tips Zeeuws Vlaanderen/ Belgische kust

23-04-2018 17:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we een week naar Zeeuws Vlaanderen. Op het programma staan Brugge, Gent, Knokke, de tramlijn langs de Belgische Kust en een paar leuke dorpjes (Sluis, Groede)
Weet iemand een paar leuke dingen voor tijdens slechter weer en leuke dingen voor kinderen (rond de 10)?

Ik lees het graag!
Alle reacties Link kopieren
Haaientanden zoeken in Cadzand, net voor de grens van België. Zal in België ook wel lukken.
We should have each other with cream.
Volgens heb je in Gent rondritjes met een koets
Sea Life in Blankenberge is dacht ik grotendeels overdekt.
binnen speeltuin in Breskens, de Afslag
Met de pont van Breskens naar Vlissingen varen, met de trein de stad in.
Speelboerderij Pierewiet in Nieuwvliet
Naar de vuurtoren, tussen Nieuwvliet en Breskens.
In Middelburg naar " klein-Walcheren" Maar dan moet je de tunnel weer zo door.

En een vraag, wat is er in Groede te doen?
Alle reacties Link kopieren
marsmellowwww schreef:
23-04-2018 18:06
binnen speeltuin in Breskens, de Afslag
Met de pont van Breskens naar Vlissingen varen, met de trein de stad in.
Speelboerderij Pierewiet in Nieuwvliet
Naar de vuurtoren, tussen Nieuwvliet en Breskens.
In Middelburg naar " klein-Walcheren" Maar dan moet je de tunnel weer zo door.

En een vraag, wat is er in Groede te doen?
Dat gaat niet lukken, je kunt vanaf de boot/station wel met de trein naar Middelburg, of met de bus naar centrum Vlissingen. Daar kun je naar het arsenaal of Iguana, de reptielenzoo

En ik zou zeker fietsen huren, zeeuws vlaanderen is heerlijk om te fietsen
Alle reacties Link kopieren
Plopsaland in De Panne ? Boudewijnseapark in Brugge ?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips. Groede lijkt me gewoon leuk om even doorheen te lopen. Ik lees dat het een oud charmant dorpje is.
Plopsaland en binnenspeeltuinen zijn ze te groot voor. Andere tips neem ik mee.
Alle reacties Link kopieren
Binnen

Indoor skiën in Terneuzen bij slecht weer
Bowlen bij toversluis in Sluis
Portaal van Vlaanderen in Terneuzen. Naar de sluizen kijken en de bouw van de nieuwe zeesluis

Buiten

Solexen in nieuwvliet
Struisvogelboerderij in sluis
Rondvaart in Brugge
Rondrit met koets in Gent

Groede is niet bijzonder hoor. Moet je niet voor naartoe rijden.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan waar je verblijft. Van de kust naar Gent is een behoorlijk eind rijden. Wil je wat kortere trips dan kun je naar Brugge gaan, maar onderweg naar Brugge heb je ook andere mooie plaatsjes zoals Retranchement, Sluis, Aardenburg, Hoeke en Damme.
Leuk voor kinderen is lunchen bij de Syphon (aan het kanaal van Sluis naar Brugge) of naar Knokke. Ook kun je denken aan Ter Doest bij Lissewege met een prachtige, in Gothische stijl gebouwde, 13e eeuwse schuur. Verder haaientanden zoeken, de vloed zien opkomen in het Zwin (hoe slechter het weer, hoe mooier de zee), of rijden langs de grens over de Smokkelroute.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
catskin schreef:
23-04-2018 17:49
Haaientanden zoeken in Cadzand, net voor de grens van België. Zal in België ook wel lukken.
Dat is leuk voor mijn jongste!
Heb jij het weleens gedaan, en is de kans dan ook echt aanwezig dat er tanden gevonden worden, het zou best een teleurstelling zijn, mijn zoon is autistisch en kan niet zo goed met teleurstellingen omgaan, en aangezien hij gek is op alles wat met paleontologie en archeologie te maken heeft weet ik zeker dat hij dit heel gaaf gaat vinden, maar zijn doel is wel iets vinden.
Alle reacties Link kopieren
Of baggeren door het land van saeftinghe. Ook leuk, maar wel aan de andere kan van zvl.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tips weer! We verblijven in Nieuwvliet bad
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een privé bericht gestuurd Eva!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Pb terug didigirl!
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
23-04-2018 19:35
Dat is leuk voor mijn jongste!
Heb jij het weleens gedaan, en is de kans dan ook echt aanwezig dat er tanden gevonden worden, het zou best een teleurstelling zijn, mijn zoon is autistisch en kan niet zo goed met teleurstellingen omgaan, en aangezien hij gek is op alles wat met paleontologie en archeologie te maken heeft weet ik zeker dat hij dit heel gaaf gaat vinden, maar zijn doel is wel iets vinden.
Wij hebben deze week 2x gezocht en 2 tanden gevonden. Wordt elk jaar minder zeggen ze hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven