Half jaar naar Curaçao

29-04-2018 18:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag voor een half jaar naar Curaçao. Ik wil daar niet werken het werk wat ik hier heb kan ik overal doen zolang ik maar internet heb en mijn eigen uren indelen.
Ik wil daar dus eigenlijk vooral heen voor een lange vakantie om tot rust te komen.

Nu ben ik nog nooit verder geweest als Parijs, nog nooit met het vliegtuig geweest en ik ga dus ook alleen naar Curaçao.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben hoe ik dit moet aanpakken, welke dingen er geregeld moeten worden. Mijn verblijf. Kan ik beter iets huren of al die tijd in hotels verblijven. En het vervoer. Ik heb nog geen rijbewijs en ik weet niet of ik die ga halen voor ik ga. Is het redelijk te doen met de bussen daar? Ik had ook gelezen dat je op Curaçao scooter mag rijden zonder rijbewijs, maar rijden met een scooter word niet door iedereen aangeraden.
Is het überhaupt te doen in je eentje daar?
En wat zijn echt dingen die ik daar moet doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik zou eerst zorgen voor 'n rijbewijs zodat je 'n auto kan huren (of beter kopen en na je reis doorverkopen gezien je verblijfsduur) En ik zou pas ná het orkaanseizoen gaan.
En als je nog nooit verder geweest bent dan Parijs vraag ik me af of je wel 'n half jaar op 'n eiland gaat volhouden. Da's behoorlijk saai hoor, of wil je gaan vliegtuighoppen naar andere eilanden?
Ik zou je doel wat lager leggen en beginnen met een maand.

En kijken of AirBnB tot Curacao reikt.

Een maand à 6 maanden hotel is meestal onbetaalbaar.
Of je moet in een gore donkere hostel gaan zitten.
Ik heb ook een tijd in Curacao gewoond. Ik raad je zeker aan om eerst je rijbewijs te halen. Met scooter rijden zou ik niet doen en als je afhankelijk bent van het OV moet je erg geduldig zijn;)
Verder kun je het beste een kamer of huisje huren. Let wel goed op in welke wijk je iets huurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdens mijn vakantie daar in een hele goedkope airbnb gezeten waar je ook voor langere tijd kan verblijven. Was minder dan 20 euro per nacht. Misschien hebben ze daar nog plek :) (de eigenaresse heet Petra)

Ik voelde me niet helemaal vrij op het eiland. Er zijn hele mooie plekken te vinden, maar over het algemeen kun je nergens lopend heen ivm veiligheid dus je bent afhankelijk van je auto. Sowieso zou ik daar altijd iemand bij me willen hebben als ik op stap ben. Dus als je een rijbewijs hebt en je vindt mensen met wie je op kan trekken, dan zeg ik; doen! Maar anders is Curacao niet de beste plek voor jou om maanden te zitten.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Ik ben zelf gek op Curacao. Zou je wel aanraden om je rijbewijs te halen vooraf, puur omdat je dan makkelijk kunt verplaatsen. Bushaltes heb je om de paar meter, maar de tijden zijn niet altijd zeker.
Alle reacties Link kopieren
Haal je rijbewijs. Zonder auto is geen doen.
Zoek een goeie plek om te verblijven, want niet elke wijk is fijn en zeker niet in je eentje.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
je bent er nooit geweest ? Waarom ga je niet eerst ff 14 dgn op vakantie dan? Dan kan je meteen kijken hoe het daar zit met woonruimte etc. Rijbewijs lijkt me daar wel essentieel.

Kijk ook eens op eilandmeisje.nl
makreel schreef:
01-05-2018 16:08
Haal je rijbewijs. Zonder auto is geen doen.
Zoek een goeie plek om te verblijven, want niet elke wijk is fijn en zeker niet in je eentje.
De vraag is wel of je ginder een auto kan huren als je je rijbewijs nog maar pas hebt.

Ik ben elders toch echt al verhuurkantoren tegengekomen waar ze willen dat je je rijbewijs al 1 à 3 jaar hebt.
Anders krijg je geen auto mee.
Tornacense schreef:
01-05-2018 18:21
De vraag is wel of je ginder een auto kan huren als je je rijbewijs nog maar pas hebt.

Ik ben elders toch echt al verhuurkantoren tegengekomen waar ze willen dat je je rijbewijs al 1 à 3 jaar hebt.
Anders krijg je geen auto mee.
Bij een half jaar verblijf is een auto kopen en daarna doorverkopen voordeliger dan huren.
Hoelang ze haar rijbewijs heeft speelt geen rol, wel betaal je onder de 23 jaar enorm hoge verzekeringskosten als je huurt. Geen idee eigenlijk hoeveel verzekering je betaalt met een gekochte auto trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven