Oregon in oktober?

18-04-2018 11:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Half oktober vlieg ik naar Oregon voor werk. Ik ben van plan na de klus daar nog een kleine 2 weken in de USA te blijven (mijn beste vriendin woont in het zuiden van de USA en kan na een week na mijn klus naar me toe vliegen) maar ik twijfel of ik in die regio zal blijven of na het werk ergens anders heen zal gaan.
Oregon/Montana in de herfst staat heel hoog op mijn verlanglijst, maar tweede helft oktober is qua herfstkleuren natuurlijk nét aan de late kant.
Hoe zijn de national parks daar rond die tijd qua natuurschoon?

Ik kan niet eerder die kant op en wil ook niet te achterlijk veel uitgeven, dus hoewel bijvoorbeeld een binnenlandse vlucht naar Florida of Californië misschien ook een leuk idee zou zijn, lijkt t me dan wat prijzig worden. En ik denk wel dat ik het juist daar in het noorden heel erg mooi ga vinden, ik hou erg van ruige landschappen en heb niet perse een hekel aan kou.

Dus, Amerika-kenners, wat zouden jullie doen? En als ik in die regio blijf, wat mag ik dan niet missen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Oregon en omgeving alleen van de zomer en ik ben echt verliefd geworden op die regio. Portland en Seattle zijn beiden erg leuke steden. In Oregon en Washington heb je veel natuurschoon. Maar nogmaals hoe het in oktober is weet ik niet.
Ik hou zelf niet zo van regen en kou...... ik zou beter naar het zuiden gaan. Bijv de national parken in Utah en Arizona.....

Waar woont je vriendin dan? Misschien kun je daar ook nog een paar nachten logeren, scheelt weer in kosten ook. En daar in de buurt je vakantie houden.
Ik kom oorspronkelijk uit Seattle en ik ben heel vaak in Portland geweest. Je kunt makkelijk een dagje naar Mt. Hoof. Je kan heel makkelijk vanuit Portland naar Seattle met de trein of bus.

Als je wilt shoppen zou ik alles in Oregon kopen want je betaalt geen BTW.

Binnenlandse vluchten naar Las Vegas zijn heel goedkoop.

Stuur mij een PB als je meer tips wilt weten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar geleden in oktober in Oregon geweest toen ik in de VS studeerde. We hebben Portland bezocht, verder hebben we de Columbia River Gorge gezien, en zijn we naar Cannon Beach geweest. En de prachtige Multnomah Falls. Ik heb nog even mijn foto's teruggezocht, en er waren toen niet echt duidelijke herfstkleuren meer te zien inderdaad. We waren er toen midden oktober. Ik vond het een heel mooi gebied, maar zo zijn er natuurlijk nog heel veel meer prachtige regio's in de VS :)
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Vriendin woont in Houston, niet echt de leukste stad van de US ;-D En ik ben daar ook al eerder een tijdje geweest.
Dat Portland en Seattle qua steden heel leuk zijn had ik idd al begrepen.
Waar moet ik aan denken bij ‘heel goedkoop’ qua binnenlandse vlucht? Ik had gekeken naar een binnenlandse vlucht naar San Francisco geloof ik, en dat was zo ongeveer net zo duur als vanuit Europa, als ik het me goed herinner.
Las Vegas an sich trekt me niet erg, maar de omgeving (woestijn, canyons) wel, dus dat zou wel een optie kunnen zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat ik nooit meer naar het noorden ga als ik het nu niet doe (ook omdat vriendin in het zuiden woont, dus daar ga ik heus wel nog ns heen)
Vorig jaar was ik in oktober in de zuidoostelijke staten (Georgia, Tennessee, Florida, North/South Carolina) en dat was perfect qua weer en qua herfstkleuren. Ik zou persoonlijk vrezen dat je voor het noordwesten ruim een maand te laat zit qua klimaat.
Ik zou gewoon eerder gaan ipv langer blijven als je in het noordwesten wil rondreizen. En kun je je werkafspraak niet een maand vervroegen?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, Georgia & Tennessee klinkt ook goed om de één of andere reden.. ik ga me nog ns even in binnenlandse vluchten verdiepen. Of andere middelen van transport, ik heb toch een week zoet te brengen tussen werk en vriendin en ik vind roadtrippen leuk. Maar die afstanden zijn niet echt te doen, vrees ik..

Eerder gaan en werk vervroegen zijn geen opties.
Great Smoky Mountains vond ik geweldig in oktober! Blauwe luchten, prachtige herfstkleuren. Ik vloog op Atlanta wegens goedkoopste vanuit NL, misschien ook goedkoop voor binnenlandse vlucht? En overal die halloweensfeer, priceless!
Bij goedkoop moet je tussen de $150-200 voorstellen voor een ticket retour. Er is zoveel te doen buiten

Ben je al naar Canada geweest? Vancouver is niet te ver van Oregon!
Alle reacties Link kopieren
Het blijft een gok in oktober. Ik zou het weekend gebruiken om bepaalde plekken te bekijken en een ticket naar een andere bestemming erbij boeken.
Vancouver is prachtig maar vaak is het weer slechter dan in Oregon.
Alle reacties Link kopieren
Nee, Canada ook nog niet geweest, maar ik verwacht nog wel ns naar Vancouver te gaan, mijn vriend heeft daar familie. t Is wel echt vlakbij inderdaad, heb nog even overwogen om erheen te rijden.

Het blijkt dat je voor rond de 200 dollar wel van Portland naar Atlanta komt, en de Blue Ridge Mountains zien er prachtig uit. Dus dat lijkt me een fijne optie. Heb ook vriendin even geappt of zij nog wensen heeft en ik Google nog even verder ;-D Denk dat zuidelijker trekken inderdaad de beste optie is, ik vind t niet erg als het niet warm is, maar Oregon is ook nog ns vreselijk nat in de herfst, dat maakt het leven natuurlijk wel wat minder leuk..
Allegiant Air vliegt vanaf Eugene in Oregon. Dat is een goedkope vliegmaatschappij.
LA, San Diego is altijd wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Zo, gister nog een uur met vriendin gebeld en in grote lijnen zijn we eruit: Het wordt California/Nevada. Ik zou liefst langs de kust van Portland afzakken naar San Francisco (met auto of trein, ik had echt helemaal niet door wat een relatief kleine afstand dat eigenlijk is), eventueel door naar Vegas en dan sluit vriendin aan dan willen we in elk geval naar Yosemite en Death Valley en liefst ook de Grand Canyon. Zoiets, maar dus in elk geval die kant op. Hoera, nu al zin in ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven