Denemarken Erasmus

02-05-2018 08:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter vertrekt in augustus als Erasmusstudent naar Denemarken, Esbjerg.
Alle tips zijn welkom, zijn er dingen die we zeker moeten meenemen?
Aan wat voor dingen denk je dan? Eten of zo? Esbjerg is een grote stad en in Denemarken kun je precies dezelfde dingen kopen als in Nederland. Op hagelslag na.

Of bedoel je iets heel anders?
Alle reacties Link kopieren
Als je dochter daar gaat studeren als erasmusstudent is ze toch slim genoeg om dat zelf uit te zoeken?
Ik had er niet aan moeten denken dat mijn moeder dit voor me zou zijn gaan regelen, dat is al de halve voorpret...

(En ben je ook nog van plan om mee te gaan? Omdat je in je andere topic een camping zoekt in de buurt van Esbjerg...)
Ik snap dat je als moeder bezorgd bent, maar het is juist deel van de ervaring dat je dochter hier zelf naar op zoek gaat. Daar in Denemarken zijn je ouders er namelijk ook niet om je constant van hulp en advies te voorzien.

Dat gezegd hebbende: ik vond een map met alle belangrijke documenten (verzekeringspolissen,(onder)huurcontract, bewijs van inschrijving universiteit, garantiebewijzen, etc.) onmisbaar. Heb een aantal keer vanuit het buitenland iets in Nederland moeten regelen of opzoeken, en dan is het toch wel fijn dat je ouders/onderhuurder niet in je dozen hoeven de duiken om het juiste document te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ze regelt effectief alles zelf en wees gerust ik ga niet mee. We brengen haar wel weg en blijven enkele dagen. Vandaar de vraag
Alle reacties Link kopieren
Ivm tips bedoel ik gewoon, wat kunnen we beter meenemen omdat het gewoon veel te duur is. Natuurlijk heeft het zijn charme als je met Deense producten kan werken of gebruiken.
Prijzen in supermarkten in Denemarken zijn nagenoeg vergelijkbaar met Nederland (behalve als je rookt en/of sterke drank drinkt :P ). Ik zou gewoon daar boodschappen doen.

Je kunt je wellicht wel nog even verdiepen of het goedkoper is om, voor je de Deense grens overgaat, nog te tanken in Duitsland. Heb ik nu geen zicht op maar het zou kunnen schelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven