Vanuit een vast hotel Californië/Arizona? Er op uit?

26-04-2018 13:01 31 berichten
Wil graag naar de Verenigde Staten teveel plekken om op te noemen maar heb geen zin in een fly en drive, camper o.i.d.

Wil het liefst vanuit een vast leuk hotel plekken bezoeken en s avonds ergens terug.
Nou is het gebied waar ik heen wil rond Californië/Arizona.

Het meest centraal waar ik uitkwam was Las Vegas.
Redelijk in de buurt van monument valey waar ik heen wil, los Angeles en las Vegas zelf.

Echter om nou las Vegas als vast honk te nemen is niet perse een must of gewenst.

Van hotel naar hotel gaat het niet worden dus een vast hotel een pre.

De reis kan tot tot circa 11 dagen duren.

San Francisco staat ook wel op het verlanglijstje alleen is dit vanuit las Vegas iets van ruim 800 km.

Iemand een idee voor een centrale plek, geen saaie bedoening maar een gezellige plek?
Dat gaat nooit lukken, veel te groot gebied. Ik neem aan dat je ook nog wat wilt ZIEN.

Ik zou proberen er minimaal een week aan te plakken en een auto huren. Het land is gemaakt voor reizigers, overal prima hotels en motels.

En als je dat echt niet wilt: vaker gaan en telkens ergens anders verblijven. Wordt wel een dure grap telkens die vliegtickets.
Hamsterweken schreef:
26-04-2018 13:27
Vegas - Monument Valley is 600 kilometer.

Vegas - Santa Monica is 450 kilometer.

Dat worden hele, hele, héle lange dagtripjes dus. Waarom niet een paar keer verkassen?
Vegas-monument valley las ik 450 km? Klopt dit niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je eigenlijk allemaal zien, om mee te beginnen?
Auto willen we wel huren sowieso.

Dacht aan iig circa 4 a 5 dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
26-04-2018 13:40
Vegas-monument valley las ik 450 km? Klopt dit niet?
Het is ongeveer 400 mijl, dus 600 km.
San Francisco zouden we als vertrek naar Amsterdam kunnen verzorgen zodat we daar 1 of 2 nachten kunnen verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
26-04-2018 13:40
Vegas-monument valley las ik 450 km? Klopt dit niet?
Het is 400 mijl, en 6,5 uur rijden enkele reis volgens Google map. Tegen de tijd dat je er bent kun je weer terug.
En bedenk je ook, ivm openingstijden, dat er in Monument-Valley een andere tijdzone geld dan de rest van Arizona.
De afstanden daar zijn veel te groot om steeds terug te keren. Je moet echt een rondreis maken. Je kunt wel op veel plekken bijv 2 nachten blijven zodat je een dag hebt om een national park te bezoeken natuurlijk.
janne38 schreef:
26-04-2018 13:41
Wat wil je eigenlijk allemaal zien, om mee te beginnen?
San Francisco ( laatste dag(en) ook vsnuit hier terug naar nederland.
Las Vegas wat dan eventueel het hoofdverblijf is dus daar hoeven we niet voor op uit te trekken net als San Francisco in principe.

Dan los Angeles, strand daar eventueel
Monument valley
Antilope valley

Meer mag ook maar dan is het weer te druk als dit al niet teveel.is.

Dat kom ik op 3 bezoeken en 2 automatisch ivm verblijf en vertrek naar huis.

Is dit dan niet te doen?
janne38 schreef:
26-04-2018 13:43
Het is ongeveer 400 mijl, dus 600 km.
Aha oké dat is toch weer extra uren in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
26-04-2018 13:47

Voor de Grand Canyon is Flagstaff AZ een leuke uitvalsbasis trouwens, leuk stadje!
Vanaf daar is de afstand naar Monument Valley en Page (Antelope Canyon) ook wel wat korter dan vanuit Las Vegas, denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik vond vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon al een eind op een dag( waren een dag met een excursie) moet er niet aan denken om meer van zulke dagen te hebben. S’morgens om 5 uur vertrekken en ik geloof dat we net voor of rond middernacht terugvaren en dan hebben we uiteindelijk maar twee of drie keer ergens gestopt om te kijken.

Dus je moet of vliegen of je wensenlijstje echt inkorten of langer gaan zodat je wel rond kunt trekken.
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje alsof je op vakantie in Europa bent en pak 'm beet Berlijn als honk neemt. Waarom huren jullie niet gewoon een auto en gaan jullie op de bonnefooi? Hebben wij ook gedaan en dat ging prima. Wij zijn vanaf San Francisco (daar hadden we overigens wel een hotel geboekt) via Yosemite, Grand Canyon, Bryce (niet per sé in die volgorde), Las Vegas, via San Diego en LA terug gereden naar San Francisco. Alleen in Yosemite hebben we gekampeerd, want daar is een hotel vinden wat lastig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou zelf niet voor 11 dagen naar het Zuidwesten gaan. Zitten in die 11 dagen ook de reisdagen want dan heb je er eigenlijk maar 9.
Hamsterweken schreef:
26-04-2018 14:06
Prima te doen (maar niet vanuit één plek)
Eerst bedankt :) voor jullie reacties.

Goed we moeten onze reis bijstellen.
Ga met een goeie vriendin en we willen naast alleen maar in de auto zitten ook een beetje relaxen in het zwembad van de hotels.
Zijn allebei gek op zwemnen.

Vraag is dan met deze wensen waar en hoe de route het best is?

We zouden dan wel het liefst 2 dagen of langer in elk hotel verblijven.
En dan inderdaad via San Francisco beginnen eindigend in los Angeles of omgekeerd.
Da's niet te doen vanuit een vast hotel. De afstanden zijn er enorm. Ga lekker roadtrippen en blijf 1-2 nachten per locatie en rij dan weer verder.
En boeken van hotels met zwembad liefst, moeten we vooraf in Nederland toch het beste al boeken of deden jullie dat ter plaatse?
Het in de auto zitten is niet vergelijkbaar met in Nederland waar het alleen maar druk is op de weg en je niets ziet. De uren in de auto zie je continu prachtige landschappen en de wegen zijn er vrij leeg. Dat roadtrippen is al 'n belevenis op zich. Zou er wel wat langer voor uittrekken dan slechts 11 dagen. Als je je vluchtdagen hierbij meegerekend hebt, ben je maar 9 dagen ter plaatse.
Belle73 schreef:
26-04-2018 14:43
Het is een beetje alsof je op vakantie in Europa bent en pak 'm beet Berlijn als honk neemt. Waarom huren jullie niet gewoon een auto en gaan jullie op de bonnefooi? Hebben wij ook gedaan en dat ging prima. Wij zijn vanaf San Francisco (daar hadden we overigens wel een hotel geboekt) via Yosemite, Grand Canyon, Bryce (niet per sé in die volgorde), Las Vegas, via San Diego en LA terug gereden naar San Francisco. Alleen in Yosemite hebben we gekampeerd, want daar is een hotel vinden wat lastig.
Je/jullie hebben gelijk.
Dacht dat deze reis zoals we hem in ons hoofd haalbaar was vanuit in principe een hotel.
Miet ook niet zo zijn dat we haastig een ding kunnen bekijken en in stress en weer terug...

Inderdaad ff van Berlijn naar zuid Europa o.i.d. is ook een rit en dan weer terug O_O
redbulletje schreef:
26-04-2018 15:27
Het in de auto zitten is niet vergelijkbaar met in Nederland waar het alleen maar druk is op de weg en je niets ziet. De uren in de auto zie je continu prachtige landschappen en de wegen zijn er vrij leeg. Dat roadtrippen is al 'n belevenis op zich. Zou er wel wat langer voor uittrekken dan slechts 11 dagen. Als je je vluchtdagen hierbij meegerekend hebt, ben je maar 9 dagen ter plaatse.
Het zou eventueel max 14 dagen kunnen maar dat is het uiterste helaas.
Je zou je wensen 'ns kunnen posten op het allesamerika forum, daar krijg je heel veel goeie tips.

In welke periode wil je reizen?
Ga er vanuit dat in de nationale parken de accommodaties ver van te voren volgeboekt zijn. Maar roadside motels van bekende ketens kun je vaak wel terecht.
redbulletje schreef:
26-04-2018 15:38
Je zou je wensen 'ns kunnen posten op het allesamerika forum, daar krijg je heel veel goeie tips.

In welke periode wil je reizen?
Ga er vanuit dat in de nationale parken de accommodaties ver van te voren volgeboekt zijn. Maar roadside motels van bekende ketens kun je vaak wel terecht.

Inderdaad!

Als het kan na labor day gaan, dan gaan de Amerikanen weer aan het werk (minder druk in de national parks) en is het ook wat minder heet.
Alle reacties Link kopieren
Opzich is 10 dagen Las Vegas best leuk denk ik, kun je naar Valley of Fire en wat omliggende parken. Maar dan alleen als je samen met je partner gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven