Karinthië met peuter: overnachting onderweg en activiteiten

23-04-2018 15:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames (en heren)
Het ei is gelegd, wij gaan in juni 2 weken naar Karinthië. Obv ouder topic hier wordt t een stacaravan op camping Am Waldbad in Dellach (nog niet geboekt, bij slecht weer boeken we een laat minute naar iets zonnigs).

Vanaf Noord-Brabant is de camping zon 1100 km rijden, en omdat de reis ook vakantie is, we niet s nachts willen rijden, overwegen we een overnachting halverwege/iets voorbij de helft. Volgens Google kom ik dan ergens tussen Stuttgart - Ulm uit, of in omgeving Wurzburg - Neurenberg (afhankelijk welke route we kiezen). Kent iemand leuke overnachtingsadressen daar? Leuke plaats, evt een pretpark of andere leuke dagbesteding (kunnen er ook 2 nachten blijven)?

Voor in Karinthië zelf hoor ik goede verhalen over de Karntencard. Iemand daar ervaring mee. Haal je dat er uit? Geloof dat onze camping nog wel een eindje van de ‘grote attracties is’. Worthersee en Ossiachersee zijn > 1 uur rijden. Wel een optie voor een dagje, maar niet voor elk uitje. Iemand ervaring met uitjes in directere omgeving? Iets met een gondel de berg op, leuke speeltuin/dierenparkje? Leuke kinderwandeling? Zoon is net 2, dus hoeft niet heel groot en meeslepend.

Bedankt alvast!
Ik zou accommodatie aan de Wortherssee boeken. Ben daar vroeger als kind/puber wel ns met mn ouders geweest. Gewoon in een kleine inn.
Onderweg kun je wanneer je t rijden zat wordt op booking.com kijken wat er beschikbaar is in de omgeving waar je dan rijdt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar Legoland in in Duitsland (ligt bij Gunzburg, vlakbij Ulm). Is wel iets over de helft, maar er is zeker genoeg te beleven voor zowel peuter als jullie. Qua hotel heb je daar het luxere Landgasthof Hotel Linde en daarnaast een goedkoper hotel. Wij hebben in het goedkopere hotel overnacht en waren dik tevreden (wel reserveren, want het jaar erna viste we achter het net)

Heel toevallig zitten wij ook in Dellach, het is een klein plaatjes met weinig anders dan de campingen, maar langs de Millstatter See zijn veel van deze dorpjes/stadjes, waar wel veel leuke dingen te doen zijn. Jullie zijn denk ik nog wat aan de vroege kant, maar een aanrader zijn de dorpsavonden (op maandag) in Millstatt am See.

Wij hebben inderdaad de Karntencard. Deze levert zijn geld bij ons zeker op. Veel dingen zijn dan gratis. Niet alleen leuke musea, maar ook kabelbanen en dierentuinen. Het klopt dat sommige dingen wat verder weg zijn. Wij doen meestal 1 'ding' op een dag (soms 2 als dat bij elkaar ligt). We gaan dan rond 10 uur rijden en zijn dan vaak rond 15/16 uur weer terug op de camping.
Karntencard is zeker als je 2 weken gaat aan te raden! De meeste kabelbanen kun je dan gratis doen, dierenparken, boottochten, grotten. Wij hadden hem er zo uit en waren er maar 1 week.
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch gebied, Karinthie. En zeker doen hoor, die Karntencard.

Wij zijn vorig jaar geweest en hebben hele mooie gebieden gezien.
Aanrader is de Nockalmstrasse, supermooi om te rijden. Hebben wij twee keer gereden. Op de terugweg naar huis zijn wij via de Grossglocknerstrasse gereden.

Het drielandenpunt was ook erg leuk om te doen, al vonden wij dat een zware klim met een baby van 3 maanden. Misschien voor jullie peuter ook nog iets te pittig (of je moet hem op je rug willen dragen) Al is het voor jullie ook wat verder weg om daar te komen.

Bij minder mooi weer, is het vaak wel mooi weer in Italië. Zo zijn wij een dagje naar Grado geweest, aan de Middellandse zee. Wij zaten op een camping bij de Ossiachersee en er was regen voorspeld die dag. 's Morgens besloten om naar Grado te rijden. Drie uur rijden was dat en wij hebben een topdag gehad. Superwarm weer, alleen jammer dat wij onze zwemkleding niet meegenomen hadden. Volgens onze campingburen heeft het die hele dag geregend, dus een goede beslissing van ons.
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken zelf naar een tussenstop in de buurt van Zirndorf, we willen dan in ieder geval het playmobile funpark bezoeken. Nog geen tips voor accomodaties!
Alle reacties Link kopieren
Dat Playmobil Funpark klinkt leuk!
Ga ook eens naar Legoland kujko, klonk alsof dat iets is voor grotere kinderen, maar kan me vergissen.

Karntencard gaan we dus zeker doen. Bedankt voor de bevestiging!
Nockalmstrasse en Grossglocknerstrasse staan op de wishlist. En idd: met een kabelbaan, een dierentuin is altijd leuk, maar ook gewoon beetje aanrommelen op de camping. Ik heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Playmobil Park! Volgens mijn kinderen het leukste park ever. Mooi meegenomen, het kost maar iets van een tientje ofzo. Legoland is een stuk duurder, maar die hebben dan ook achtbanen enzo, maar waarschijnlijk kan jouw peuter daar helemaal nog niet in.
Playmobil is meer spelen ipv atracties en bij slecht weer kan je in een enorme hal met allemaal playmobil om mee te spelen. Tip, neem een boek mee, want je kind zie je niet meer. Wij gaan dit jaar naar Tsjechie, maar onze kinderen vroegen of we alsjeblieft weer via PMpark kunnen rijden. Vooruit, daar gaan we dan weer, nu voor de derde keer.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Www.linksundrechts.com

Daar halen wij onze adresjes vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij komen zelf regelmatig op camping Am Waldbad, dus kan je wel wat tips geven :-D .

De Karntenkarte is geweldig, maar Dellach ligt op de grens van Karinthie en Tirol en wij merken dat we ook heel vaak richting Tirol rijden (in de buurt van Lienz), waar je niets aan die kaart hebt.

In Greifenburg ligt de Badesee, daar kun je heerlijk in een meertje zwemmen, er zijn twee glijbanen, weer eens wat anders als het zwembad (wel waterschoenen meenemen ivm kiezels).
In Berg is een kloof waar je een heel stuk in kunt lopen, door een ondiep beekje. Heel leuk om dammetjes te bouwen en te barbecueen.
In Lienz is een megalange rodelbaan, bijna 3 km lang superleuk!
Als het een keer slecht weer is kun je naar Spittal, daar is een heel fijn binnenzwembad (volgens mij heet het de Drauperle).
Er is (wel een eindje rijden) een sprookjes wandeltocht, daar liggen zeker folders van bij de receptie.
Bij de Ossiachersee is een mooi kasteel en een park met loslopende apen, ook heel leuk voor een dagje weg.

In het dorp zitten verschillende leuke restaurantjes, onze favorieten zijn El Macho (pizzeria) tegenover de Spar. En als je vanaf de camping richting het dorp loopt kom je meteen restaurant Trunk tegen, daar kun je ook heerlijk eten (Hausplatte is echt een aanrader!).

Oh ik merk dat ik misschien een beetje te enthousiast ben :hyper:
Als je nog meer tips wil, hoor ik het wel !
Alle reacties Link kopieren
Oh overnachten doen wij altijd net voor München, dus daar heb ik geen tip voor.
Alle reacties Link kopieren
Blueitis schreef:
23-04-2018 15:29


Heel toevallig zitten wij ook in Dellach, het is een klein plaatjes met weinig anders dan de campingen, maar langs de Millstatter See zijn veel van deze dorpjes/stadjes, waar wel veel leuke dingen te doen zijn. Jullie zijn denk ik nog wat aan de vroege kant, maar een aanrader zijn de dorpsavonden (op maandag) in Millstatt am See.
Dit is een ander dorp dan TO bedoelt, er ligt inderdaad ook een Dellach aan de Millstatter See.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Mida, wat een leuke tips!
Ik las dat er langs de rivier een (lang afstands) fietspad ligt. Is dat ook te doen met Hollandse oma-fiets met kinderzitje of toch wel te bergachtig daarvoor?

Heb je ervaring met het weer in juni? Het weer zoals nu in Nederland (graad of 20-25) zou perfect zijn, warmer hoeft voor ons zeker niet, maar kouder is ook zo koud.. of ben ik nu te optimistisch?
Alle reacties Link kopieren
Die fietspad is zeker te doen met een gewone fiets, die is vrij vlak.
Wij zijn er alleen in juli/augustus geweest, dus geen ervaring met het weer in juni. Hou er wel rekening mee dat het ‘s avonds flink afkoelt en dat er af en toe een bui valt.

Aanvulling: mijn schoonvader (die ruim 20 jaar op deze camping heeft gestaan) zei dat je met fiets op de trein kunt stappen, het station is in het dorp, en dan vanuit bijvoorbeeld Lienz of een andere plek terug naar de camping kunt fietsen (of andersom natuurlijk) over de Drauradweg.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, klinkt leuk! Fietsen gaan mee dan 😉
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
23-04-2018 19:59
Playmobil Park! Volgens mijn kinderen het leukste park ever. Mooi meegenomen, het kost maar iets van een tientje ofzo. Legoland is een stuk duurder, maar die hebben dan ook achtbanen enzo, maar waarschijnlijk kan jouw peuter daar helemaal nog niet in.
Playmobil is meer spelen ipv atracties en bij slecht weer kan je in een enorme hal met allemaal playmobil om mee te spelen. Tip, neem een boek mee, want je kind zie je niet meer. Wij gaan dit jaar naar Tsjechie, maar onze kinderen vroegen of we alsjeblieft weer via PMpark kunnen rijden. Vooruit, daar gaan we dan weer, nu voor de derde keer.
En dan overnachting in het PM HOTEL. Dat zit echt op loopafstand van het park, dus je rolt ‘s avonds zo je bedje in. En volgende ochtend ontbijt in restaurant van die enorme speelhal, voordat het park opengaat. Dan heb je alle playmobil voor jezelf. Lastigste is om je kind dan weer mee de auto in te krijgen 😀
Alle reacties Link kopieren
@miss.speeseend, ik ben benieuwd of jullie geboekt hebben, of dat het toch iets anders is geworden.
Alle reacties Link kopieren
@mida wat leuk dat je er nog naar vraagt! Het is uiteindelijk Zuid-Frankrijk geworden (en nu nog paar dagen in de Jura, morgen naar huis helaas).
Toen we (een paar dagen voor vertrek) boekten waren de vooruitzichten voor Karinthië redelijk dramatisch, dus uiteindelijk voor het zonzekere zuiden gegaan (en eerste 2 dagen heel veel regen gehad s middags en s avonds.. maar daarna schitterend weer).

Ik heb alle tips opgeschreven en ga ze volgend jaar hopelijk wel gebruiken (PM land is dan vast Nog leuker voor zoon). Nog geen idee wanneer we dan op vakantie kunnen, wellicht pas later in t seizoen ivm directe collega's en hun vakantieplannen..
Alle reacties Link kopieren
Nou, Zuid-Frankrijk klinkt ook heerlijk!
Als je zoontje wat ouder is is het misschien ook wel leuker en in juli/augustus is het weer in Karinthië zeker wat beter.
Fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven