingen gedaan als mensen die de reis zonder kinderen maken. Maar zonder draagzak hadden wij het niet gered. Dus dat is echt mijn tip zorg voor een goede draagzak. In het vliegtuig voel ze lekker in slaap in de draagzak en wij hebben ook mooie hikes gemaakt in bv Yosemite! En inderdaad even lekker kijken op allesamerika forum.
Alle reacties Link kopieren
kijk eens naar de afstanden die je overdag moet rijden> en kijk dan of dat te doen is of dat je ergens een tussenstop moet maken > welke plaats ongeveer, daarna googlen op bijv. parken, zwemwater aldaar etc etc.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
16-04-2018 16:38
Het is niet het antwoord op je vraag hoor, maar waarom maak je zo'n reis met een handenbindertje van 1 die er zelf niets van mee krijgt? Waarom niet tien jaar wachten, zodat ze er zelf ook van kan genieten?

Ik vraag me altijd af waarom een kind overal vanalles van mee moet krijgen ? Dat krijgt ze op die leeftijd toch ook niet van de speeltuin/Texel/whatever?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel apart dat je vanalles boekt voordat je dingen hebt uitgezocht, to. Maar goed, Amerika is heel easy dus geen zorgen. Goeie tips zijn al gegeven , oa die van de draagzak. Verder zou ik naar het aantal kms kijken wat je per dag rijdt. Proberen dat aan te passen aan haar slaapjes overdag. Te lang in de auto zou ik vermijsen. Welke periode ga je ? Las Vegas is in de zomer bloedverziekend heet . En sowieso heel druk. Verder kan er niet zo veel mis gaan. Toffe trip , geniet ervan ! Wij nemen ons kind ook al mee de wereld over sinds dat ie 6 mnd is. Nu 6 en gaat nog steeds heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan kind bij grootouders logeren?


Zelf heb ik weleens zo'n reis gedaan met kind van 9 maanden maar van te voren afstanden bekeken en voor een camper gekozen want meest praktisch (vaste slaapplek, keuken bij de hand)
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
16-04-2018 17:02
Misschien kan kind bij grootouders logeren?


Zelf heb ik weleens zo'n reis gedaan met kind van 9 maanden maar van te voren afstanden bekeken en voor een camper gekozen want meest praktisch (vaste slaapplek, keuken bij de hand)

Waarom in hemelsnaam je kind van een jaar 3 weken bij opa en oma achterlaten ?!

Camper idd ook goeie tip.
Alle reacties Link kopieren
Niet in paniek raken TO, nergens voor nodig.

1) Pak de reispapieren erbij en controleer of er een autostoel bijgeboekt is. Waar vlieg je op, wanneer auto ophalen, welk hotel overnacht je als eerste.
2) Bezoek het alles amerika forum voor handig tips
3) Koop in de supermarkt daar een koeltas met koelelementen. Deze leg je in het hotel in de vriezer. Overdag heb je dan gekoeld drinken.
4) Regel de Esta op tijd.
5) Koop eerdergenoemde draagtas
6) adem in en uit
Oh en je krijgt de hele route uitgestippeld via het reisbureau. Daar staat alles in.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 16-04-2018 17:19
0.09% gewijzigd
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze een eigen stoel in het vliegtuig? Moet bekennen dat ik 4 uur kind van 8 maanden op schoot redelijk dramatisch vond. Ik betwijfel of ze nog in een wiegje mag. Hier meer:
https://www.gezinopreis.nl/klm-met-baby/

Verder: zorg voor wat snacks voor kind voor onderweg, laat haar tijdens het opstijgen drinken (druk van oren halen) en neem wat nieuwe speeltjes mee.
Alle reacties Link kopieren
Geen paniek, ze hebben daar ook baby's. Ik vind het eigenlijk wel een goed plan om nu zo'n reis te boeken. Weliswaar krijgt de kleine er niet veel van mee, maar je maakt ook niet echt extra kosten voor haar, dus dat scheelt weer.
Ten eerste, koop inderdaad zo'n rugdrager met zonneklep. Als jullie in de zomer gaan is het bloedverziekend heet, houdt daar rekening mee. Maar bijvoorbeeld in San Francisco is het meestal heel koud, houd daar ook rekening mee, evenals Bryce Canyon, maar dat zie ik niet staan. Las Vegas is inderdaad heel heet, maar je bent daar toch meestal binnen. Houdt altijd een vestje bij de hand, want vaak staat de airco te koud.
Ik hoop dat je wel ervaring hebt met lange auto-ritten? Onze kinderen sliepen altijd in de auto, dus bij ons was het nooit een probleem (nog steeds trouwens nu ze volwassen zijn, tenzij ze zelf moeten rijden). Zo te zien moeten jullie flinke afstanden afleggen.
Over vliegen kan ik niks zeggen, maar daar is heel veel over te vinden. Ik zou hiervoor echt even terug gaan naar het reisbureau, misschien kun je stoelen aan het begin van een rij krijgen, dan heb je meer beenruimte en daar kan die basket bevestigd worden. Maar tot welke leeftijd dat kan is volgens mij per maatschappij (en per kind) verschillend.
En ga vanaf nu meelezen met het Alles Amerika forum. Daar heb je zo ontzettend veel aan,
Alle reacties Link kopieren
Hou rekening met slaapjes.... een kind van 1 kan soms nog 2x per dag slapen.
Die van ons deden dat alleen in een bed, en niet in een buggy oid.
Boek in het vliegtuig gewoon een stoel voor je baby.
Of beter nog, haal opa en oma over om haar te logeren te nemen terwijl jullie weg zijn.
Heb je al wel 'n huurauto geregeld? En reis je buiten het hoogseizoen? In de natuurparken zullen de hotels al wel volgeboekt zijn, maar er buiten kun je gewoon spontaan 'n motel binnen lopen. Overigens is het vaak goedkoper om via booking.com te reserveren dan bij de balie.
rascalles schreef:
16-04-2018 17:04
Waarom in hemelsnaam je kind van een jaar 3 weken bij opa en oma achterlaten ?!
Omdat ze dan zelf meer van de reis kunnen genieten zonder handenbindertje.
Wat leuk dat je naar Amerika gaat! Ik kom zelf oorspronkelijk uit Amerika (uit Seattle, ik zie dat het niet op jullie planning staat, haha) dus ik kan je een aantal tips geven! Ik ben zelf afgelopen januari in Vegas geweest. Stuur mij een PB als je meer wilt weten! :-D
Ik zou in plaats van zon rugzak drager een ergonomische draagzak aanschaffen. Even langs een draagconsulent of winkel waar ze die verkopen. Zit een stuk beter voor je kind en voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Vegas zou ik met een 1 jarige echt skippen... Hoe lang blijven jullie daar en wanneer gaan jullie? Het kan daar dan snikheet zijn, het is een hoop lawaai, maar 1 straat wat de waarschijnlijk gaat bekijken, en echt niets te doen voor een 1 jarige, tenzij je heel de dag aan het zwembad wil liggen, maar daar zijn meestal enorm veel mensen en 80% is dronken.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
16-04-2018 17:04
Waarom in hemelsnaam je kind van een jaar 3 weken bij opa en oma achterlaten ?!
Omdat heel eerlijk gezegd een kind van die leeftijd wel echt een blok aan je been is op zo'n vakantie en ze het bij opa en oma ook supergoed naar dr zin heeft?
Het zijn 3 weken he, niet 3 jaar. Niet zo dramatisch doen.
-
Alle reacties Link kopieren
Haha wij zijn vorig jaar op die manier naar Canada gegaan voor 4 weken.

Gewoon een TOP vakantie gehad.

Ik heb heel veel gehad aan de app maps.me
Hier moet je vooraf de kaarten downloaden op je telefoon. Zorg dus dat je telefoon leeg is!!!! Deze kaarten zijn te gebruiken zonder WIFI, en je heb dus een actuele routeplanner bij de hand. Fantastisch.

Wij keken de avond van te voren op de app TripAdvisor (met WiFi te gebruiken in het hotel) gekeken wat we gingen doen en waar we gingen eten.

Qua kosten moet je rekenen op gemiddeld 200 dollar per dag. De ene dag iets meer, de andere dag minder, hierin zit tanken, eten, excursies enz. Wij ontbeten en lunch (of lunchpakket namen we mee) op de hotel kamer om kosten te besparen.

In het vliegtuig. Telefoon, iPad en spelletje wat geen herrie maakt mee. Wij hadden ook pannenkoeken en bananen mee omdat ik geen zin had in een kind wat mekt van de honger, plus we hadden eten voor dag 1. Paar luiers en paracetamol voor kind meenemen.

Fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven