New York en dan wat dan verder?

18-04-2018 22:38 16 berichten
We gaan weer naar New York, maar deze keer nog twee weken extra. Dan willen we graag een auto huren om dingen in de state (en wellicht daarbuiten) te bekijken. Welke steden/dorpen zijn een aanrader?

Ik dacht zelf:
Atlantic City
Philadelphia
Baltimore
Washington DC
Stuk Pennsylvania (liefst wat Amish zien)
Dit allemaal met tussendoorwegen, niet enkel snelweg.

Wat verder nog zou kunnen: Niagra Falls, Toronto.

Zijn er dingen die ik absoluut niet mag missen? We willen eerst rondreizen en daarna naar NYC.

Ook iemand nog tips over huurauto's?
Welke tijd van 't jaar? In oktober (misschien noordelijk ook al in september) schijnen Vermont, New Hampshire en Maine wel mooi te zijn.
Huurauto: een SUV! Zelf heb ik bij Alamo skip te counter gedaan, gehuurd via rentalcars.
Alle reacties Link kopieren
Cape cod!
Alle reacties Link kopieren
Main en cape cod!
En kan je via Canada en niagra falls weer richting Washington. Mooi rondje!
Shanandoah is ook echt de moeite waard
redbulletje schreef:
18-04-2018 22:42
Huurauto: een SUV! Zelf heb ik bij Alamo skip te counter gedaan, gehuurd via rentalcars.
Dat is zoveel duurder dan een normale auto. Ik heb ook begrepen dat ze die kleine autootjes vaak helemaal niet hebben en je dan een upgrade geven?
Cape Cod lijkt me wat saai als ik erover lees. Maine lijkt me wel heel mooi trouwens.
Inderdaad september/oktober.
Yakatani schreef:
18-04-2018 23:01
Dat is zoveel duurder dan een normale auto. Ik heb ook begrepen dat ze die kleine autootjes vaak helemaal niet hebben en je dan een upgrade geven?
In Amerika is het verschil in prijs klein tussen een normale wagen en een midsize suv. Ik heb t er in elk geval voor over omdat dat bijdraagt aan mijn roadtrip plezier.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort dingen vind je leuk? Ik kan wel zeggen dat Atlantic City afschuwelijk is, maar als jij van gokkasten en vergane glorie houdt, heeft dat ook niet zoveel zin.
Maine en die hele hoek is prachtig, Washington DC super, Niagra Falls zeker leuk. Wale watching vanuit Cape Cod is super, en een dagtrip naar Martha's Vineyard ook de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
18-04-2018 23:10
Cape Cod lijkt me wat saai als ik erover lees. Maine lijkt me wel heel mooi trouwens.
Het leuke vond ik dat dr Amerikanen daar ook op vakantie zijn. En vanuit Provencetown kun je bultruggen kijken en je in de minderheid voelen als hetero.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet Boston niet, heerlijke stad met veel geschiedenis!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn na NY naar LA gereden, dwars door de VS. Maar goed, dat zoek je niet :)
Een combi met Washington en dan tussendoor inderdaad Amishland en Gettysburg is vooral leuk als je geïnteresseerd bent in geschiedenis. Wij vonden de battlefield tour met ipad heel boeiend. En Gettysburg zelf ziet er zowat uit als Main Street Disneyland :) De Amish-huizen voelden een beetje als een tourist trap, maar wel leuk om door die dorpen te rijden en per ongeluk tussen de velden van die koetsjes tegen te komen.
Of upstate en tot Niagara? Al vond ik Niagara niet erg indrukwekkend (maar ik was er in de winter - in de zomer is dat misschien anders).
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Boston en Cape cod wel erg leuk. Inderdaad vanuit Provincetown een whalewatchsafari gedaan, geen bultruggen gezien maar wel een finwhale en baskinsharks. Ook erg leuk.
Boston is ook een leuke stad voor een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
18-04-2018 23:01
Dat is zoveel duurder dan een normale auto. Ik heb ook begrepen dat ze die kleine autootjes vaak helemaal niet hebben en je dan een upgrade geven?
Was bij ons in ieder geval wel zo! Een miniauto geboekt (want met z’n tweeen), we kregen een monster van een Chevrolet :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gestart in Toronto (echt de moeite waard) en met een auto via Niagara Falls (leuk, maar erg toeristisch) naar Washington DC gereden. Washington is ook echt een mooie stad. Daar de auto ingeleverd (was wel duurder omdat dit in een ander land was). Van Washington naar NY met de trein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven