Nonstop krijsende/gillende kinderen aan boord...

02-05-2018 12:24 1013 berichten
Ik vind vliegen sowieso al behoorlijk onelegant. Het duurt allemaal enorm lang. Die gore wc's op veel luchthavens, het slechte eten, het op elkaar geplakt in lelijke kille ruimten. Maar dat is nog 1 ding. Het vliegen zelf: op elkaars lip, zij aan zij, met een beetje pech zit je corpulente buurman letterlijk op je schoot. En dan hoop je alleen maar dat je niet hoeft te plassen heel de vlucht. Enfin, ik ben geen fan. Maar wat moet dat moet en als je wat verder op reis wil is het wat het is.
Maar goed, we waren afgelopen dagen naar een vrij populaire vakantiebestemming. Nog nooit zoveel kleine kinderen (onder de 4) met bijbehorende buggy's op 1 vlucht meegemaakt. Ik denk dat zeker de helft uit kleine kinderen bestond. Het vliegtuig zat bomvol en de kleintjes bij de ouders op schoot. Het toch al veel te krappe gangpad was vol met zittende en kruipende kleine kinderen. Het stonk echt overal naar volgepoepte luiers en braaksel en zowel heen als terug zat precies hetzelfde gezin achter ons met enorm schreeuwende peuters. Ze stonden op stoelen, trokken aan haren, gooiende bekertjes en flesjes sap over ons hoofd en hun autootjes en knuffels belanden onder mijn stoel waardoor ik me in slangenmenswaardige posities moest zien te wurmen om ze aan mijn kant onder de stoel vandaan te wringen. Het niet doen was geen optie: het is zo klein en krap, die kleintjes gooiende zichzelf gewoon over of tussen de stoelen door bij mij op schoot. Naast mij zat een kindje dat mijn tafeltje steeds uitklapte, mijn bekertje drinken op een gegeven moment aan zijn eigen mondje zette en de heenreis was een kind overdwars in slaapgevallen met zijn ledenmaten over mij heen gedrapeerd. Een wiebelig kind dat niet in de riemen wilde tijdens het landen en stijgen en welke moeder gewoon over ons heen liet dweilen en vervolgens zijn broek vol stront had. Waar ik tegen moeder op een gegeven moment een opmerking over maakte: ik denk dat ie zijn broek vol heeft. Waarop ze bitste: ik ruik anders niks!
Jonge ouders: ik vind dit echt niet grappig. In zo'n piepkleine zweterige ruimte ga je geen stenis maken maar waarom laat je dit gebeuren? En waarom ga je reizen met zulke kleine kinderen als ze 4 uur lang echt nonstop lopen gillen? Het hele vliegtuig werd er gek van. Bij de gate zag je mensen al met hun ogen draaien: oh die weer!
De stewardessen hebben zich peentjes gezweet en de ouders kochten het hele karretje aan miniatuur vliegtuigjes, snacks en knuffels leeg en nog bleven ze gillen als een luchtalarm.
Ik was op een gegeven moment echt helemaal klaar er mee. Maar ik wist me geen raad. Wat is wijsheid voor een volgende keer?
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 12:28
6.34% gewijzigd
Boek een privejet.
Ow.. en drie, twee een..... :popcorn:

Je hebt weer zo'n topic geopend. Veel plezier met het verloop er van. :-D
Wijsheid? Niet meer in zo'n vakantie als deze dus of naar een andere bestemming ;-)
Wat een luxegezeik zeg. Ga volgende keer gewoon op de fiets een paar dagen door Nederland fietsen. Verwend mens.
Alle reacties Link kopieren
niet in de meivakantie naar een populaire gezinsbestemming vliegen.
Star² schreef:
02-05-2018 12:27
Wijsheid? Niet meer in zo'n vakantie als deze dus of naar een andere bestemming ;-)
Ja dat is natuurlijk het beste en ja het is luxe gezeik, maar ik wilde het toch even gezegd hebben. Ik bedoel: het is toch ook irritant, of ben ik daar de enige in?
Lucifermiauww schreef:
02-05-2018 12:26
Boek een privejet.
Hahaha goed idee! Betaal jij?
;-)
Oordoppen in en niet zo overdrijven
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat die ouders expres met een gillend kind gaan vliegen. Gewoon, lekker om anderen te stangen ofzo.

Ik zat pas ook in een vliegtuig met een nonstop huilend kind, ik vond het vooral zielig voor moeder (die ik later ook op van de stress daardoor half huilend bij de douane stond) en het kind, die waarschijnlijk pijn in de oren oid had, of het eng/spannend weet ik het wat vond.
Yggdrasil- schreef:
02-05-2018 12:28
Ja dat is natuurlijk het beste en ja het is luxe gezeik, maar ik wilde het toch even gezegd hebben. Ik bedoel: het is toch ook irritant, of ben ik daar de enige in?

Nee natuurlijk niet. Maar toch wat van zeggen, zeker als er aan je stoel gerukt wordt enzo.
Alle reacties Link kopieren
Want jij hebt geen kleine kinderen meer, dus kun je nu lekker afgeven op andere ouders?
Want jouw kinderen waren op die leeftijd supervoorbeeldig, gingen nooit huilen, bleven 4 uur lang doodstil zitten?

Als je vliegt met een goedkope charter naar een populaire vakantiebestemming weet je dat dit kan gebeuren. Oplossing: een lijnvlucht naar een niet populaire bestemming; dat kost wat, maar dan heb je ook wat ......
Alle reacties Link kopieren
Wat is wijsheid? Misschien proberen jezelf niet zo aan te stellen?
Head schreef:
02-05-2018 12:27
Wat een luxegezeik zeg. Ga volgende keer gewoon op de fiets een paar dagen door Nederland fietsen. Verwend mens.
Is dat verwend? Ja? Als ik gewoon gespaard heb voor een vakantie en afhankelijk ben van schoolvakanties en daardoor helaas dus tussen de kleine kinderen zit?
Ik vind eigenlijk van niet. Ik wil niet op de fiets door Nederland. Ik hou van reizen. Daar hoort meestal vliegen bij, maar ik vond het deze keer echt overweldigend. Zo erg had ik het echt nog niet eerder meegemaakt.
Reizen moet toch voor iedereen leuk zijn? Ik vond dit echt grensoverschrijdend.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet weer waarom ik liever met de auto op vakantie ga ;-D .

Sorry Yg, geen advies hier. Je kunt niet veel anders doen dan het uitzitten. En ooit zijn die kinderen groot, gaan als volwassene met het vliegtuig en merken dan hoe vervelend kleine kinderen kunnen zijn. Niet dat jij daar wat aan hebt nu, maar misschien pept het je op. Een beetje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oke ik stel me aan dus. Ook dat is goed om even te horen. Realitycheck.
Dank dan maar voor de reacties.
Slotje?
Yggdrasil- schreef:
02-05-2018 12:31
Is dat verwend? Ja? Als ik gewoon gespaard heb voor een vakantie en afhankelijk ben van schoolvakanties en daardoor helaas dus tussen de kleine kinderen zit?
Ik vind eigenlijk van niet. Ik wil niet op de fiets door Nederland. Ik hou van reizen. Daar hoort meestal vliegen bij, maar ik vond het deze keer echt overweldigend. Zo erg had ik het echt nog niet eerder meegemaakt.
Reizen moet toch voor iedereen leuk zijn? Ik vond dit echt grensoverschrijdend.
Grensoverschrijdend nog wel. Man, man, man. :facepalm:
Waarom zou ik moeten betalen voor jou? :rofl:
Moet zeggen je kan echt heel knap zulke topics openen. Vind het echt een kunst.

Maar voor de vorm:

Jij hebt er zogenaamd last van dat je in de meivakantie tussen de kinderen zit.
Of je koopt oordoppen of boekt buiten de vakanties om of je betaald zelf een privejet.

Kan je dat niet. Pech voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ah kom op zeg. Slotje lijkt me een goed idee.
Joyce48 schreef:
02-05-2018 12:29
Want jij hebt geen kleine kinderen meer, dus kun je nu lekker afgeven op andere ouders?
Want jouw kinderen waren op die leeftijd supervoorbeeldig, gingen nooit huilen, bleven 4 uur lang doodstil zitten?

Als je vliegt met een goedkope charter naar een populaire vakantiebestemming weet je dat dit kan gebeuren. Oplossing: een lijnvlucht naar een niet populaire bestemming; dat kost wat, maar dan heb je ook wat ......

Vroegah was vliegen veel duurder.
Ceylon schreef:
02-05-2018 12:31
Ik weet weer waarom ik liever met de auto op vakantie ga ;-D .

Sorry Yg, geen advies hier. Je kunt niet veel anders doen dan het uitzitten. En ooit zijn die kinderen groot, gaan als volwassene met het vliegtuig en merken dan hoe vervelend kleine kinderen kunnen zijn. Niet dat jij daar wat aan hebt nu, maar misschien pept het je op. Een beetje.
Thnx. Ik vond het de heenreis ook echt niet sneu voor de ouders. Vooral de moeders waren er druk mee. Man wat een geduld hadden die. Maar de mensen die eromheen zaten vonden het minstens zo irritant als ikzelf. En dan ben ik nog behoorlijk makkelijk met kinderen oha.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
02-05-2018 12:31
Is dat verwend? Ja? Als ik gewoon gespaard heb voor een vakantie en afhankelijk ben van schoolvakanties en daardoor helaas dus tussen de kleine kinderen zit?
Ik vind eigenlijk van niet. Ik wil niet op de fiets door Nederland. Ik hou van reizen. Daar hoort meestal vliegen bij, maar ik vond het deze keer echt overweldigend. Zo erg had ik het echt nog niet eerder meegemaakt.
Reizen moet toch voor iedereen leuk zijn? Ik vond dit echt grensoverschrijdend.
Ja dat is verwend.
Man wees blij dat je zondag niet in die chaos op het vliegveld stond.
Wat een klaagzang..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg andere opties. Ga ergens heen met de trein, boek een niet-zo-kindvriendelijke bestemming, ga buiten de schoolvakantie, etc.

In de meivakantie naar een populaire bestemming vliegen is je eigen vrije keuze geweest.
Kleine kinderen kunnen vast heel vervelend zijn aan boord, maar vier uurtjes in te overzien toch?
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet voor de goedkoopste vliegticket gaan. Boek op tijd en dan met extra beenruimte, is bij KLM mogelijk. Daarnaast een minder populaire bestemming voor gezinnen boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven