Wonen en werken in Santiago, Chili

23-04-2018 10:26 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag wat meer informatie inwinnen over en het wonen en werken in Santiago.
Ik heb mijn vriend leren kennen op vakantie, hij is een Chileen. Nu is het plan om na de zomer voor 3 maanden daarheen te gaan. Ik ga in mei beginnen met Spaanse lessen zodat ik de basis van de taal ken.

Ik wil graag werken en ik denk ben bang dat dit erg lastig gaat worden. Ik ben 26 jaar en werk al een aantal jaar als secretaresse/PA. Ik heb mijn diploma als management assistent.

Zijn er hier mensen met ervaring met wonen en werken in Santiago? Ik hoor graag jullie ervaring of tips.
Stuur 'n berichtje aan de Posjes! ;-D
Alle reacties Link kopieren
wil je nu bij je 1e bezoek al gaan werken? mag dat wel ivm visum etc?

Ik zou juist dit 1e bezoek gebruiken om te kijken of er daar mogelijkheden zijn om te werken in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat heel erg lastig worden.
Ten eerste qua visum, je mag natuurlijk niet zomaar werken.
Ten tweede omdat je de Spaanse taal niet machtig bent.

Ga gewoon genieten, kijk of de stad je bevalt (ik vond het daar heerlijk) en bepaal wat de mogelijkheden zijn om in de toekomst aan het werk te gaan.
Misschien kan je daar ook een taalcursus doen terwijl je daar bent. Heb ik daar ook gedaan en was ook een goede manier om mensen te leren kennen.
Hier word ik niet vrolijk van!
Waarom wil je daar gelijk werken als je maar drie maanden gaat? Dat lijkt mij niet heel realistisch en zeer waarschijnlijk ook niet mogen. Ik zou eerder gaan kijken naar een stage achtig of vrijwilligerswerk. Leer je zo wel de cultuur en de taal.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-04-2018 10:31
Stuur 'n berichtje aan de Posjes! ;-D
Haha je bent mij voor!
Alle reacties Link kopieren
RobinaGeus schreef:
23-04-2018 10:51
Dat gaat heel erg lastig worden.
Ten eerste qua visum, je mag natuurlijk niet zomaar werken.
Ten tweede omdat je de Spaanse taal niet machtig bent.

Ga gewoon genieten, kijk of de stad je bevalt (ik vond het daar heerlijk) en bepaal wat de mogelijkheden zijn om in de toekomst aan het werk te gaan.
Misschien kan je daar ook een taalcursus doen terwijl je daar bent. Heb ik daar ook gedaan en was ook een goede manier om mensen te leren kennen.
heel erg bedankt voor je reactie! Heb jij nog tips voor mij aangezien je er geweest bent :)
Op een toeristenvisum mag je niet werken, logisch ook. Doe je het wel, en je wordt gesnapt, loop je grote kans dat je ook geen toeristenvisum meer krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven