Rondreis Sri Lanka

22-04-2018 11:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen komende zomer een rondreis gaan maken door Sri Lanka. We hebben een aantal vragen voor degene die al reiservaring Hebben met Sri Lanka:
- Hebben jullie positieve/negatieve ervaringen met bepaalde reisorganisaties die deze reis organiseren?
- Welke bezienswaardigheden/excursies zijn echte aanraders?
- Wat vond je van het eten in Sri Lanka? Veel reisorganisaties geven je namelijk de keuze of je wel/niet halfpension erbij wil boeken. Heb van iemand begrepen dat het eten in de hotels slecht is. Vraag me alleen af of diegene nou zo kieskeurig is of dat er meer mensen zijn met slechte leerervaringen binnen de hotels.
- Heb je verder nog tips???

Alvast bedankt!!
Life begins at the end of your comfortzone
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Sri Lanka schitterend en het eten zalig. ‘S ochtends kon je vaak kiezen voor een westers ontbijt (vaak toast met ei) en ‘s avonds was er ook genoeg keuze.

Wij zijn niet georganiseerd gegaan, maar hebben zelf een route samengesteld, hotels/guesthouses en een auto met chauffeur geregeld voor een groot deel van de trip. Ideaal, je kunt vertrekken wanneer je wilt, stoppen waar en hoe lang het je uitkomt, en de chauffeur wist ook nog veel leuke plekjes en wetenswaardigheden.
Was helemaal niet zo duur, volgens mij was onze reis zo zelfs goedkoper dan georganiseerd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gebruik de zoekfunctie.
Als er over één land veel topics zijn geweest de afgelopen jaren, dan is het over Sri Lanka. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond sri lanka geweldig! Het land is echt adembenemend mooi en de mensen zijn vriendelijk. Het eten was prima. Ook in de hotels heb ik echt wel goed gegeten. Als je iedere avond Franse keuken verwacht met veel sauzen en toevoegingen dan krijg je wel het deksel op je neus ja.

Ik zou wel proberen de uber toeristische attracties te vermijden. Ik vond dat allemaal net iets te en ik ben van mening dat dat niets brengt. Maar dat kan persoonlijk zijn.

Wat ik je wel mee wil geven is dat je rekening moet houden met gewoontes en gebruiken daar. Wil je een tempel bezoeken zorg dan voor bedekte schouders en knieën ( zeker als vrouw zijnde) ze zullen er wellicht niks van zeggen als je het niet doet maar je brengt ze wel in verlegenheid.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Sri Lanka fantastisch en zou graag terug gaan (maar wacht even tot zoon wat groter is).

Wij zijn niet georganiseerd gegaan, gewoon ticket geboekt en een hotel/guesthouse voor de eerste 3 nachten. Verder lokaal een chauffeur gezocht die ons naar volgende plek bracht, en later in de reis ook veel met openbaar vervoer gereisd. Trein is goed te doen, over bussen verschillen de meningen (veel reisgidsen raden het af, wij vonden het wel een ervaring).

Wij hebben geloof ik nooit s avonds gegeten in het hotel waar we verbleven, keuze genoeg in de omgeving, maar het ontbijt was zonder uitzondering prima.

Onze route was Negombo - Kandy - Sigiriya - Kalkudah (oostkust) - Arugam Bay - Ella - Mirissa - Colombo.

Vooral de oostkust vond ik een grote aanrader. Arugam is heel relaxt surfersplaatsje, Kalkudah was toen (2013) nog vrijwel ontoeristisch met hele mooie stranden.
Bij Sigiriya maakten we een safari door Minnerya N.P., heel veel olifanten gezien, heel gaaf!
Ook tour door het national park Horton Plains was erg mooi, hoewel we geen enkel dier gezien hebben (op een soort rendier bij de ingang).
Negombo vond ik niet zo, achteraf was 1 of max 2 nachten (we arriveerden s ochtends heel vroeg) genoeg geweest.
Van Colombo ook weinig gezien, waren er 1 nacht, dus vooral wat souvenirs geshopt, gegeten en naar vliegveld gereisd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Welke vaccinaties hebben jullie destijds gehad? Het GGD beveelt alleen maar DTP en hepatitis A aan...
Life begins at the end of your comfortzone

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven