Gran Canaria

13-05-2018 10:33 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lanzarote en Tenerife hebben we al eens bezocht en nu willen we waarschijnlijk in september /oktober naar Gran Canaria.
Maar ja welke badplaats en welke accommodatie?
Op Tenerife zaten we in Parque Santiago 4. Fijn complex en niet in de mega drukte van Playa de las Americas. Zoiets zoek ik dus. Liefst op loopafstand van het strand en ook in de buurt van restaurants dus geen afgelegen resort.
Wie heeft de tip?
Kijk eens naar Puerto de Mogán.
Alle reacties Link kopieren
Playa del Ingles zou ik vermijden.
Maspalomas is mooi
Melonoras
Puerto Rico
IJskoffie schreef:
13-05-2018 10:55
Kijk eens naar Puerto de Mogán.
Deze tip wou ik ook meteen geven na de op!
Alle reacties Link kopieren
Dat Puerto de Mogan ziet er leuk uit!
De andere plaatsten ga ik ook eens opzoeken.
Iemand een tip voor een accomodatie ? Bij voorkeur een appartement.
Puerto de Mogan is wel de mooiste plaats maar ook een beetje saai. Je kan er niet echt veel lopen. Wel een pittoresk baaitje en schattige huisjes. Maspalomas is minder mooi (hoewel de duinen echt fantastisch zijn) maar daar heb je weer een lange boulevard.
Puerto Rico vond ik erg lelijk maar die massale jaren 70’ en 80’ flats hebben van lelijkheid ook wel weer iets.
dolfje schreef:
13-05-2018 11:35
Dat Puerto de Mogan ziet er leuk uit!
De andere plaatsten ga ik ook eens opzoeken.
Iemand een tip voor een accomodatie ? Bij voorkeur een appartement.
Wij zaten in Cordial mogan Valle. 10 minuutjes lopen naar het strand en de restaurantjes. Prima appartementen, met hele grote balkons. Tegen een berg gebouwd dus lekker op de wind.
Wij gaan nooit 2x naar een zelfde hotel maar dat hebben we hier wel gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Gayacat schreef:
13-05-2018 11:38

Puerto Rico vond ik erg lelijk maar die massale jaren 70’ en 80’ flats hebben van lelijkheid ook wel weer iets.
Ja die grote gebouwen had je op Tenerife ook maar wij zaten toen aan de goede kant van Playa de las Americas en hadden er gelukkig geen uitzicht op.
Alle reacties Link kopieren
Lekker kunnen wandelen vind ik wel fijn.
Tenerife heeft ook erge gebouwen ja. Wat dat betreft vind ik van die drie eilanden Lanzarote nog steeds de meest sfeervolle. Hoewel ik de hoofdstad van Gran Canaria leuker, levendiger en mooier vond dan verwacht. De hoofdsteden op de andere eiland vond ik dan weer niet zo boeiend.

Ik ben dus afgelopen december 8 dagen in Puerto de Mogan geweest omdat het er leuk uitzag maar achteraf was ik liever naar Maspalomas geweest want meer vertier en wandelmogelijkheden. Die duinen vind ik gewoon gaaf. Aan de andere kant ben je met de auto zo in een andere plaats. Puerto de Mogan is kleinschaliger en meest sfeervol.
Wij verbleven in zo’n wit huisje in de haven (apartementos the Puerto de Mogan) Van buiten schattig, van binnen een beetje vergane glorie. Cordial Mogan valle vind ik er iets moderner uitzien en misschien wel comfortabeler.
Alle reacties Link kopieren
maspalomas super
Alle reacties Link kopieren
frerik schreef:
13-05-2018 12:40
maspalomas super
En wat is er super aan? Heb je meer informatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het Maspalomas gaat worden. We willen twee weken gaan en dat komt in sommige andere plaatsen een stuk duurder uit dan ik van plan was uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Maspalomas is inderdaad een leuke plaats! Ik zou sowieso een auto huren om het eiland te zien, dat is daar niet duur en zeker waard :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn we zeker ook van plan. Ik hoef niet de volledige vakantie een auto maar een aantal dagen wel.
Alle reacties Link kopieren
We hebben geboekt. Maspalomas is het geworden. Appartement. Wel een eindje van het strand en zonder transfer dus misschien dat we toch wel voor twee weken een auto huren.
Twee weken is 100 € duurder dan voor drie dagen of zo bij Sunny Cars.

Verder nog tips over mooie plekken?
Tip voor autohuur: Autoreisen. Goedkoper dan Sunny Cars en incl. verzekering zonder eigen risico.
Wat vinden jullie leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dorpjes met leuke witte kerkjes en pleintjes etc leuk. Wil denk ik ook een dagje naar de stad.
Maar ook mooie natuurgebieden zie ik graag. En we houden van snorkelen.
Op Tenerife hebben we de Mascakloof gewandeld, zoiets vind ik gaaf. Weet alleen niet of zo’n wandeling gaat lukken want heb weer last van hielspoor. Maar goed het duurt nog een aantal maanden voor we gaan.
dolfje schreef:
16-05-2018 16:55
Ik vind dorpjes met leuke witte kerkjes en pleintjes etc leuk. Wil denk ik ook een dagje naar de stad.
Maar ook mooie natuurgebieden zie ik graag. En we houden van snorkelen.
Op Tenerife hebben we de Mascakloof gewandeld, zoiets vind ik gaaf. Weet alleen niet of zo’n wandeling gaat lukken want heb weer last van hielspoor. Maar goed het duurt nog een aantal maanden voor we gaan.
Leuk stadje: Agüimes. Vandaar kun je verderrijden de weg van Gueyadeque in, dat is een doodlopende weg door een vallei, heel mooi groen. Onderweg dorpen met grotwoningen en cafeetjes.
Wat ik leuk wandelen vond en we hopen dat je je snel beter voelt, want hielspoor is prut, was de wandeling naar de Roque Nublo (goed te doen en duidelijk aangegeven en de weg ernaar toe is al heel erg leuk) en de wandeling naar de bodem van de krater Pico de Bandama. Dat laatste was wel pittig teruglopen, maar in de krater is het echt paradijselijk mooi.
Met kinderen is het crocodilo parc best leuk, dat is een soort asieldierentuin voor verwaarloosde dieren, met schildpadden, apen en krokodillen. De mensen die er werken zijn allemaal idealistische dierenbeschermers en je kunt er wat presentaties van dieren zien, waarbij je vaak ook heel dichtbij mag komen. Maar wel een beetje amateuristisch park, geen Burgers Zoo ofzo.

Ik vond Gran Canaria heerlijk. De zandduinen zijn ook leuk. Puerto de Mogan is een leuk stadje.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips Vriuwjagersma! Krijg er nog meer zin in!
Hier geen kinderen dus het dierenpark slaan we over maar de rest van de tips klinken goed!
Ik heb al 15-20 jaar af en aan pijn van de hielspoor. Dus ik ben het “ gewend” maar leuk is anders. En nu is het wel te doen qua pijn met dagelijkse dingen maar een stevige wandeling zit er nu niet in. Voeten zitten in de tape en de zolen zijn aangepast. Ik hoop eerdaags weer lekker te kunnen lopen. En de vakantie duurt nog maanden gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Over een week of twee gaan we en ik heb de volgende dingen opgeslagen op Google maps . Wat mis ik nog?
Las Palmas
Boottocht Arguineguin - Puerto Rico -Puerto de Mogan
Roque Nublo, Tejeda, Artenara
Teror
Caldera de Bandama
Pico de las Nieves
Fataga
Aguimes en Gueyadeque
De zandduinen bij Maspalomas natuurlijk. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ja daar zitten we dus die heb ik niet opgeschreven :P
Ik heb er zin in! Ff samen er op uit, en zon, zee en strand.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
16-05-2018 19:24
Bedankt voor de tips Vriuwjagersma! Krijg er nog meer zin in!
Hier geen kinderen dus het dierenpark slaan we over maar de rest van de tips klinken goed!
Ik heb al 15-20 jaar af en aan pijn van de hielspoor. Dus ik ben het “ gewend” maar leuk is anders. En nu is het wel te doen qua pijn met dagelijkse dingen maar een stevige wandeling zit er nu niet in. Voeten zitten in de tape en de zolen zijn aangepast. Ik hoop eerdaags weer lekker te kunnen lopen. En de vakantie duurt nog maanden gelukkig.
Totaal off topic, excuses daarvoor, maar jeetje.... dit had ik kunnen schrijven. Ik heb zo'n 15 jaar geleden heel erg veel last van hielspoor gehad aan beide (!) hakken. Dit heeft serieus wel 2 jaar geduurd. Maar daarna dus steeds af en toe weer pijn. En ik weet werkelijk niet waar het dan van komt en hoe ik ervoor kan zorgen dat het weer wegebt. Man, het lijkt wel of je 's ochtends op een punaise gaat staan; niet te doen! En ik ben géén pieperd!

Wat zijn jouw rituelen om een totale terugkeer te voorkomen? Tips / tricks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven