Rondreizen Sri Lanka - tips?

17-04-2018 12:19 4 berichten
Hoi!!

Wij willen deze zomer (juli-augustus) graag rondreizen door Sri Lanka. Nou zijn wij allebei wel een beetje reis-groentjes.. ik heb wel door Thailand gereisd, maar met een georganiseerde reis en inc papa & mama.. en nou dat is ook al een tijdje geleden!

DUS: we hebben tips nodig.. We willen niet al te georganiseerd door een reisbureau maar het liefst tickets boeken en gaan.. maar HOE?

Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Is niet zo moeilijk, bedenkt van te voren een route die je globaal wilt doen.
Bijvoorbeeld Negombo, Anuradhapura, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya (& Horton Plains), Ella, Udawalawe NP, Mirissa, Galle, Hikkaduwa, en weer terug naar Negombo.

Boek van te voren via Booking.com je eerste hotel in Negombo. Koop op de airport een lokaal SIM kaartje zodat je altijd internet hebt. Mijn voorkeur was bij de provider Dialog.

Om rond te komen kan je ter plekke met de bus, stukken met de trein, maar ook een tuk-tuk met chauffeur nemen, of zelf een scooter huren op plekken.

Als een plek je bevalt blijf je, ga je door dan boek je 's ochtends of de dag ervoor op Booking.com je hotel voor de nieuwe bestemming.

Zelf was ik in maart in Sri Lanka, geen idee hoe het weer is in de zomer. Dat zou ik wel even nagaan.
essychan schreef:
17-04-2018 13:24


Als een plek je bevalt blijf je, ga je door dan boek je 's ochtends of de dag ervoor op Booking.com je hotel voor de nieuwe bestemming.
Ik ben dus heel erg bang dat er nergens plek is (aangezien het hoogseizoen is) en we uiteindelijk geen slaapplek hebben. Hoe acht jij die kans, aangezien jij er al eens bent geweest? :)
Alle reacties Link kopieren
Plek is er altijd wel, en volgens mij is het juist laagseizoen in die periode dat je wilt gaan. Ik was er dus in het hoogseizoen en had er dus geen probleem mee.

Net even opgezocht, dan is er veel meer regen:
https://www.azie-expert.nl/sri-lanka/be ... sri-lanka/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven