Hond op weekendtrip

25-04-2018 22:21 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn man een tripje naar België geboekt (vrij t/m zo a.s).

Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.

Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.

Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.

Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.

Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.

Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.

Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.

Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?

Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.

Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.

Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?

Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..

Iemand tips of advies wat ik kan doen?
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:29
6.12% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Zeg ik wat raars als ik zeg Bel even?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
25-04-2018 22:24
Zeg ik wat raars als ik zeg Bel even?
Nee, dat was ik morgenochtend sowieso al van plan, maar ik wil de eigenaar graag tegemoet komen en ik weet niet hoe? Vandaar mijn vraag.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Wat voor accommodatie is het? Hotel, B&B, particulier?
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je kan verwachten dat de hond in bed mag slapen. Al denk ik niet dat mensen überhaupt bedenken dat dat een optie is. Ik niet in ieder geval.
Maar mee op de kamer zou ik wel verwachten.

Morgen even bellen dus!
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
25-04-2018 22:33
Wat voor accommodatie is het? Hotel, B&B, particulier?
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je kan verwachten dat de hond in bed mag slapen. Al denk ik niet dat mensen überhaupt bedenken dat dat een optie is. Ik niet in ieder geval.
Maar mee op de kamer zou ik wel verwachten.

Morgen even bellen dus!

Dank voor je reactie!

Het is een soort gasthuis met 3 accomodaties (lijkt veel op een B&B), maar de site is niet heel erg duidelijk hoe de indeling exact is.

Als ik naar de foto’s kijk, zie ik wel 3 verschillende slaapkamers, dus ik denk dat het een soort maisonnettes zijn in een groot huis.

Ik dacht ook om misschien aan te bieden om te betalen voor nieuw beddengoed ofzoiets, maar ik heb geen idee of dat gepast is?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik neem mijn hond(en) vaker mee op vakantie en heel vaak is de eis dat ze niet op het meubilair gaan. Dat vind ik zelf nooit een probleem omdat ze dat hier thuis ook niet mogen. Ik sjouw dus altijd gewoon hondenkleedjes en/of een mandje mee en daar slapen ze in.

Niet op de slaapkamer vind ik ook geen heel rare eis, gewoon de hond beneden op zijn eigen plek laten slapen.
Jouw topic titel en daaronder jouw eerste zin :-D
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
25-04-2018 22:42
Ik neem mijn hond(en) vaker mee op vakantie en heel vaak is de eis dat ze niet op het meubilair gaan. Dat vind ik zelf nooit een probleem omdat ze dat hier thuis ook niet mogen. Ik sjouw dus altijd gewoon hondenkleedjes en/of een mandje mee en daar slapen ze in.

Niet op de slaapkamer vind ik ook geen heel rare eis, gewoon de hond beneden op zijn eigen plek laten slapen.

Dank je voor je reactie.

Ik merk nu dus dat het voor de meeste mensen niet heel normaal is dat de hond in bed slaapt, dat wist ik niet!

Onze hond slaapt al 8 jaar in bed, ik denk dat als hij elders alleen op een kleedje moet slapen op een onbekende plek, hij best overstuur raakt en gaat blaffen bij alles wat hij hoort. En mijn man ligt dan alleen in bed, wat hij ook niet gewend is. De hele reden van de trip is dat de hond wat meer aandacht krijgt en dat mijn man zich even kan opladen.

Ik zal morgen even bellen met de eigenaar. Als het op annuleren aankomt, zal ik met hem bespreken hoe we dat dan met de kosten gaan doen.
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:51
0.05% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
25-04-2018 22:43
Jouw topic titel en daaronder jouw eerste zin :-D

Hahahah :proud: :rofl:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Huh, de accommodatie is een slaapkamer met badkamer (of een appartement?). Huisdier toegestaan. Maar mag niet naar boven. Naar boven waar?? In het geboekte appartement? Of moet hond beneden in de lobby blijven?

Heel apart. Wat staat er specifiek over op de website?
Ik vind dat ze, als hond inderdaad in lobby oid moet verblijven, dat duidelijk hadden moeten maken vóór de boeking.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Nou doe eens gek en laat de hond vandaag wel in de slaapkamer maar niet op bed slapen, en dan morgen op de gang met de deur open. Wie weet went hij er wel aan.

Heeft hij in die 8 jaar nooit ergens anders geslapen? Nooit een keer dat jullie grieperig waren of hitsig of om welke reden dan ook de hond weg stuurden?!
wiezel schreef:
25-04-2018 22:53
Huh, de accommodatie is een slaapkamer met badkamer (of een appartement?). Huisdier toegestaan. Maar mag niet naar boven. Naar boven waar?? In het geboekte appartement? Of moet hond beneden in de lobby blijven?

Heel apart. Wat staat er specifiek over op de website?
Ik vind dat ze, als hond inderdaad in lobby oid moet verblijven, dat duidelijk hadden moeten maken vóór de boeking.
Ik neem aan gewoon hond niet in de slaapkamer. Heel gebruikelijke eis is dat de hond die mee is niet op het meubilair gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh hond in bed mag (bijna) nergens nee.
Maar op een meegebracht kleedje/ kussen naast het bed zou ik wel verwachten..
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Als je aanbiedt voor nieuw beddengoed te betalen geef je aan dat je hond dus in bed slaapt aan de eigenaar, en als hij al huiverig was dan zal hij dat nu helemaal zijn denk ik. Prima wat je thuis doet maar je laat je hond toch niet in bed slapen in een hotel.

Heeft de hond geen bench waar hij in kan (eventueel op de kamer misschien kan je dat nog onderhandelen).

Ik vind het zelf heerlijk hoor als onze langharige border naast me op bed kruipt :). Maar kan me voorstellen dat een hoteleigenaar daar geen zin in heeft. Want eigenlijk is dat gewoon niet zo normaal.

Waarschijnlijk is er een gezamenlijke benedenruimte of gang waar jullie hond lekker kan liggen. Gewoon eigen kleedje meenemen en dat moet vast wel goed gaan toch? Zou ook niet leuk zijn als hij de hele B&B wakker houdt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet kosteloos annuleren? Omdat het via Booking.com geboekt is?

Hond in de slaapkamer vind ik vies en vind honden in hotels raar. Ik was vorig jaar in Zeeland erg verbaasd toen ik onze kamer kwam en er een Deense dog voorbij sjokte. Heb niks tegen honden maar ben wel allergisch.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat leuk zo’n weekendje voor man&hond :biggrin: . Ik zou niet vertellen dat hond in bed slaapt. Hebben ze toch niks mee te maken? Beddengoed wassen ze sowieso wel. Ik zou alleen vragen of hij wel of niet mee op de slaapkamer mag. Als dat niet mag gewoon annuleren. Je hond op de gang leren slapen voor een weekend lijkt me niet de moeite. Bovendien, als jullie het alledrie prettig vinden, ga je het toch ook niet veranderen?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
25-04-2018 22:55
Ik neem aan gewoon hond niet in de slaapkamer. Heel gebruikelijke eis is dat de hond die mee is niet op het meubilair gaat.
Niet op meubilair snap ik. Lijkt me logisch.
Maar als de geboekte accommodatie slechts uit een slaapkamer bestaat, dan mag hij toch wel bij man op de kamer lijkt mij?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel ontzettend schattig dat je je zorgen maakt dat je man niet gewend is alleen te slapen en daarvoor dus het sneu is als de hond niet op bed mag :).

Hoe ga jij de nacht doorkomen?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
25-04-2018 22:54
Nou doe eens gek en laat de hond vandaag wel in de slaapkamer maar niet op bed slapen, en dan morgen op de gang met de deur open. Wie weet went hij er wel aan.

Heeft hij in die 8 jaar nooit ergens anders geslapen? Nooit een keer dat jullie grieperig waren of hitsig of om welke reden dan ook de hond weg stuurden?!
Nee, we zijn weleens naar Centre Parcs geweest en toen sliep hij ook bij ons in bed.

Als we hitsig zijn, dan gaat hij even uit bed op zijn kleedje liggen met zijn botje/speeltje. Maar we beleven meestal op andere plekken in huis onze hitsigheid (zonder teveel in detail te treden). Niet vanwege de hond overigens, hoor.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-04-2018 22:58
Kan je niet kosteloos annuleren? Omdat het via Booking.com geboekt is?

Hond in de slaapkamer vind ik vies en vind honden in hotels raar. Ik was vorig jaar in Zeeland erg verbaasd toen ik onze kamer kwam en er een Deense dog voorbij sjokte. Heb niks tegen honden maar ben wel allergisch.
Ik heb slechts 1 x in een hotel geslapen met hond. Wij hadden toen een speciale kamer met eigen ingang (via terras begane grond).

Als je allergisch bent en in een kamer komt waar een hond verbleven heeft en dan ook nog in bed. Dan ben je echt heel erg niet blij nee ...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-04-2018 22:58
Kan je niet kosteloos annuleren? Omdat het via Booking.com geboekt is?

Hond in de slaapkamer vind ik vies en vind honden in hotels raar. Ik was vorig jaar in Zeeland erg verbaasd toen ik onze kamer kwam en er een Deense dog voorbij sjokte. Heb niks tegen honden maar ben wel allergisch.

Nee, de site geeft aan dat er aan annuleren kosten zijn verbonden. Dat komt waarschijnlijk omdat het al overmorgen is.

Ik snap zeker dat het voor mensen (al dan niet met een allergie) raar is, vandaar dat ik specifiek gezocht heb op een plek waar huisdieren zijn toegestaan.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
25-04-2018 22:58
Ach wat leuk zo’n weekendje voor man&hond :biggrin: . Ik zou niet vertellen dat hond in bed slaapt. Hebben ze toch niks mee te maken? Beddengoed wassen ze sowieso wel. Ik zou alleen vragen of hij wel of niet mee op de slaapkamer mag. Als dat niet mag gewoon annuleren. Je hond op de gang leren slapen voor een weekend lijkt me niet de moeite. Bovendien, als jullie het alledrie prettig vinden, ga je het toch ook niet veranderen?

Precies, geen slapende honden wakker maken.

Laat je man een sprei meenemen voor op het bed en de bank zodat de hond daarop ligt. De hond was toegestaan, dus dan is die toegestaan in de gehele accommodatie die je man voor zichzelf heeft (tenzij van tevoren anders aangegeven, maar dat is hier niet gebeurd).
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
25-04-2018 23:00
Ik vind het wel ontzettend schattig dat je je zorgen maakt dat je man niet gewend is alleen te slapen en daarvoor dus het sneu is als de hond niet op bed mag :).

Hoe ga jij de nacht doorkomen?
Nou ja, ik gun hem gewoon een leuk weekend met de hond, hij gaf aan hem te missen omdat we zo druk zijn. En dan mag hij niet met hem samen slapen. Dat vind ik best sneu, ja.

Ik red me wel hoor, ik ga lekker als een zeester in bed liggen :hihi:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
25-04-2018 23:03
Als je allergisch bent en in een kamer komt waar een hond verbleven heeft en dan ook nog in bed. Dan ben je echt heel erg niet blij nee ...

Dan moet je natuurlijk niet iets boeken waar staat dat honden toegestaan zijn. En anders niet miepen.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
25-04-2018 22:58
Ach wat leuk zo’n weekendje voor man&hond :biggrin: . Ik zou niet vertellen dat hond in bed slaapt. Hebben ze toch niks mee te maken? Beddengoed wassen ze sowieso wel. Ik zou alleen vragen of hij wel of niet mee op de slaapkamer mag. Als dat niet mag gewoon annuleren. Je hond op de gang leren slapen voor een weekend lijkt me niet de moeite. Bovendien, als jullie het alledrie prettig vinden, ga je het toch ook niet veranderen?
Ja, ik neig hier naar. Toegestaan is toegestaan. Als er voorwaarden aan zitten, hadden ze dat op de site moeten zetten.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven